Ambasádori značiek platení za luxus na sebe

Viete si predstaviť, že by vám luxusné hodinky značky Breitling či Tag Heuer neurobili dieru v peňaženke, ale zarobili by?

John Travolta (Zdroj: Profimedia.sk)

Že by vám povedzme za ročné nosenie tohto luxusného doplnku pribudlo na účet pár miliónov amerických dolárov? Presne tak sú celebrity odmeňované za to, že motivujú iných ľudí, aby túžili byť ako oni.

Justin Bieber „Klein“, George Clooney „Nespresso“, Beyoncé „Pepsi“ Knowlesová či John Travolta „Breitling“. Celebritní ambasádori nie sú žiaden post- moderný výmysel. O tom, že známe meno vie predať aj piesok na púšti, vedel už Mark Twain. Bol si dokonale vedomý hodnoty značky Twain, a preto ju „zapožičal“ výrobcom múky, cigár i pier.

Článok pokračuje pod video reklamou

Slávne meno dokáže vo svete obchodu zázraky. Séria tenisiek Yeezy Boost, ktoré pre Adidas spolunavrhoval americký raper Kanye West, sa už pri uvedení na trh počas týždňa módy New York Fashion Week vypredala za dvanásť minút. Celebrity to však zvyčajne nerobia v záchvate samaritánstva.

Ambasádorstvo značiek je celkom slušne platená práca. Za poctivé odrapotanie vety I’m lovin’ it dostal Justin Timberlake od siete McDonald’s šesť miliónov dolárov. Zmluva, ktorú podpísala spoločnosť Pepsi v roku 2012 so speváčkou Beyoncé, mala ešte výraznejší cveng. Kontrakt jej prihral na účet päťdesiat miliónov amerických dolárov.

Bez twitteru ani krok

V roku 2012 to ešte vyzeralo, že golfista Tiger Woods, bollywoodska herečka Aishwarya Raiová Bachchanová alebo jej anglo-americkí kolegovia Kate Winsletová a Leonardo DiCaprio nikdy nespadnú z hviezdneho neba.

Dnes už však nestačí byť Leom či Kate. Ak celebrita má záujem o lukratívnu ambasádorskú zmluvu od veľkej firmy, musí mať pod palcom sociálne médiá. Keď kozmetická značka Estée Lauder nedávno uvádzala na trh nový parfum Modern Muse Le Rouge, nestavila na žiadnu celebritnú „konzervu“. Voľba padla na superpopulárnu členku rodinného klubu Kadarshianovcov Kendall Jennerovú.

Za odrapotanie vety: I’m lovin’ it dostal Justin Timberlake od siete Mcdonald’s šesť miliónov dolárov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4U8Z na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4U8Z na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Talent - vzdelanie - úspech
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
          2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
          7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
          8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
          9. HubHub spája sily s Neulogy
          10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
          1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 887
          2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 18 819
          3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 289
          4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 908
          5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 082
          6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 5 654
          7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 562
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 020
          9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 484
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 132

          Téma: Profit


          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

          Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

          KOMENTÁRE

          Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

          Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

          Neprehliadnite tiež

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.