Na pultoch máme menej slovenských potravín ako v roku 2014

Slovenské verzus zahraničné. O pôvode potravín, ktoré nám potravinové reťazce servírujú na pulty, sa vášnivo diskutuje už dlhé mesiace. V najnovšom prieskume o množstve slovenských výrobkov v maloobchode sa zameral aj prieskum agentúry GfK iniciovaný spoločnosťou Kaufland Slovenská republika.

Slovenské verzus zahraničné. O pôvode potravín, ktoré nám potravinové reťazce servírujú na pulty, sa vášnivo diskutuje už dlhé mesiace. V najnovšom prieskume o množstve slovenských výrobkov v maloobchode sa zameral aj prieskum agentúry GfK iniciovaný spoločnosťou Kaufland Slovenská republika.

Výsledky prieskumu ukázali, že na pultoch obchodných sietí je v priemere vystavených 39% slovenských výrobkov, pričom najviac ich bolo zaznamenaných v prevádzkach Kaufland a Tesco. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s priemerom konkurencie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prieskum sa zameral na 32 kategórií potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov. Sledoval percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii. V tomto prípade majú zahraničné reťazce výrazne viac slovenských výrobkov v ponuke ako napríklad COOP Jednota či CBA, najviac ich má Kaufland a Tesco. Prevádzky spoločnosti Kaufland dosiahli vo všetkých sledovaných kategóriách vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch, až 2,2 násobok počtu oproti priemeru trhu. A to aj napriek tomu, že v percentuálnom ponímaní bol pomer slovenských výrobkov vo viacerých kategóriách nižší alebo porovnateľný s priemerom trhu. Celkové percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov je v Kauflande okolo 37%. Je preto veľmi dôležité spomínať vždy nielen percentuálne zastúpenie, ale aj absolútne čísla, ktoré dokresľujú celkový obraz diania na trhu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PXK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PXK na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 807
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 578
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 042
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 285
  5. Vizuálny smog je problém 2 989
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 772
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 749
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 426
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 583
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 355

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kaufland

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kamaráti aj odkazy cez médiá. Danko a Bugár

Ako sa vyvíjali vzťahy medzi SNS a Most-Híd.

Okupácia 1968

Aj Rusi boli okupovaní, už si to len priznať

Patrili k najväčším obetiam boľševickej diktatúry.

Neprehliadnite tiež

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.

Budapeštianske krčmy v ruinách (ne)prežili komerčný úspech

Priestor pre alternatívnu kultúru v Budapešti sa stal výhodným biznisom.