Čo vyhráva v súboji "kameň verzus internet"

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Ako piaty najvýznamnejší faktor uvádzal jeden z piatich nakupujúcich (21 percent), že na internete získa lepšie informácie a rovnako jeden z piatich zákazníkov povedal, že už cez internet bežne aj nakupuje.

GfK požiadalo 23 000 zákazníkov nakupujúcich tovar zo 17 rôznych odvetví v krajinách APAC, Latinskej Ameriky, Severnej Ameriky a Stredného východu, aby si spomenuli, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode, a aby uviedli, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Ako piaty najvýznamnejší faktor uvádzal jeden z piatich nakupujúcich (21 percent), že na internete získa lepšie informácie a rovnako jeden z piatich zákazníkov povedal, že už cez internet bežne aj nakupuje.

Najdôležitejšie faktory motivujúce k nákupu cez internet

  1. Ušetrím (lepšie ceny, zľavy) 55%
  2. Nakupuje sa ľahšie 28%
  3. Lepší výber 26%
  4. Nákup je rýchlejší 25%
  5. Mám lepšie informácie 21%
  6. Bežne už cez internet nakupujem 21%

Zdroj: Výskum GfK FutureBuy výskum 23 000 nakupujúcich v krajinách APAC, LATAM, Európy, Severnej Ameriky , Stredného východu Motivačné faktory sa prekrývajú

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 494
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 216
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 142
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 396
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 982
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 774
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 768
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 616
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 336
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 314

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Prihláste sa alebo nominujte

Spoločnosť EY vyhlasuje na Slovensku už dvanásty ročník medzinárodnej súťaže EY Podnikateľ roka.

Softvér pojedá celý svet

Inloop je firma troch spriaznených duší, ktoré sa naživo vidia len občas. Spája ich nielen internet, ale aj vývoj aplikácií či rozšírenej a virtuálnej reality.

Čistý dizajn z kvality v odpade

Odpadové drevo rozmontujú a spracúvajú do originálneho dizajnu, stavajú na majstrovstve ručnej driny a nechcú to robiť povrchne.

Zlodeji objavili nebeský disk

Nebeský disk z Nebry je najstaršie známe vyobrazenie nočnej oblohy a postavenia nebeských telies. Má 3 600 rokov. Našli ho hľadači pokladov neďaleko nemeckého mestečka Nebra.