SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Čo vyhráva v súboji "kameň verzus internet"

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Ako piaty najvýznamnejší faktor uvádzal jeden z piatich nakupujúcich (21 percent), že na internete získa lepšie informácie a rovnako jeden z piatich zákazníkov povedal, že už cez internet bežne aj nakupuje.

GfK požiadalo 23 000 zákazníkov nakupujúcich tovar zo 17 rôznych odvetví v krajinách APAC, Latinskej Ameriky, Severnej Ameriky a Stredného východu, aby si spomenuli, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode, a aby uviedli, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.

K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Ako piaty najvýznamnejší faktor uvádzal jeden z piatich nakupujúcich (21 percent), že na internete získa lepšie informácie a rovnako jeden z piatich zákazníkov povedal, že už cez internet bežne aj nakupuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najdôležitejšie faktory motivujúce k nákupu cez internet

  1. Ušetrím (lepšie ceny, zľavy) 55%
  2. Nakupuje sa ľahšie 28%
  3. Lepší výber 26%
  4. Nákup je rýchlejší 25%
  5. Mám lepšie informácie 21%
  6. Bežne už cez internet nakupujem 21%

Zdroj: Výskum GfK FutureBuy výskum 23 000 nakupujúcich v krajinách APAC, LATAM, Európy, Severnej Ameriky , Stredného východu Motivačné faktory sa prekrývajú

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PUK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PUK na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  2. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  4. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  5. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  6. Od mája sa mení definícia kilogramu
  7. Spready a poplatky pri obchodovaní
  8. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  9. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  10. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 24 239
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 170
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 8 435
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 407
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 5 286
  6. Od mája sa mení definícia kilogramu 4 642
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 570
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 224
  9. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 2 610
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 509

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

Penta ohrdla ponuku štátu, že kúpi jej nemocnicu

Vyberá si len hrozienka z koláča, vraví o finančnej skupine premiér Pellegrini.

Vizualizácia priestorov novej nemocnice Penty na bratislavských Boroch.
Dobré ráno

Dobré ráno: Mala 14 a vedúci na tábore od nej chcel intímne fotky

Ako pokračuje kauza zneužívania.

Podcast Dobré Ráno
Prezident Československej socialistickej republiky Gustáv Husák.
Stĺpček Petra Schutza

Túžbe vlády po superšpitále neprekáža ani Penta

Pellegriniho pokus o kúpu nemocnice Penty je čisté zúfalstvo.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Pre českú značku vyrába batohy z kozej kože mladý Ind

Na cestách našiel seba aj inšpiráciu pre podnikanie.

Lukáš Matějček

Desať vyšetrení z jednej skúmavky a systém platí menej za liečbu

Zo zákulisia podnikania v laboratórnej diagnostike.

Pôžitkársky ponor do čiernočiernej tmy, kde sa víno rozvinie

Tibor Kiss je autorom myšlienky degustácie potme.

Rakúska rezervácia sa pýši titulom prvý región čítania prírody

Príbehy podnikania v súlade s prírodou v Alpách.

Kaplnka na Lachtale

Jedlo môžeme chápať ako investíciu do seba

Dušan Plichta má úspech s firmou, ktorá vyrába funkčné potraviny.

Dušan Plichta