Manažér, ktorý si na seba uplietol bič

Keď mu pred dvadsiatimi piatimi rokmi svokra doniesla inzerát z novín, netušil, ako mu tá chvíľa zmení život. Nemecká firma, ktorá na Slovensku hľadala zástupcu pre čistiacu techniku, našla v Mariánovi Bolečkovi svojho človeka. Hoci prehnaný zmysel pre čistotu môže byť niekde na ťarchu, tu sa ukázal ako výhoda.

Počúvať príbehy firiem, ktoré začínali v deväťdesiatych rokoch, je niekedy ako z kovbojky. Najmä pre tých, ktorí vtedy ešte drali školské lavice. Zakladať divíziu firmy, ktorá bola na Západe pojmom, ale u nás ju nikto nepoznal, si žiada riadnu dávku guráže. Tá zjavne Mariánovi Bolečkovi nechýbala.

VEĽKÁ ŠKOLA

Keď sa Nemci rozhodli, že sa pokúsia preniknúť aj na trhy bývalých socialistických krajín, investovali v každej len do jedného človeka. V prípade Česko-Slovenska to boli dvaja. Ten, ktorý mal pod palcom Slovensko, dostal ako „bonus“ aj Moravu. M. Boleček na tieto časy spomína s dávkou pokory. Ako zástupcovia mnohých medzinárodných firiem, aj on bol „dievča pre všetko“.

Mal na starosti obchod,fakturácie, predaj, prezentácie, školenia i všeličo iné. Jeho cieľom malo byť vybudovať stabilnú sieť partnerov, ktorí by pracovali so značkou Kärcher. Vraj to nebolo až také ťažké. Dnes už ako riaditeľ nitrianskej spoločnosti s celoslovenskou pôsobnosťou vraví, že vtedy boli dvere firiem viac otvorené ako dnes a priama konkurencia na trhu nebola takmer žiadna. Firma sa sústredila výlučne na segment B2B, ceny výrobkov sa pohybovali na úrovni niekoľkých platov.

„Dostať sa k niekomu dôležitému nebol problém. Boli to časy, keď ľudia dychtili po informáciách a chceli sa vzdelávať. Kompetentní síce firmu Kärcher nepoznali, ale reagovali na slovo ,vapka‘. Tlakový čistič patrí medzi vynálezy tejto spoločnosti a dlhodobo bol ťahúňom jej rastu,“ prezrádza M. Boleček. Ich klientmi sa tak čoskoro stali nielen veľké firmy i menší predajcovia, ktorí sa sústredili výlučne na predaj tejto značky.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 423
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 840
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 739
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 975
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 965
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 673
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 132
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 012
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 682
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 340

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.

Od banky k sakám nie je ďaleko

Ako sa z vyštudovaného ekonóma a najmä finančníka stane odborník na módu?

Bez práce nie sú facebookové koláče

Sociálne siete vznikli najmä ako zábavné platformy pre mladých ľudí. Dnes sa stali účinným nástrojom aj v biznise a marketingu.

Investičné tipy na rok 2017: Nehnuteľnosti, bitcoin aj víno

Vlaňajší rok bol na investovanie zaujímavý‚ ale zároveň rizikový. Všetky trhy ovplyvňovali menej predvídateľné udalosti ako americké voľby či brexit.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop