Bratia z Prievidze chcú Slovákov posadiť na zelené bicykle

Projekt Zelený bicykel, ktorý získal špeciálnu cenu v programe Impact Inkubátor 2016, rieši naraz viacero problémov súčasnosti.

Mirety a Jaroslav Dianovci, projekt Zelené bcykle v Prievidzi (Zdroj: Vladimír Kampf)

Znižuje ekologický vplyv motorizovaných dopravných prostriedkov, vytvára zdravé návyky u ľudí a znižuje premávku v meste. Keďže v súčasnosti sa ľudia čoraz častejšie zaoberajú zdravím i ekológiou, bratia Mirety a Jaroslav Dianovci sú presvedčení, že prichádzajú v správnom čase so správnym nápadom.

Bratia, ktorých sme navštívili priamo v ich prievidzskej základni, veria, že sa podieľajú na zmene k lepšiemu a tá sa časom rozšíri na celé Slovensko. „Je najvyšší čas, aby sme sa začali správať zodpovedne,“ hovorí starší Mirety.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Ani ja, ani môj brat sami nič nezmôžeme. Ja som jazdil aj na elektromobile, ale to bolo zasa iba moje vlastné riešenie. Osamotený človek nič zásadné nedosiahne. Preto hľadáme spôsoby, ako do tohto procesu vtiahnuť čo najviac ľudí. Efektívne. Tak, aby to bola akási hra, ktorou masovo a aktívne prispejeme k lepšej budúcnosti.“

Týmto sympatickým postojom oslovili porotu i ostatných účastníkov tohtoročného Impact Inkubátora, ktorého hlavným mediálnym partnerom bol Profit.

Hľadáme spôsoby, ako do procesu vtiahnuť čo najviac ľudí. Efektívne. Tak, aby to bola akási hra, ktorou masovo a aktívne prispejeme k lepšej budúcnosti.

Prečítajte si tiež: Aby mestá mohli fungovať harmonicky, potrebujú mať vyššiu inteligenciu

Aj keď myšlienku mali už podrobne rozpracovanú, počas programu inkubátora sa v mnohom posunuli ďalej a vyjasnili si hlavné oblasti podnikateľského plánu. Do ďalšej sezóny budú vstupovať takpovediac s čistejšou hlavou a jasnými prioritami, pokiaľ ide o finančnú udržateľnosť a rozvoj projektu Zelený bicykel.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SHV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SHV na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          5. Talent - vzdelanie - úspech
          6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
          2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
          7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
          8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
          9. HubHub spája sily s Neulogy
          10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
          1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 163
          2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 16 725
          3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 114
          4. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 8 108
          5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 800
          6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 799
          7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 397
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 200
          9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 661
          10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 214

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Neprehliadnite tiež

          Život po kariére futbalistu nemusí byť bankrot

          Pozrite sa, koľko hráčov anglickej Premier League zbankrotuje. Hovorí futbalista Stanislav Šesták. Verí, že on do kategórie hlúpych športovcov nepatrí.

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.