Ako zabezpečiť nové auto do firmy?

Domáce firmy sa na rozdiel od zahraničných u nás pri obstaraní vozidla stále pozerajú hlavne na obstarávaciu cenu vozidla, prípadne pri operatívnom lízingu na výšku mesačnej platby. Dôležité sú však celkové náklady na prevádzku či mobilitu.

Ak si zahraničná firma na Slovensku vyberá vozidlo do vozidlového parku, prax ukazuje, že väčšina z nich sa pri výbere riadi celkovými prevádzkovými nákladmi (TCO – Total cost of ownership) spojenými s vozidlom, respektíve mobilitou (TCM – Total cost of mobility).

„Na rozdiel od zahraničných firiem sa domáce spoločnosti orientujú stále skôr podľa obstarávacej ceny vozidla a neberú do úvahy ďalšie prevádzkové náklady spojené s vozidlom, respektíve náklady na mobilitu ako takú,“ upozorňuje na realitu Lucia Čišková, obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia.  

Čo sa skrýva za TCO a TCM

Práve celkové prevádzkové náklady či celkové náklady na mobilitu zahŕňajú aj náklady na  palivo, pneumatiky, pravidelný servis a údržbu, možné náklady na poistné udalosti, náhradné vozidlá, pokuty, registračné poplatky, cestnú daň, diaľničnú známku, poistenie, asistenčné služby, ako aj administratívne náklady, kontrolu a schvaľovanie faktúr, čas vodiča či náklady fleet manažéra a ďalšie. Ide o skutočné náklady na vozidlový park počas doby jeho trvania.

„Pri mnohých z daných položiek je pritom ťažké predikovať vopred vývoj ceny. Pri personálnych nákladoch v spojitosti s vozidlovým parkom zas firma neefektívne využíva ľudské zdroje na činnosti, ktoré s jej biznisom nesúvisia.  Pri výbere vozidla preto treba zvažovať nielen tieto náklady, ale aj formu jeho obstarania, ktorá má na ne vplyv,“ podotýka L. Čišková. Napríklad pri kúpe vozidla do majetku je síce jeho obstarávacia cena obvykle najväčšia položka, práve celkové prevádzkové náklady či celkové náklady na mobilitu ukazujú, že investícia tým nekončí.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  2. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  5. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  6. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 21 331
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 213
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 149
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 887
  6. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 846
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 745
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 738
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 679
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 671

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Fico s Bugárom verzus Danko. Ako čítať vývoj krízy

Premiér odvolal Plavčana a Danko sa cíti urazený.

KOMENTÁRE

Koľko stál Plavčan, ešte len spoznáme

Človek s Plavčanovou históriou sa nikdy nemal stať ministrom.

Neprehliadnite tiež

Viedeň mesto kongresov, číslo dva vo svetovom rebríčku

Biznis model, ako sa stať svetovým lákadlom pre kongresy a konfrencie si Viedeň buduje 200 rokov.

Fotografie, ktoré povedia, čo nie je vidieť

Martin Baláž sa venuje sa reportážnej sociálnej fotografii. Témami aj spôsobom ich uchopenia sa vymyká svojim spolupútnikom, hoci nemá meno, ktoré by zacvendžalo.

Záložňa z čias Márie Terézie

Prvá úverová inštitúcia Uhorska vznikla v Bratislave, kde pôsobila štrnásť rokov. V činnosti pokračuje ďalej - v Budapešti a je najstarším biznisom Maďarska.

Slovenských obuvníkov je menej, ale vyrábajú viac

Slovenskému textilnému, kožiarskemu a obuvníckemu priemyslu kraľuje obuvnícke kvarteto.