Slovák, ktorý sa od klavíra dostal do čela lodnej spoločnosti

K šéfovaniu lodnej spoločnosti sa dostal cez klavír. Dnes riadi tri princezné: Sisi, Izabelu a Katarínu. Slovenský konateľ spoločnosti Riseday Ivan Sivák riadi firmu čiastočne z Malty, kde má sídlo. Ale často priamo z lodí, ktoré sa plavia po európskych riekach.

Bar na výletnej lodi Prinzessin Katharina (Zdroj: Vladimír kampf)

Ako ste sa dostali k lodiam?

Odmalička som sa venoval hudbe. Môj otec je hudobník. Od siedmich rokov som hral na klavíri. Moja stredná škola však bola zameraná na bankovníctvo a účtovníctvo. Umenie som mal z domu dané, otec ma chcel niečo naučiť. Ako klavirista som išiel aj po prvý raz na loď do piano baru. Nedostal som sa na výšku, a tak som si musel zarábať tým, čo som vedel.

Z vášho rozprávania cítim, že hudba nebola práve to, čo vás bavilo.

Nebol som do hudby zamilovaný. Bavila ma, vedel som hrať. Keby som bol do nej viac zamilovaný, tak by som nehral na lodiach, ale mal by som vyššie ambície. Išiel by som na konzervatórium. Ale to som nechcel. Dostal som sa na loď, začal som si zarábať a byť samostatný. Osem až deväť mesiacov z roka som bol preč. To ma bavilo. Doma som nemal žiadne pevné záväzky a ani som ich vtedy neplánoval.

Kde všade ste hrali?

Myslím, že na všetkých splavných riekach Európy okrem niektorých tokov v Rusku. Pracoval som pre rôzne spoločnosti. Chvíľu som bol aj na mori. Išiel som všade tam, kam ma agent poslal, kde im pasoval môj spôsob hudby. Jazyky som vedel zo školy. Hovorím po nemecky, anglicky aj po rusky. Ruštinu som sa naučil na lodi, takže písmom ju neovládam veľmi dokonale.

Predpokladám, že život na lodi sa pre vás časom stal otravným.

Nie. Ja som si vtedy nedokázal predstaviť, čo by som mohol robiť doma na Slovensku. Sem som si chodil iba na pár mesiacov oddýchnuť počas zím, keď sa lode neplavili. Pre mňa bola cieľom finančná samostatnosť. A to sa dalo na lodi celkom príjemne. Problém bol skôr v tom, že ma po troch sezónach už tá práca nenapĺňala. Predstavoval som si, že takto to môže vyzerať ďalších dvadsať rokov, a to som nechcel.

Napriek tomu ste vydržali štyri roky, kým ste zmenili prácu. Palube lode ste však zostali verný.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 478
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 034
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 033
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 772
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 963
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 501
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 187
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 563
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 760
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 154

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká veľký knižný festival na Slovensku? A ako samotné vydavateľstvo?

Niekedy svižnejšie, než by sa mohlo zdať. Najmä ak sa stretnú ľudia s podobnými záujmami a nasmerujú spoločnú energiu na cieľ, ktorý má zmysel.

Prekliate hory a Drina na najkrajšej vodnej ceste

Do prázdneho prístavu kômp, prepravných lodí, zlátaných hydrobusov, lodičiek a člnov nás doviezli dvaja mladí muži, ktorí obsluhujú v malej kaviarničke hneď nad tunelom v skale.

Súkromí dopravcovia, ktorých je viac vidieť

Na Slovensku pôsobí niekoľko súkromných dopravcov, ktorí prevádzkujú autobusové linky. Minimálne dvaja z nich majú na našom trhu významnejšie postavenie.

Lodná flotila si pýta väčší náklad

Pod slovenskou vlajkou na európskych riekach plávajú okrem lodí Slovenskej plavby a prístavov aj lode niekoľkých našich podnikateľov.