Slovenskí startupisti ponúkajú vtipné i vážne riešenia vecí, ktoré ich trápia

Aké biznis nápady nájdete v najväčšom podnikateľskom inkubátore na Slovensku? Napríklad hry pre rodičov, ktorí si nevedia poradiť s deťmi čo inovatívne technické riešenia pre nevidiacich.

Polovica finalistov Impact Inkubátora 2016(Zdroj: Impact HUB)

Impact Inkubátor, ktorý je najväčším podporným programom pre biznisové riešenia na Slovensku a organizuje ho Impact HUB s podporou Nadačného fondu Telekom, sa prehupol do druhej polovice. Dve desiatky mladých podnikateľských tímov predstúpilo v rámci programu po prvý raz pred odbornú porotu. A magazín Profit, ktorý je hlavným mediálnym partnerom inkubátora, bol pri tom.

"Vyberali sme najlepšie nápady a riešenia z pomedzi silných prihlášok. Tridsaťpäť sme si pozvali do Impact HUB-u, urobili sme spoločne základnú validáciu ich biznisových riešení a 22 projektov postúpilo do ďalšieho kola, kde sme týždne drilovali biznis plány a základné podnikateľské zručnosti," hovorí spoluorganizátorka programu Baška Klimek.

Prečítajte si tiež: Viac o myšlienke Impact Inkubátora 2016 a o tom, čo všetko mohli mladé slovenské startupy v jeho prvých fázach absolvovať.

Kto na čo má?

Večerné podujatie "Progress Pitch" v bratislavskom coworkingovom priestore Impact HUB prinieslo kopu skvelých inšpirácií a podnikateľských riešení, ktoré stoja nohami na zemi a snažia sa zaplniť dieru na trhu, ale nie sú orientované výlučne na zisk. Väčšina sa dá zaradiť do kategórie životaschopných sociálnych biznisov.

Z dvoch desiatok nápadov, ktoré sa tu predstavili, vybrala jedenásť projektov postupujúcich do finále porota a dva ďalšie projekty vrátil do hry Impact HUB divokou kartou, v ich prospech hovorili skúsenosti týchto tímov v oblastiach, ktoré riešia a tiež ich pripravenosť zvládať riziká podnikania.

Každý z projektov mal iba osem minút na to, aby sa pred publikom v Impact HUB-e predviedol. Okrem samotnej prezentácie čelili aj otázkam porotcov Branislava Šmidta a Juraja Paloviča za Impact HUB, Tatiany Svrčkovej za Nadačný fond Telekom, Lucie Šicko za Pixel Federation, Rasťa Kuciaka z C.A.A.S. a Nora Maura z Nadácie Pontis.

Medzi finalistami je napríklad aj 14-ročný Ondrej Vrábel, ktorý býva v Sobotišti a posledné týždne sa vždy po škole dva- až trikrát týždenne ponáhľal nie domov, ale do Impact Inkubátora v Bratislave, v ktorom zabojoval so svojim projektom Pinf hry – hier pre deti s mentálnym postihnutím. Jeho nadšenie, ale aj prezentačné schopnosti a a podnikateľský talent by mu mohli závidieť mnohí dospelí.

Potešilo nás, že medzi nimi bola aj Katarína Akáčová (Hudecová) z Cirkus-kusu, o ktorom písal aj Profit, so svojím ďalším zaujímavým projektom. Cez príbehy a hry chce naučiť rodičov lepšie komunikovať s deťmi.

A čo riešili ďalšie slovenské startupy v Impact Inkubátore? Vzdelávanie vďaka novým technológiám, zníženie nezamestnanosti znevýhodnených skupín, technológie pomáhajúce nevidiacim a slabozrakým, osvetu v oblasti duševného zdravia, zdieľanie bicyklov (bike sharing) a ekologickú dopravu, prepájanie marketérov, neziskoviek a príjemcov pomoci, alebo odborníkov na granty s ich žiadateľmi.

Sociálne neznamená charitatívne

Primárnou podmienkou na účasť v programe bol existujúci či rodiaci sa produkt alebo služba, ktoré sú dostatočne atraktívne a funkčné, aby zaujali, a zároveň priamo pomáhajú riešiť nejaký spoločenský problém. Nejde o charitatívne organizácie ale funkčné biznisy. Vo svete je už mnoho zaujímavých príkladov Social Business riešení (web stránka je po anglicky).

Zaujímalo nás, čo budú robiť postupujúce tímy ďalej, kým nastane deň D - teda veľké finále. “Najbližší mesiac čaká 13 postupujúcich tímov niekoľko stretnutí, workshopov aj expertní mentori. Začíname témou fundingu - ako získať financie," hovorí B. Klimek.

Workshopy s investičnými skupinami Neulogy Ventures, Crowdberry, crowdfundingovou platformou Startlab či Nadáciou Pontis zas začínajúce firmy zorientujú v možnostiach investícií a grantov.

"Prezentačné zručnosti im pomôže vycibriť tím expertov z Maxman Consultants a každý účastník druhej fázy inkubátora získa aj osobného expertného mentora spomedzi osobností ako sú Ken Ryan z KPMG, Tatiana Svrčková z Nadačného fondu Telekom, Lucia a Šimon Šickovci z Pixel Federation, Sergej Kára z Dobré&Dobre, Pavol Magic zo Sygicu alebo Ján Cifra z Websupportu," vymenúva B. Klimek.

Takýmto mixom mentoringu, workshopov a osobných stretnutí chce dať Impact Inkubátor účastníckym projektom nielen motiváciu do ďalšieho fungovanie, ale aj možnosť posúdiť reálnosť ich myšlienok a zvýšiť ich šancu na úspech.

Finalisti Impact Inkubátora 2016

V kategórii Social Business, ktorá rieši spoločensky prospešné biznisové nápady, postúpili:

  • 21st Century Kids - Gamifikačná podpora pre rodičov pre lepšiu, zdravšiu a aktívnejšiu výchovu detí. Ide o praktický a ihneď aplikovateľný súbor návodov a nástrojov interaktívnou formou.
  • Dataroom - Funkčná chránená dielňa špecializujúca sa na digitalizáciu dokumentov, bezpečnosť a ochranu dát a pod. Spájajú tak potrebu digitálneho sveta s potrebami znevýhodnených.
  • Pozitivnamysel.sk - Online portál duševného zdravia a sebarozvoja. Odborník ako kouč, psychológ alebo psychoterapeut, môže portál využiť ako miesto, kde sa môže prezentovať na profesionálnej úrovni a získať nových klientov.
  • United Colors - Multifunkčné komunitné centrum, ktoré zriadilo sociálne prevádzky a chránené pracoviská, v ktorých zamestnáva osoby zo sociálne znevýhodneného prostredia a Združenia mladých Rómov.
  • Zelený bicykel - Bike sharing, ktorý spája mestá a ich občanov a vytvára jeden celok, živý organizmus, ktorý komplexne rieši problematiku presúvania sa po meste i mimo nich. Momentálne úspešne funguje v Prievidzi.
  • Živá knižnica - Jedinečný vzdelávací online nástroj, ktorý prostredníctvom autentických a silných príbehov ľudí pomáha vzdelávať a rozvíjať mladých ľudí na školách a zamestnancov vo firmách či rôznych inštitúciách.

V kategórii Technology for Good, kde sa stretli inovatívne technologické riešenia, postúpili:

  • Animath - Nový koncept interaktívnych hier a pracovných listov z matematiky pre žiakov základných škôl využívajúci rozšírenú realitu a gamifikáciu.
  • APP Vision - Stojí za ním moderná firma APP Media, ktorá myslí za hranice svojich povinností. Tvoria webové stránky. Princíp je jednoduchý a funkčný. Každý web, ktorý vytvorí APP Vision je uspôsobený pre slabozrakých a nevidiacich.
  • COrvus - Inovatívne technologické riešenie pre dotykové telefóny s OS Android, ktoré ich sprístupní nevidiacim a slabozrakým používateľom.
  • Karmadilo - Marketingová platforma pre zadávatelov prieskumov, feedbackov alebo marketingových kampaní podporujúca spoločenskú zodpovednosť.
  • PinfHry - Pomáhajú deťom s mentálnym postihnutím učiť sa nové veci pomocou modernej technológie – tablety, počítače, smartfóny a ďalšie.

Impact HUB udelil divoké karty a to projektom:

  • Culttify - Technologický systém umožňujúci rýchlejšie a lacnejšie vydanie knihy vo forme samostatnej appky.
  • GrantExpert - Cieľom projektu GrantExpert je vytvoriť eCommerce platformu pre predaj konzultačných služieb v oblasti grantového poradenstva a zarábať na transakčných poplatkoch

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  2. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  3. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  8. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  9. Move in immediately, if you feel like it
  10. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 32 532
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 295
  3. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 10 612
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 144
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 817
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 531
  7. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 6 774
  8. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 154
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 854
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 730

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vytvoriť dokonalú kópiu Ficovho hlasu? Fikcia

Súdni znalci falošné nahrávky odhalia.

DOMOV

Vláda schválila nákup stíhačiek F-16 za 1,6 miliardy eur

Dododané majú byť do roku 2023. Dovtedy budú chrániť vzdušný priestor MiG-29.

DOMOV

Kompromitujúce nahrávky už znervóznili viacerých

Niektoré nahrávky nie sú dodnes objasnené.

Neprehliadnite tiež

Loď Noe je pre nich ako člen rodiny

Manželov Šulcovcov pozná na Baťovom kanáli každý

Maroš Ďurik: Peniaze vás šťastnými neurobia

Pri investovaní i golfe potrebuje stratégiu, rozvahu a odvahu.

Centrum doktora Böhma robí najviac operácií sivého zákalu na Slovensku

Klinika začínala v prenajatých priestoroch nemocnice.

Technológie, ktoré šetria energie, sa vyplatia aj bez dotácií

Ekologické technológie sa stávajú trhovými