Manažér, ktorý si na seba uplietol bič

Keď mu pred dvadsiatimi piatimi rokmi svokra doniesla inzerát z novín, netušil, ako mu tá chvíľa zmení život. Nemecká firma, ktorá na Slovensku hľadala zástupcu pre čistiacu techniku, našla v Mariánovi Bolečkovi svojho človeka. Hoci prehnaný zmysel pre čistotu môže byť niekde na ťarchu, tu sa ukázal ako výhoda.

Počúvať príbehy firiem, ktoré začínali v deväťdesiatych rokoch, je niekedy ako z kovbojky. Najmä pre tých, ktorí vtedy ešte drali školské lavice. Zakladať divíziu firmy, ktorá bola na Západe pojmom, ale u nás ju nikto nepoznal, si žiada riadnu dávku guráže. Tá zjavne Mariánovi Bolečkovi nechýbala.

VEĽKÁ ŠKOLA

Keď sa Nemci rozhodli, že sa pokúsia preniknúť aj na trhy bývalých socialistických krajín, investovali v každej len do jedného človeka. V prípade Česko-Slovenska to boli dvaja. Ten, ktorý mal pod palcom Slovensko, dostal ako „bonus“ aj Moravu. M. Boleček na tieto časy spomína s dávkou pokory. Ako zástupcovia mnohých medzinárodných firiem, aj on bol „dievča pre všetko“.

Mal na starosti obchod,fakturácie, predaj, prezentácie, školenia i všeličo iné. Jeho cieľom malo byť vybudovať stabilnú sieť partnerov, ktorí by pracovali so značkou Kärcher. Vraj to nebolo až také ťažké. Dnes už ako riaditeľ nitrianskej spoločnosti s celoslovenskou pôsobnosťou vraví, že vtedy boli dvere firiem viac otvorené ako dnes a priama konkurencia na trhu nebola takmer žiadna. Firma sa sústredila výlučne na segment B2B, ceny výrobkov sa pohybovali na úrovni niekoľkých platov.

„Dostať sa k niekomu dôležitému nebol problém. Boli to časy, keď ľudia dychtili po informáciách a chceli sa vzdelávať. Kompetentní síce firmu Kärcher nepoznali, ale reagovali na slovo ,vapka‘. Tlakový čistič patrí medzi vynálezy tejto spoločnosti a dlhodobo bol ťahúňom jej rastu,“ prezrádza M. Boleček. Ich klientmi sa tak čoskoro stali nielen veľké firmy i menší predajcovia, ktorí sa sústredili výlučne na predaj tejto značky.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Q2B na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Q2B na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 474
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 320
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 181
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 875
  6. Kam do tepla v januári? 1 729
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 110
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 041
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Sklady sú spiace peniaze. Zara vie robiť rýchlu módu vďaka dobrej logistike

Logistika a distribúcia sú silnými tromfmi obchodného modelu značky Zara, ktorý sa stal vzorom pre trend rýchlej módy.

Rýchla móda dnes nemá alternatívu

Móda sa celkom zbláznila. Jednu vec si poriadne ani neoblečiete a už sa z výkladov na vás pozerá nový, vraj trendovejší. Konceptu rýchlej módy vo všetkom protirečí luxusná, ktorá vlastne z módy nikdy nevychádza.

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby premenili svoje najväčšie túžby na skutočnosť.