Ako zabezpečiť nové auto do firmy?

Domáce firmy sa na rozdiel od zahraničných u nás pri obstaraní vozidla stále pozerajú hlavne na obstarávaciu cenu vozidla, prípadne pri operatívnom lízingu na výšku mesačnej platby. Dôležité sú však celkové náklady na prevádzku či mobilitu.

Ak si zahraničná firma na Slovensku vyberá vozidlo do vozidlového parku, prax ukazuje, že väčšina z nich sa pri výbere riadi celkovými prevádzkovými nákladmi (TCO – Total cost of ownership) spojenými s vozidlom, respektíve mobilitou (TCM – Total cost of mobility).

„Na rozdiel od zahraničných firiem sa domáce spoločnosti orientujú stále skôr podľa obstarávacej ceny vozidla a neberú do úvahy ďalšie prevádzkové náklady spojené s vozidlom, respektíve náklady na mobilitu ako takú,“ upozorňuje na realitu Lucia Čišková, obchodná riaditeľka Business Lease Slovakia.  

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa skrýva za TCO a TCM

Práve celkové prevádzkové náklady či celkové náklady na mobilitu zahŕňajú aj náklady na  palivo, pneumatiky, pravidelný servis a údržbu, možné náklady na poistné udalosti, náhradné vozidlá, pokuty, registračné poplatky, cestnú daň, diaľničnú známku, poistenie, asistenčné služby, ako aj administratívne náklady, kontrolu a schvaľovanie faktúr, čas vodiča či náklady fleet manažéra a ďalšie. Ide o skutočné náklady na vozidlový park počas doby jeho trvania.

„Pri mnohých z daných položiek je pritom ťažké predikovať vopred vývoj ceny. Pri personálnych nákladoch v spojitosti s vozidlovým parkom zas firma neefektívne využíva ľudské zdroje na činnosti, ktoré s jej biznisom nesúvisia.  Pri výbere vozidla preto treba zvažovať nielen tieto náklady, ale aj formu jeho obstarania, ktorá má na ne vplyv,“ podotýka L. Čišková. Napríklad pri kúpe vozidla do majetku je síce jeho obstarávacia cena obvykle najväčšia položka, práve celkové prevádzkové náklady či celkové náklady na mobilitu ukazujú, že investícia tým nekončí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q2Z na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q2Z na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 502
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 325
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 481
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 368
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 913
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Neprehliadnite tiež

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.