Taxíky patria do každého veľkomesta. Ako sa vyhnúť podvodníkom?

Práca taxikára nie je len o prevážaní sa po meste. Je to najmä práca s ľuďmi. Samozrejme, rovnako ako v iných profesiách‚ aj tu sa nájdu takí i onakí.

Hneď prvým sloganom na ich webovej stránke je slovo „luxus“. „Požadujete luxus? Pošleme vám mercedes. Objednajte si vopred a vodič vás bude čakať za rovnakú cenu – bez príplatku‚“ odkazuje potenciálnym klientom bratislavská taxislužba Correct.

Sľubuje tiež slušných vodičov, čisté vozidlá, dobrú orientáciu šoférov v Bratislave aj vďaka modernému taxi systému a na dôvažok znalosť cudzích jazykov. Ktorý klient by to nechcel? Vlastne je na počudovanie‚ že tieto kvality dnes treba zdôrazňovať. Obyvatelia vyspelých krajín by od taxikárskych (a iných) služieb tieto veci mali očakávať bez pardonu. Skutočnosť je však trochu iná.

Článok pokračuje pod video reklamou

LUXUS O INOM

S tvrdením, že poskytujú služby najmä solventnej klientele, konateľ firmy Correct Irenej Ďurík nesúhlasí. Tvrdí, že ich vozidlá používajú normálni zákazníci, rovnako ako inde. Za ich filozofiou „luxusu“ je niečo iné. Dispečingy a vozové parky taxislužieb nie vždy dokážu reagovať dosť rýchlo, a tak sa stáva, že zákazník musí na auto čakať.

„Naši vodiči uprednostňujú časové objednávky, čo znamená, že keď sa niekto potrebuje dostať povedzme na stanicu alebo k lekárovi v určitý čas, môže sa spoľahnúť, že auto bude pristavené načas,“ hovorí I. Ďurík. Presnosť je podľa neho často cennejšia ako peniaze. S ostatnými taxislužbami vraj nesúťažia cenami, za prednosť považujú najmä dochvíľnosť a slušnosť vystupovania svojich vodičov. Hoci vie, že pre mnohých ľudí, najmä ak sa vozia často‚ je práve cena rozhodujúcim kritériom.

„Nešpecializujeme sa len na časové objednávky. Ani normálne objednávky nedávame bokom, práve naopak, veľakrát sme zachránili zákazníkovi kožu v poslednej chvíli,“ opisuje I. Ďurík. Tím jeho taxislužby teraz tvorí 39 vodičov.

Všetci majú taxikársku koncesiu, to znamená, že majú aj všetky potrebné skúšky a testy. Majú vlastné taxametre, služby dispečingu pre nich zabezpečuje firma. Do extrémnych situácií sa vraj dostávajú zriedka, nie je to výslovne nebezpečná práca‚ hoci taxikár musí byť tak trocha aj psychológ. Mal by vedieť odhadnúť, či sa klient chce alebo nechce rozprávať, musí reagovať na otázky, nesmie byť podráždený.

„Taxikár musí vedieť komunikovať aj s agresívnymi zákazníkmi, prípadne s takými, ktorí sa snažia vodiča znervózniť,“ vysvetľuje I. Ďurík a dodáva, že rovnako to majú ľudia aj v iných profesiách. „Občas sa stane, že zákazník, ktorý bol mlčanlivý a snaží sa zakrývať si tvár‚ utečie z auta bez zaplatenia. Je to riziko nášho povolania,“ uzatvára tému I. Ďurík. Každého vodiča, ktorý má záujem jazdiť s logom Correct‚ si najprv „otestujú“, zaujíma ich jeho vystupovanie a správanie.

„Záleží nám na tom, aby vodiči boli slušní, primerane oblečení. Prvý dojem je dôležitý, lebo môže byť aj posledný,“ zhŕňa svoje skúsenosti s náborom I. Ďurík. Za rok a pol, čo Correct na trhu pôsobí‚ odišli od nich len dvaja vodiči. V taxikárskom biznise je pritom fluktuácia pomerne veľká, vodiči často menia svoje pôsobisko. „My sme veľmi stabilný tím, rastieme síce pomaly, ale nemáme vnútri firmy napätieani konflikty,“ tvrdí šéf, ktorý prácu taxikára dôverne pozná‚ lebo doteraz aktívne jazdí. Vyznáva filozofiu, že zarobiť má nielen on a firma, ale každý vodič.

 

 

TVRDÉ PODMIENKY

 

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q24 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Q24 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 329
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 539
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 673
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 474
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 8 648
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 384
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 892
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 493
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 3 834
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 550

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Farmári prišli opäť protestovať do Bratislavy. Čo ich najviac trápi

Premiér dá ministrom domáce úlohy podľa požiadaviek farmárov.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico nikam neodchádza. Zatiaľ, asi, možno

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prijatie farmárov dáva zmysel

Smer a SNS sa pokúšali protestujúcich poľnohospodárov odsunúť. Nepodarilo sa.

Neprehliadnite tiež

Posledný zvyšok krajiny, aká bola kedysi všade pri Dunaji

Veľkolélsky ostrov vrátili späť v čase.

Dunaj z Veľkoléskeho ostrova
Protesty vo Vancouveri

Cez sklady v Hamburgu dodnes prechádza tretina svetového obchodu s kobercami a významný objem kakaa a kávy

Speicherstadt sa stal významnou súčasťou nemeckého ekonomického zázraku.

Hrad na vode. Najfotografovanejší pohľad na Speicherstadt.

Cena bitcoinu lietala za uplynulý rok hore-dole aj o tisícky dolárov mesačne

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.

Tomáš Sedláček: Zo všetkých humanitných odborov si trúfa predpovedať budúcnosť len ekonómia

Pre liberálov je príliš konzervatívny, pre konzervatívcov zasa príliš liberálny. Český ekonóm Tomáš Sedláček.

Tomáš Sedláček