Generácia Y mení filozofiu bánk

Každá generácia sa podpisuje vlastnými trendmi. Miléniová generácia vďaka dostupným technológiám premýšľa odlišne aj o svete peňazí. O tom, ako ich zarábať, kam ich investovať či ako s nimi narábať. Kto chce s mladými držať krok, musí sa prispôsobiť.

Názorov na miléniovú generáciu, teda ľudí narodených v rokoch 1986 až 2000, je hneď niekoľko. Hoci prevláda všeobecný názor, že mladí radi míňajú a spotrebúvajú, štúdia švajčiarskej banky UBS naopak tvrdí, že títo jednotlivci sú konzervatívnejší, než by sa mohlo zdať.

Nedôvera v starý systém. Ak aj míňajú na spotrebný tovar a technológie, investujú rovnako ako ich starí rodičia, tvrdia Švajčiari. Sú menej otvorení podstupovať riziko, a preto ich menej oslovujú investičné produkty. Inými slovami, peniaze radšej vidia na svojom bankovom účte či v podobe spotrebného tovaru než vložené v podielových fondoch. Ako dodáva banka UBS, v niečom za tento prístup môže aj obdobie po rokoch 2008, keď svet zasiahla finančná kríza a vniesla do nastupujúcej generácie nedôveru voči finančným a sporiacim produktom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Banka v správe ďalej uvádza, že táto generácia nielenže má skúsenosti s hľadaním práce na pracovnom trhu, ale málo verí aj v hodnotu dôchodkového sporenia. Preto sa mladí radšej sústreďujú na súčasnosť a aktuálne možnosti zárobkov či nákupu. „Miléniová generácia sa vyznačuje viac mentalitou sporenia do matracov. Finančným trhom priveľmi nedôverujú,“ uvádza švajčiarska banka.

„Pokiaľ ide o investície, pre miléniovú generáciu je typické, že riziko mladí rozkladajú na dlhšie obdobie, a tak im vzniká dostatočný priestor dohnať potenciálne krátkodobé výkyvy. Zároveň na rozdiel od predchádzajúcej generácie X sa investovaniu venujú v menších objemoch. Spravidla platí, že si odkladajú väčšie sumy a vo väčších časových intervaloch,“ uvádza Matej Varga, vedúci riadenia investícií Prvej penzijnej správcovskej spoločnosti Poštovej banky.

Generácia Y mení filozofiu bánkZdroj: Fotolia.eu | Petit Press 2016

Mladí budú pracovať dlhšie. Takýto prístup sťažuje život finančným inštitúciám a bankám, ktoré vedia, že sa o mladého klienta musia viac snažiť. Miléniová generácia má podľa UBS menej ako jednu tretinu investovanú a viac ako polovicu peňazí drží v hotovosti. Pre banky to teda znamená, že sa o hotovosť mladých majú zaujímať intenzívnejšie a mali by im ponúkať produkty, ktoré im splnia viaceré požiadavky. Mnohé spočíva aj vo zvyšovaní finančnej gramotnosti mladých, ktorí sa nemajú kde poučiť o možnostiach investovania a dlhodobého plánovania života.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PTU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PTU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 13 180
  2. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 402
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 569
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 417
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 151
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 087
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 545
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 442
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 262
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 223

Téma: Technológie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi

Ako skompiluje nový cestný zákon život kolobežkárom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

Neprehliadnite tiež

Prevratná páska na čepele hokejok mieri do NHL

Idea aj finálna úprava produktu vzniká na Slovensku.

Liečil kŕčové žily jedným vpichom na Slovensku prvý

František Žernovický nechce z kŕčových žíl robiť komerciu.