Generácia Y mení filozofiu bánk

Každá generácia sa podpisuje vlastnými trendmi. Miléniová generácia vďaka dostupným technológiám premýšľa odlišne aj o svete peňazí. O tom, ako ich zarábať, kam ich investovať či ako s nimi narábať. Kto chce s mladými držať krok, musí sa prispôsobiť.

Názorov na miléniovú generáciu, teda ľudí narodených v rokoch 1986 až 2000, je hneď niekoľko. Hoci prevláda všeobecný názor, že mladí radi míňajú a spotrebúvajú, štúdia švajčiarskej banky UBS naopak tvrdí, že títo jednotlivci sú konzervatívnejší, než by sa mohlo zdať.

Nedôvera v starý systém. Ak aj míňajú na spotrebný tovar a technológie, investujú rovnako ako ich starí rodičia, tvrdia Švajčiari. Sú menej otvorení podstupovať riziko, a preto ich menej oslovujú investičné produkty. Inými slovami, peniaze radšej vidia na svojom bankovom účte či v podobe spotrebného tovaru než vložené v podielových fondoch. Ako dodáva banka UBS, v niečom za tento prístup môže aj obdobie po rokoch 2008, keď svet zasiahla finančná kríza a vniesla do nastupujúcej generácie nedôveru voči finančným a sporiacim produktom.

Banka v správe ďalej uvádza, že táto generácia nielenže má skúsenosti s hľadaním práce na pracovnom trhu, ale málo verí aj v hodnotu dôchodkového sporenia. Preto sa mladí radšej sústreďujú na súčasnosť a aktuálne možnosti zárobkov či nákupu. „Miléniová generácia sa vyznačuje viac mentalitou sporenia do matracov. Finančným trhom priveľmi nedôverujú,“ uvádza švajčiarska banka.

„Pokiaľ ide o investície, pre miléniovú generáciu je typické, že riziko mladí rozkladajú na dlhšie obdobie, a tak im vzniká dostatočný priestor dohnať potenciálne krátkodobé výkyvy. Zároveň na rozdiel od predchádzajúcej generácie X sa investovaniu venujú v menších objemoch. Spravidla platí, že si odkladajú väčšie sumy a vo väčších časových intervaloch,“ uvádza Matej Varga, vedúci riadenia investícií Prvej penzijnej správcovskej spoločnosti Poštovej banky.

Generácia Y mení filozofiu bánkZdroj: Fotolia.eu | Petit Press 2016

Mladí budú pracovať dlhšie. Takýto prístup sťažuje život finančným inštitúciám a bankám, ktoré vedia, že sa o mladého klienta musia viac snažiť. Miléniová generácia má podľa UBS menej ako jednu tretinu investovanú a viac ako polovicu peňazí drží v hotovosti. Pre banky to teda znamená, že sa o hotovosť mladých majú zaujímať intenzívnejšie a mali by im ponúkať produkty, ktoré im splnia viaceré požiadavky. Mnohé spočíva aj vo zvyšovaní finančnej gramotnosti mladých, ktorí sa nemajú kde poučiť o možnostiach investovania a dlhodobého plánovania života.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 674
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 803
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 749
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 624
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 867
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 751
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 313
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Téma: Banky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Technológie

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Nie je Tokajské víno ako Tokaj

Geografickým názvom Tokaj môžu byť označené len vína priamo z maďarskej dedinky Tokaj. Všetky ostatné sa označujú ako tokajské vína.

K jedlu patrí aj dobré víno

To sa však ťažko vysvetľuje tým, ktorí delia vína maximálne na biele a červené.

Svätojurskí vinári, ktorí dorábajú víno od polovice 18. storočia

Takmer pätnásť rokov spoločného podnikania rodín Dubovských a Grančičových viedlo k úspešnému a stále rastúcemu biznisu s vínom značky zloženej z mien oboch majiteľov.

Budujú prvý dom s vertikálnym porastom na fasáde

Podstatou projektu je to, že na fasáde domu budú rásť stromy, kríky a tráva, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou architektúry.