Známi cyklisti posielajú oblečenie vlastnej značky do celého sveta

Boli to nervy, takmer ako na vážnych cyklistických pretekoch. Na prvú objednávku museli čakať niekoľko hodín. Netrpezlivo strážili displej smartfónu. Našťastie prišla ešte v deň, keď spustili webovú stránku. A bola zo Slovenska. Dnes už posielajú bratia Peter a Martin Velitsovci cyklistické oblečenie šité v Púchove pod ich vlastnou značkou do celého sveta.

Nápad šiť cyklistické oblečenie sa zrodil v hlavách úspešných cyklistov Petra a Martina Velitsovcov už v novembri 2012 na sústredení v Kalifornii. Realitou začal byť nasledujúci rok v máji, keď spustili predaj. „V tom čase sme boli skúsení profesionálni cyklisti. Taký život zaberá jednu životnú etapu. A počas voľna sme si zrazu uvedomili, že čas zabíjame zbytočne,“ spomína Peter na podnikateľské začiatky.

Väčšina ľudí zvyčajne túži po voľne, bratia Velitsovci to mali inak. „Chceli sme sa posunúť aj osobnostne. Zdalo sa nám to jednoduché. Časom sme však prišli na to, že všetko je oveľa náročnejšie a že na podnikanie budeme potrebovať času oveľa viac. Ale už sme nemohli len tak prestať,“ hovorí Peter Velits.

SKÚŠAJÚ NA SEBE

Niežeby nebolo oblečenia pre cyklistov na svete dosť. Oni sami musia nosiť značku tímu, pre ktorý práve jazdia. Vo svojom by na pretekárske bicykle vysadnúť nemohli.

„Vytvorili sme si však oblečenie, v ktorom by sme sa raz radi vozili. Páči sa nám, dobre sa v ňom cítime,“ vysvetľuje P. Velits. Obchod sa im rozbiehal pomaly. Napriek tomu boli presvedčení, že to bolo to najlepšie rozhodnutie, aké urobili.

Nechceli čakať, kým skončia s kariérou profesionálnych cyklistov. V rodinnom podniku sa Martin venuje vývoju, technológii a výrobe modelov a Peter si vzal na starosť predaj a marketing. Skombinovať tieto činnosti však znamenalo poupratovať si poriadne denný režim.

„Ale dá sa to a už cítime výrazný osobnostný posun,“ konštatuje Peter. „Naučili sme sa veľa nových vecí. Martin napríklad pred troma rokmi ani netušil, ako sa dres, v ktorom preteká, zošíva. Ja som zasa takmer nič nevedel o marketingu.“

DAR BOHYNE ISIS

Meno, ktoré si už stihli urobiť v cyklistickom svete, im v niektorých prípadoch pomohlo. Peter vraví, že najmä vo výrobných podnikoch k nim boli vďaka tomu ústretovejší. Do predaja však nikdy netlačili svoje mená a nepropagovali oblečenie ako výrobok bratov Velitsovcov. Veď ani názov značky Isadore Apparel sa k nim nehlási.

„Na začiatku sme mali vymyslený úplne iný názov. Chceli sme sa volať podľa francúzskeho slova na povzbudzovanie ,allez‘ (v preklade „do toho“ alebo „poď!“). Mali sme už dokonca vymyslené aj logá a a návrhy oblečenia. Až potom nám napadlo pozrieť si, či túto značku náhodou niekto nepoužíva,“ usmieva sa Peter. Samozrejme zistili, že už bola zaregistrovaná.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 319
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 026
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 874
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 246
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 509
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 580
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 261
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 754
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 601

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Gašparko musí byť! Bez neho by to nebolo ono

V súčasnosti je na Slovensku niekoľko bábkových divadiel, väčšina hrá na stálych scénach, niektoré však „neobsedia“.

Nebeské svetlá a iné zážitky na palubách lietadiel

Ľudstvo lieta viac ako kedykoľvek predtým. Konštruktéri veľkých leteckých spoločností vyhľadávajú nové technológie i materiály, aby bola letecká doprava lacnejšia a bezpečnejšia.

V hlavnej úlohe dieťa ako rozprávkový hrdina

Predstavte si, že máte šesť rokov a dostanete knihu, v ktorej sa hlavný hrdina volá a vyzerá ako vy.

Najlepšou prevenciou proti riziku je plán

Experti tvrdia, že aj najhorší plán je lepší ako žiaden. Dane boli, sú a budú vždy nespochybniteľnou súčasťou rizika v biznise. O daňových prizikách sa však hovorí stále málo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop