Developer, ktorý sa špecializuje na dostupné bývanie

Preslávili ich bratislavské Tri veže. Dnes stavajú novú mestkú štvrť Slnečnice v Petržalke. O význach pre developerov sa Profit zhováral so Štefanom Belešom, šéfom spoločnosti Cresco.

Štefan Beleš(Zdroj: Marek Velček)

Štefan Beleš je šéfom developerskej spoločnosti Cresco, ktorú vybudoval na pilieroch vlastných skúseností zo zahraničia. Úspešne zvládol všetky výzvy ostatných dvadsiatich rokov a priviedol firmu medzi najväčších slovenských developerov.

Boli už vaše začiatky spojené s developerstvom?

Nie celkom, s myšlienkou venovať sa real estate developmentu som začal začiatkom deväťdesiatych rokov. Impulzom a dôvodom tohto rozhodnutia boli moje skúsenosti z dlhodobého pobytu v zahraničí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na tie časy to bol solídny základ pre budúceho developera.

Určite. Dotyk s investičnými projektmi v zahraničí, možnosť partnersky sa podieľať na realizácii rezidenčných projektov v Spojených štátoch a v Kanade s profesionálnymi partnermi dali základ rozbehu tejto činnosti aj na Slovensku.

Rozbehla sa firma rýchlo?

V deväťdesiatych rokoch sme boli pioniermi v rezidenčnom biznise na Slovensku. Postavili sme prvé bytové kondomínium s takmer troma stovkami bytov v Slávičom údolí, prvý urbanisticky a architektonicky vyriešený koncept rodinného bývania v Rusovciach s dvoma stovkami domov a ďalšie stredné a menšie rezidenčné projekty v Bratislave.

V čom spočívalo to know-how?

V prenesení skúseností a ich správnej aplikácii na vtedajšie pomery na Slovensku.

Napriek tomu vás verejnosť začala viac vnímať až v súvislosti s rezidenčným projektom Tri veže v Bratislave.

Vnímali sme to rovnako, keďže týmto projektom sme na trh priniesli opäť niečo nové. A to výškové rezidenčné budovy. Išlo o jedinečnú stavbu a projekt na Slovensku.

Mnohí ľudia vrátane profesionálnej komunity neverili, že tri 25-poschodové budovy so stotisíc štvorcovými metrami plochy budú ako rezidenčný projekt fungovať. Ale dokázali sme to, projekt bol veľmi úspešný. Treba si vždy veriť, byť optimista a byť trpezlivý.

Bratislava už vtedy potvrdila, že má nielen potenciál, ale aj dostatočný dopyt po drahšom type bývania.

Áno, zároveň to očividne pomohlo aj ostatným developerom, aby sa odhodlali ísť aj do tohto segmentu. Dnes sa znova snažíme posúvať ďalej a ako prví robíme na Slovensku mestskú štvrť s takmer desaťtisíc bytmi s názvom Slnečnice. Táto myšlienka vznikla pred takmer dvanástimi rokmi, keď sme sa do tohto projektu pustili, a až teraz sa stáva realitou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C558A na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C558A na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  4. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  5. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  6. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  9. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  10. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  3. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  4. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  5. Functional spaces for creative dwellers
  6. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  7. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  8. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  9. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  10. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 20 648
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 15 751
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 13 191
  4. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 12 487
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 787
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 7 764
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 6 253
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 197
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 4 236
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 2 489

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Zabije trikrát viac Slovákov ako autonehody

Ako funguje očkovanie a prečo sú antivakcinačné hnutia.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo si Tóth myslí, že nepochybil

Podľa Kočnerovho informátora žiadny verejný záujem neexistuje.

Neprehliadnite tiež

Bankári predpokladajú, že už januárové pravidlá obmedzia dostupnosť hypoték

Tí, čo nezískajú úver, sa nestratia zo dňa na deň.

Prevratná páska na čepele hokejok mieri do NHL

Idea aj finálna úprava produktu vzniká na Slovensku.