Známi cyklisti posielajú oblečenie vlastnej značky do celého sveta

Boli to nervy, takmer ako na vážnych cyklistických pretekoch. Na prvú objednávku museli čakať niekoľko hodín. Netrpezlivo strážili displej smartfónu. Našťastie prišla ešte v deň, keď spustili webovú stránku. A bola zo Slovenska. Dnes už posielajú bratia Peter a Martin Velitsovci cyklistické oblečenie šité v Púchove pod ich vlastnou značkou do celého sveta.

Nápad šiť cyklistické oblečenie sa zrodil v hlavách úspešných cyklistov Petra a Martina Velitsovcov už v novembri 2012 na sústredení v Kalifornii. Realitou začal byť nasledujúci rok v máji, keď spustili predaj. „V tom čase sme boli skúsení profesionálni cyklisti. Taký život zaberá jednu životnú etapu. A počas voľna sme si zrazu uvedomili, že čas zabíjame zbytočne,“ spomína Peter na podnikateľské začiatky.

Väčšina ľudí zvyčajne túži po voľne, bratia Velitsovci to mali inak. „Chceli sme sa posunúť aj osobnostne. Zdalo sa nám to jednoduché. Časom sme však prišli na to, že všetko je oveľa náročnejšie a že na podnikanie budeme potrebovať času oveľa viac. Ale už sme nemohli len tak prestať,“ hovorí Peter Velits.

Článok pokračuje pod video reklamou

SKÚŠAJÚ NA SEBE

Niežeby nebolo oblečenia pre cyklistov na svete dosť. Oni sami musia nosiť značku tímu, pre ktorý práve jazdia. Vo svojom by na pretekárske bicykle vysadnúť nemohli.

„Vytvorili sme si však oblečenie, v ktorom by sme sa raz radi vozili. Páči sa nám, dobre sa v ňom cítime,“ vysvetľuje P. Velits. Obchod sa im rozbiehal pomaly. Napriek tomu boli presvedčení, že to bolo to najlepšie rozhodnutie, aké urobili.

Nechceli čakať, kým skončia s kariérou profesionálnych cyklistov. V rodinnom podniku sa Martin venuje vývoju, technológii a výrobe modelov a Peter si vzal na starosť predaj a marketing. Skombinovať tieto činnosti však znamenalo poupratovať si poriadne denný režim.

„Ale dá sa to a už cítime výrazný osobnostný posun,“ konštatuje Peter. „Naučili sme sa veľa nových vecí. Martin napríklad pred troma rokmi ani netušil, ako sa dres, v ktorom preteká, zošíva. Ja som zasa takmer nič nevedel o marketingu.“

DAR BOHYNE ISIS

Meno, ktoré si už stihli urobiť v cyklistickom svete, im v niektorých prípadoch pomohlo. Peter vraví, že najmä vo výrobných podnikoch k nim boli vďaka tomu ústretovejší. Do predaja však nikdy netlačili svoje mená a nepropagovali oblečenie ako výrobok bratov Velitsovcov. Veď ani názov značky Isadore Apparel sa k nim nehlási.

„Na začiatku sme mali vymyslený úplne iný názov. Chceli sme sa volať podľa francúzskeho slova na povzbudzovanie ,allez‘ (v preklade „do toho“ alebo „poď!“). Mali sme už dokonca vymyslené aj logá a a návrhy oblečenia. Až potom nám napadlo pozrieť si, či túto značku náhodou niekto nepoužíva,“ usmieva sa Peter. Samozrejme zistili, že už bola zaregistrovaná.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q3B na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q3B na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  3. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  4. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  7. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  8. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  9. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  1. Sieť prevádzok STOP SHOP obchodov má už 80 pobočiek
  2. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  3. Ekonomická diplomacia Indonézie
  4. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  6. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  9. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  10. Európska investičná banka a EXIMBANKA SR spája svoje sily
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 31 201
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 664
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 23 184
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 14 993
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 957
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 291
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 958
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 4 815
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 573
  10. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 3 850