TEST PROFITU

Vitara sa ukázala ako životaschopná i úsporná

Na otázku‚ ktoré auto sa na Slovensku najlepšie predáva, bola ešte nedávno asi takáto odpoveď – niektorá z verzií Škody. Áno‚ tak to bývalo, kým hladinu ustáleného trhu nerozhýbala Vitara. Pozreli sme sa na to, v čom tkvie jej úspech.

Kompaktný crossover Suzuki Vitara pripravený na náš test poháňa naftový štvorvalec 1,6 DDiS spriahnutý s automatickou prevodovkou a systémom pohonu štyroch kolies AllGrip. Zatiaľ čo základnú prednokolku s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou si môžete kúpiť už za 14 200 eur, tento exemplár s výbavou Elegance vás vyjde na vyše 23-tisíc eur.

MÉDIÁ NA JEDNOTKU

Má adaptívny tempomat, radarovú podporu brzdenia, automatickú klimatizáciu, navigáciu a audiosystém s dotykovým displejom. Pohodlné nastupovanie a vyšší posed vodiča k Vitare patria. Výhľadu do zákrut prekážajú stĺpiky karosérie‚ tak ako vo väčšine áut podobnej koncepcie. Na druhej strane relatívne subtílna palubná doska z kokpitu ukrajuje menej miesta ako niektorým konkurentom.

Škoda malej disharmónie medzi nadštandardným poťahom sedadiel, kombinujúcim kožu so syntetickým semišom, úzkymi výplňami dverí a odleskom tvrdých plastov. Multimediálny systém Suzuki Smartphone Audio s funkciou MirrorLink, navigáciou a sedempalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s modernou grafikou však nemá chybu. Služby obrazovky využíva aj spätná kamera.

Suzuki VitaraZdroj: Suzuki | Petit Press 2016

Vzadu sa sedí pohodlne so solídnou oporou stehien‚ aj sklon operadla vyhovuje. Kolená pasažiera s výškou 180 centimetrov majú šesť voľných centimetrov pred sebou a hlavu od stropu delí o centimeter menšia rezerva. Kufor svojou 375-litrovou kapacitou tiež neurazí. Obsahuje dvojitú podlahu s hornou vyberateľnou palubou a na spodku má ešte úložný priestor s lepiacou súpravou. A rezerva? Ani za príplatok. Po sklopení delených operadiel síce získate plynulý prechod medzi kufrom a interiérom, nie však rovinu.

LÍDER ÚSPORNOSTI

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 681
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 863
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 472
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 481
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 423
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 225
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 506
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 634
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 473
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 189

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOMOV

Prieskum Polis: Voľby by vyhral Smer, SNS preferencie klesli

Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

Neprehliadnite tiež

Liek na problémy školstva hľadajú v komunite

Domáce vzdelávanie nie je iba keď jeden z rodičov preberá úlohy štátnej školy, ale aj komunitné škôly, kde si skupina rodičov najíma učiteľov.

Štyri zamyslenia na dobrý život s Profitom

Niekoľko inšpiratívnych drobností a zamyslení na každý deň.

Zima podnikaniu v Hornom Rakúsku praje

S akými výzvami sa pasuje zákulisie zimných radovánok, do ktorého turisti zväčša nevidia?

Gašparko musí byť! Bez neho by to nebolo ono

V súčasnosti je na Slovensku niekoľko bábkových divadiel, väčšina hrá na stálych scénach, niektoré však „neobsedia“.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop