Generácia Y mení filozofiu bánk

Každá generácia sa podpisuje vlastnými trendmi. Miléniová generácia vďaka dostupným technológiám premýšľa odlišne aj o svete peňazí. O tom, ako ich zarábať, kam ich investovať či ako s nimi narábať. Kto chce s mladými držať krok, musí sa prispôsobiť.

Názorov na miléniovú generáciu, teda ľudí narodených v rokoch 1986 až 2000, je hneď niekoľko. Hoci prevláda všeobecný názor, že mladí radi míňajú a spotrebúvajú, štúdia švajčiarskej banky UBS naopak tvrdí, že títo jednotlivci sú konzervatívnejší, než by sa mohlo zdať.

Nedôvera v starý systém. Ak aj míňajú na spotrebný tovar a technológie, investujú rovnako ako ich starí rodičia, tvrdia Švajčiari. Sú menej otvorení podstupovať riziko, a preto ich menej oslovujú investičné produkty. Inými slovami, peniaze radšej vidia na svojom bankovom účte či v podobe spotrebného tovaru než vložené v podielových fondoch. Ako dodáva banka UBS, v niečom za tento prístup môže aj obdobie po rokoch 2008, keď svet zasiahla finančná kríza a vniesla do nastupujúcej generácie nedôveru voči finančným a sporiacim produktom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Banka v správe ďalej uvádza, že táto generácia nielenže má skúsenosti s hľadaním práce na pracovnom trhu, ale málo verí aj v hodnotu dôchodkového sporenia. Preto sa mladí radšej sústreďujú na súčasnosť a aktuálne možnosti zárobkov či nákupu. „Miléniová generácia sa vyznačuje viac mentalitou sporenia do matracov. Finančným trhom priveľmi nedôverujú,“ uvádza švajčiarska banka.

„Pokiaľ ide o investície, pre miléniovú generáciu je typické, že riziko mladí rozkladajú na dlhšie obdobie, a tak im vzniká dostatočný priestor dohnať potenciálne krátkodobé výkyvy. Zároveň na rozdiel od predchádzajúcej generácie X sa investovaniu venujú v menších objemoch. Spravidla platí, že si odkladajú väčšie sumy a vo väčších časových intervaloch,“ uvádza Matej Varga, vedúci riadenia investícií Prvej penzijnej správcovskej spoločnosti Poštovej banky.

Generácia Y mení filozofiu bánkZdroj: Fotolia.eu | Petit Press 2016

Mladí budú pracovať dlhšie. Takýto prístup sťažuje život finančným inštitúciám a bankám, ktoré vedia, že sa o mladého klienta musia viac snažiť. Miléniová generácia má podľa UBS menej ako jednu tretinu investovanú a viac ako polovicu peňazí drží v hotovosti. Pre banky to teda znamená, že sa o hotovosť mladých majú zaujímať intenzívnejšie a mali by im ponúkať produkty, ktoré im splnia viaceré požiadavky. Mnohé spočíva aj vo zvyšovaní finančnej gramotnosti mladých, ktorí sa nemajú kde poučiť o možnostiach investovania a dlhodobého plánovania života.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PTU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PTU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  2. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  3. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  5. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  6. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  7. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  8. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie
  1. Kúpa založenej s.r.o. s históriou
  2. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  4. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  5. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  6. Druhy ochranných známok
  7. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  8. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  9. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 25 842
  2. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 24 970
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 19 607
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 790
  5. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 501
  6. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 7 235
  7. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 7 031
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 6 376
  9. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 6 070
  10. Platíte si poistenie domova zbytočne? 5 901

Téma: Banky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Technológie

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovenskí novinári: Odmietame Ficove útoky

Už jedna vražda je príliš.

Komentár Zuzany Kepplovej

A čo ak sa ukáže, že všetko je okej, pán poslanec?

Dobre, dôkazy sa dajú vyrobiť, ale nebuďme maloverní.

Neprehliadnite tiež

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva

Renáta Hall: Vysoké školy potrebujeme viac otvoriť

Prečo slovenské vysoké školy nie sú v špičke?

Železničné múzeum vybudoval zo skladu

Stal sa prvým železničiarom v rodine.