Taxíky patria do každého veľkomesta. Ako sa vyhnúť podvodníkom?

Práca taxikára nie je len o prevážaní sa po meste. Je to najmä práca s ľuďmi. Samozrejme, rovnako ako v iných profesiách‚ aj tu sa nájdu takí i onakí.

Hneď prvým sloganom na ich webovej stránke je slovo „luxus“. „Požadujete luxus? Pošleme vám mercedes. Objednajte si vopred a vodič vás bude čakať za rovnakú cenu – bez príplatku‚“ odkazuje potenciálnym klientom bratislavská taxislužba Correct.

Sľubuje tiež slušných vodičov, čisté vozidlá, dobrú orientáciu šoférov v Bratislave aj vďaka modernému taxi systému a na dôvažok znalosť cudzích jazykov. Ktorý klient by to nechcel? Vlastne je na počudovanie‚ že tieto kvality dnes treba zdôrazňovať. Obyvatelia vyspelých krajín by od taxikárskych (a iných) služieb tieto veci mali očakávať bez pardonu. Skutočnosť je však trochu iná.

Článok pokračuje pod video reklamou

LUXUS O INOM

S tvrdením, že poskytujú služby najmä solventnej klientele, konateľ firmy Correct Irenej Ďurík nesúhlasí. Tvrdí, že ich vozidlá používajú normálni zákazníci, rovnako ako inde. Za ich filozofiou „luxusu“ je niečo iné. Dispečingy a vozové parky taxislužieb nie vždy dokážu reagovať dosť rýchlo, a tak sa stáva, že zákazník musí na auto čakať.

„Naši vodiči uprednostňujú časové objednávky, čo znamená, že keď sa niekto potrebuje dostať povedzme na stanicu alebo k lekárovi v určitý čas, môže sa spoľahnúť, že auto bude pristavené načas,“ hovorí I. Ďurík. Presnosť je podľa neho často cennejšia ako peniaze. S ostatnými taxislužbami vraj nesúťažia cenami, za prednosť považujú najmä dochvíľnosť a slušnosť vystupovania svojich vodičov. Hoci vie, že pre mnohých ľudí, najmä ak sa vozia často‚ je práve cena rozhodujúcim kritériom.

„Nešpecializujeme sa len na časové objednávky. Ani normálne objednávky nedávame bokom, práve naopak, veľakrát sme zachránili zákazníkovi kožu v poslednej chvíli,“ opisuje I. Ďurík. Tím jeho taxislužby teraz tvorí 39 vodičov.

Všetci majú taxikársku koncesiu, to znamená, že majú aj všetky potrebné skúšky a testy. Majú vlastné taxametre, služby dispečingu pre nich zabezpečuje firma. Do extrémnych situácií sa vraj dostávajú zriedka, nie je to výslovne nebezpečná práca‚ hoci taxikár musí byť tak trocha aj psychológ. Mal by vedieť odhadnúť, či sa klient chce alebo nechce rozprávať, musí reagovať na otázky, nesmie byť podráždený.

„Taxikár musí vedieť komunikovať aj s agresívnymi zákazníkmi, prípadne s takými, ktorí sa snažia vodiča znervózniť,“ vysvetľuje I. Ďurík a dodáva, že rovnako to majú ľudia aj v iných profesiách. „Občas sa stane, že zákazník, ktorý bol mlčanlivý a snaží sa zakrývať si tvár‚ utečie z auta bez zaplatenia. Je to riziko nášho povolania,“ uzatvára tému I. Ďurík. Každého vodiča, ktorý má záujem jazdiť s logom Correct‚ si najprv „otestujú“, zaujíma ich jeho vystupovanie a správanie.

„Záleží nám na tom, aby vodiči boli slušní, primerane oblečení. Prvý dojem je dôležitý, lebo môže byť aj posledný,“ zhŕňa svoje skúsenosti s náborom I. Ďurík. Za rok a pol, čo Correct na trhu pôsobí‚ odišli od nich len dvaja vodiči. V taxikárskom biznise je pritom fluktuácia pomerne veľká, vodiči často menia svoje pôsobisko. „My sme veľmi stabilný tím, rastieme síce pomaly, ale nemáme vnútri firmy napätieani konflikty,“ tvrdí šéf, ktorý prácu taxikára dôverne pozná‚ lebo doteraz aktívne jazdí. Vyznáva filozofiu, že zarobiť má nielen on a firma, ale každý vodič.

 

 

TVRDÉ PODMIENKY

 

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Q24 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4Q24 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          5. Talent - vzdelanie - úspech
          6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
          2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
          4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
          5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
          6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
          7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
          8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
          9. HubHub spája sily s Neulogy
          10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
          1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 723
          2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 12 463
          3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 9 688
          4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 819
          5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 788
          6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 604
          7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 185
          8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 037
          9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 821
          10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 455

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Chaos, vojna, blahobyt? Čo by sa dialo, ak by komunistom puč nevyšiel

          Pred sedemdesiatimi rokmi sa v Československu diali prelomové udalosti, ktoré formovali verejný život viac ako 40 rokov.

          KOMENTÁRE

          Danko si znova koleduje

          Netreba pochybovať, že Dankova partia lezie na nervy všetkým zúčastneným.

          PLUS

          Aký je život s ľuďmi, ktorí trpia Alzheimerovou chorobou?

          Pochopí len ten, kto to zažil, hovorí pán Dušan, ktorý opatruje chorú manželku.

          Neprehliadnite tiež

          Život po kariére futbalistu nemusí byť bankrot

          Pozrite sa, koľko hráčov anglickej Premier League zbankrotuje. Hovorí futbalista Stanislav Šesták. Verí, že on do kategórie hlúpych športovcov nepatrí.

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.