PRIESKUM

Každý druhý Rus chce krajšie bývať, Hongkongčanov trápi skôr veľkosť bytov

Medzi ženami po celom svete jednoznačne vyhráva túžba po krajšom interiéri – skrášliť by ho chcelo 43 percent z nich. Radi by tiež zmenili nábytok (40 percent) a celkovú veľkosť svojho bývania alebo usporiadania (39 percent).

Medzi ženami po celom svete jednoznačne vyhráva túžba po krajšom interiéri – skrášliť by ho chcelo 43 percent z nich. Radi by tiež zmenili nábytok (40 percent) a celkovú veľkosť svojho bývania alebo usporiadania (39 percent).

Muži by najviac chceli zapracovať na veľkosti bývania a jeho usporiadania. Túto možnosť si vybralo 37 percent. Na ďalšom mieste sa u mužov umiestnili domáce spotrebiče a vzhľad interiéru, zhodne po 35 percent.

V celosvetovom meradle je zrejmé, že muži majú oproti ženám podstatne väčší záujem o najrôznejšie vybavenie pre domácu zábavu. Pre túto možnosť hlasovali traja z desiatich mužov (30 percent), ale sotva dve z desiatich žien (19 percent).

Vyplynulo to z internetového prieskumu agentúry GFK medzi spotrebiteľmi z 22 krajín. Pýtali sa ich, čo by vylepšili na svojom bývaní, najčastejšou odpoveďou bolo, že by chceli zmeniť dizajn alebo štýl interiéru (39 percent), celkovú veľkosť či usporiadanie (38 percent) a nábytok (35 percent).

Krajšie či väčšie?

Krajší interiér by si najviac priali spotrebitelia v Rusku a Turecku, kde si túto možnosť zvolila viac ako polovica online populácie (konkrétne 56 a 55 percent). Celková veľkosť bývania a jeho usporiadania je najdôležitejšia pre obyvateľov Hongkongu (50 percent), Ruska a Argentíny (zhodne 49 percent), zatiaľ čo po výmene nábytku túžia hlavne Rusi (54 percent) a Turci (49 percent).

Domáce spotrebiče by chceli nahradiť lepšími hlavne spotrebitelia z Ruska (45 percent) a Číny (40 percent). V Južnej Kórei (42 percent), Hongkongu (37 percent) a Čína (tiež 37 percent) je zase najvyššie percento respondentov, ktorí by vo svojich domovoch ocenili väčšiu čistotu a poriadok.

Hongkong sa rovnako umiestnil na prvom mieste z hľadiska počtu ľudí, ktorí sú spokojní s existujúcimi úložnými priestormi a tiež tých, ktorí chcú zapracovať na celkovom systéme organizácie domácnosti. Pre úložné priestory hlasovalo 47 percent obyvateľov Hongkongu, za nimi nasledujú Mexičania a Argentínci zhodne so 44 percentami.

Lepšia organizácia domácnosti je potom dôležitá pre 40 percent spotrebiteľov z Hongkongu a tiež 39 percent respondentov z Južnej Kórei. Dvor, záhradu a iné vonkajšie priestory by chceli zdokonaliť predovšetkým Mexičania (43 percent) a Austrálčania (38 percent). Po lepšom vybavení pre domácu zábavu zase najviac túžia Číňania (34 percent) spolu s Mexičanmi (30 percent).

V Holandsku, Japonsku, Nemecku, Francúzsku a Belgicku je naopak najvyšší podiel respondentov, ktorí uviedli, že na svojom bývaní nechcú meniť nič z vyššie uvedeného. Dáta zo zistení spoločnosti GfK ocenia najmä obchodníci z radu hobbymarketov a tiež predajcov bytového zariadenia, doplnkov a potrieb pre úpravy bývania, pretože im umožňujú zistiť, ako sa líši snaha spotrebiteľov o zlepšenie kvality bývania v závislosti od krajín, veku a pohlavia.

Vďaka prepojeniu týchto dát o predstavách spotrebiteľov s priebežným sledovaním predajných miest môže spoločnosť GfK svojim klientom poskytnúť detailný prehľad o súčasnom aj budúcom vývoji dopytu na jednotlivých cieľových trhoch. Výsledky zo všetkých 22 krajín sú k dispozícii na web stránke prieskumu.

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 081
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 541
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 616
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 824
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 095
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 969
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 826
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 780
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 705
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 292

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Ako sa dá financovať biznis

Banka vám požičia, iba keď si požičať nepotrebujete. Známy aforizmus platí pri firmách dvojnásobne. Bankové domy si vyberajú osvedčených dlžníkov a iba dobrý nápad im nestačí. To však neznamená, že sa nedá rásť aj za „cudzie“.

Chcem po sebe zanechať stopu

Už ako študent pracoval herec Marko Igonda pre Holywood. V roku 2008 ho európska porota vybrala ako vychádzajúcu hviezdu súčasného filmu. Po zahraničných projektoch by rád pomohol slovenskému filmu.

Od Pokémonu k inteligentným okuliarom v smartfóne

Hra Pokémon GO ukázala, že budúcnosť je už tu. Rozšírenú realitu si môže užiť každý, stačí k tomu smartfón, a tak marketéri už poškuľujú po novom mocnom nástroji.

Ako si Nová cvernovka na seba zarobila

Cvernovkári sa v ich novej budove bývalej strednej školy na Račianskej ulici už udomácnili a za rok sa dostali k udržateľnému modelu financovania.

Developer, ktorý sa špecializuje na dostupné bývanie

Preslávili ich bratislavské Tri veže. Dnes stavajú novú mestkú štvrť Slnečnice v Petržalke. O význach pre developerov sa Profit zhováral so Štefanom Belešom, šéfom spoločnosti Cresco.