Taxíky patria do každého veľkomesta. Ako sa vyhnúť podvodníkom?

Práca taxikára nie je len o prevážaní sa po meste. Je to najmä práca s ľuďmi. Samozrejme, rovnako ako v iných profesiách‚ aj tu sa nájdu takí i onakí.

Hneď prvým sloganom na ich webovej stránke je slovo „luxus“. „Požadujete luxus? Pošleme vám mercedes. Objednajte si vopred a vodič vás bude čakať za rovnakú cenu – bez príplatku‚“ odkazuje potenciálnym klientom bratislavská taxislužba Correct.

Sľubuje tiež slušných vodičov, čisté vozidlá, dobrú orientáciu šoférov v Bratislave aj vďaka modernému taxi systému a na dôvažok znalosť cudzích jazykov. Ktorý klient by to nechcel? Vlastne je na počudovanie‚ že tieto kvality dnes treba zdôrazňovať. Obyvatelia vyspelých krajín by od taxikárskych (a iných) služieb tieto veci mali očakávať bez pardonu. Skutočnosť je však trochu iná.

Článok pokračuje pod video reklamou

LUXUS O INOM

S tvrdením, že poskytujú služby najmä solventnej klientele, konateľ firmy Correct Irenej Ďurík nesúhlasí. Tvrdí, že ich vozidlá používajú normálni zákazníci, rovnako ako inde. Za ich filozofiou „luxusu“ je niečo iné. Dispečingy a vozové parky taxislužieb nie vždy dokážu reagovať dosť rýchlo, a tak sa stáva, že zákazník musí na auto čakať.

„Naši vodiči uprednostňujú časové objednávky, čo znamená, že keď sa niekto potrebuje dostať povedzme na stanicu alebo k lekárovi v určitý čas, môže sa spoľahnúť, že auto bude pristavené načas,“ hovorí I. Ďurík. Presnosť je podľa neho často cennejšia ako peniaze. S ostatnými taxislužbami vraj nesúťažia cenami, za prednosť považujú najmä dochvíľnosť a slušnosť vystupovania svojich vodičov. Hoci vie, že pre mnohých ľudí, najmä ak sa vozia často‚ je práve cena rozhodujúcim kritériom.

„Nešpecializujeme sa len na časové objednávky. Ani normálne objednávky nedávame bokom, práve naopak, veľakrát sme zachránili zákazníkovi kožu v poslednej chvíli,“ opisuje I. Ďurík. Tím jeho taxislužby teraz tvorí 39 vodičov.

Všetci majú taxikársku koncesiu, to znamená, že majú aj všetky potrebné skúšky a testy. Majú vlastné taxametre, služby dispečingu pre nich zabezpečuje firma. Do extrémnych situácií sa vraj dostávajú zriedka, nie je to výslovne nebezpečná práca‚ hoci taxikár musí byť tak trocha aj psychológ. Mal by vedieť odhadnúť, či sa klient chce alebo nechce rozprávať, musí reagovať na otázky, nesmie byť podráždený.

„Taxikár musí vedieť komunikovať aj s agresívnymi zákazníkmi, prípadne s takými, ktorí sa snažia vodiča znervózniť,“ vysvetľuje I. Ďurík a dodáva, že rovnako to majú ľudia aj v iných profesiách. „Občas sa stane, že zákazník, ktorý bol mlčanlivý a snaží sa zakrývať si tvár‚ utečie z auta bez zaplatenia. Je to riziko nášho povolania,“ uzatvára tému I. Ďurík. Každého vodiča, ktorý má záujem jazdiť s logom Correct‚ si najprv „otestujú“, zaujíma ich jeho vystupovanie a správanie.

„Záleží nám na tom, aby vodiči boli slušní, primerane oblečení. Prvý dojem je dôležitý, lebo môže byť aj posledný,“ zhŕňa svoje skúsenosti s náborom I. Ďurík. Za rok a pol, čo Correct na trhu pôsobí‚ odišli od nich len dvaja vodiči. V taxikárskom biznise je pritom fluktuácia pomerne veľká, vodiči často menia svoje pôsobisko. „My sme veľmi stabilný tím, rastieme síce pomaly, ale nemáme vnútri firmy napätieani konflikty,“ tvrdí šéf, ktorý prácu taxikára dôverne pozná‚ lebo doteraz aktívne jazdí. Vyznáva filozofiu, že zarobiť má nielen on a firma, ale každý vodič.

 

 

TVRDÉ PODMIENKY

 

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q24 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q24 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  4. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  5. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  6. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  7. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  10. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  1. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  2. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  3. Ako dobre poznáte tieto svetové ikonické značky?
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  6. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  7. Vyberáme správny názov firmy
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  10. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 795
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 993
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 690
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 942
  5. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 10 661
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 7 971
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 665
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 289
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 764
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 577

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico prosíka Lajčáka... a potom ho zrazu zostrelí

Fico sa pridal ku konšpirátorom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko škodí – lebo môže

Pri oslabenom Smere sa rozlieva ako jed.

Neprehliadnite tiež

Podnik pre cestovateľov, ktorí majú radi kávu s atmosférou

Navštívil mnoho krajín po celom svete. Jedného dňa sa rozhodol, že si otvorí cestovateľskú kaviareň.

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva