Ide Číňan svetom

Na nákupy chodia do ázijských krajín, za poznávaním cudzích kultúr cestujú do Európy, najmä do Francúzska, Talianska, Švajčiarska a Nemecka. Keď sa už vyberú tak ďaleko z domu, cestovné kancelárie im musia ukázať poriadny kus Európy. O čínsky turistický koláč je medzinárodná bitka.

Süe Wang ešte nedokončila trojminútový príspevok na svoju súkromnú stránku a už mala dvetisíc lajkov. Jej online riport zo zoologickej záhrady v nemeckom Magdeburgu ukazoval, ako sloní pár večeria mrkvu. „Do hodiny ich bude určite desaťtisíc,“ tvrdila Profitu reportérka pekinského rozhlasu. Na námietku, že v Číne je už zajtra, tridsaťjedenročná redaktorka Čínskeho štátneho rozhlasu so smiechom vyhlási, že jej krajania aj v noci dychtia po zábave a informáciách.

Určite bola najusilovnejšia medzi zahraničnými novinármi na nedávnom magdeburskom GTM (German Travel Mart), prezentácii aktuálnych nemeckých turistických atrakcií pre médiá a mieste rokovaní touroperátorov z celého sveta s nemeckými predajcami turistických služieb. Rozhlasové vstupy striedala podchvíľou so vstupmi na svoju súkromnú stránku. „Môj rekord je tridsaťdvatisíc lajkov za jeden riport v prvej hodine po odvysielaní,“ tešila sa z klikajúcich. „Veď Číňanov je veľa a sme veľmi zvedaví,“ odpovedá mi na otázku, či som dobre rozumel, že kŕmenie slonov sa skutočne páčilo toľkým tisícom jej krajanov.

A čo zaujíma Číňana na Európe predovšetkým? „Všetko, všetko, aj jedlo a pivo,“ vyhlasuje a máva pred iPodom kusom bavorského kolena na vidličke. Temperamentná moletka je hmotnosťou veľmi dôveryhodnou propagátorkou nemeckej kuchyne.

Ide Číňan svetomZdroj: Profit / Ján Blažej | Petit Press 2016

VIDNO ICH VŠADE. Vlani vyrazilo do sveta 120 miliónov Číňanov, čo je medziročný nárast o dvanásť percent. Hoci priemerný Číňan, najmä na vidieku, stále žije v značnej biede, pribúda tých, pre ktorých je cestovanie samozrejmosťou. Vlani vo svete minuli vyše 92 miliárd eur.

Podľa čínskych štatistík najviac cestujú mladí ľudia vo veku od 25 do 34 rokov, najmä z bohatých miest Kanton, Šanghaj a susednej provincie Če-ťiang. Až 64 percent turistov sú ženy. Na nákupy chodia do ázijských krajín – Južnej Kórey, Japonska, Taiwanu či Thajska. Alebo do Hongkongu a Macaa, čo však už nie je cudzina, ale osobitné administratívne jednotky ľudovej Číny. Nepohrdnú ani európskymi obchodmi.

EXPRESNE PO EURÓPE. Za poznávaním cudzích kultúr sa ide do Európy, najmä do Francúzska, Talianska, Švajčiarska a Nemecka, ktoré je pre Číňana desiatou najvyhľadávanejšou krajinou na svete. Recepcie, hotelové butiky a letiská hľadajú ľudí, ktorí vedia po čínsky, a dobre ich platia. Pretože jazykovo vybavených potrebujú aj banky, priemysel a obchod, rastie záujem pragmatikov – ak už nie o hlboké štúdium, tak aspoň o kurzy čínštiny. Nemci, ktorých živí cestovný ruch, sú v predklone.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 765
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 619
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 875
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 097
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 828
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 349
  7. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 865
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 858
  9. Jarné prázdniny pri mori? 3 769
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 417

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.

Od banky k sakám nie je ďaleko

Ako sa z vyštudovaného ekonóma a najmä finančníka stane odborník na módu?

Bez práce nie sú facebookové koláče

Sociálne siete vznikli najmä ako zábavné platformy pre mladých ľudí. Dnes sa stali účinným nástrojom aj v biznise a marketingu.

Investičné tipy na rok 2017: Nehnuteľnosti, bitcoin aj víno

Vlaňajší rok bol na investovanie zaujímavý‚ ale zároveň rizikový. Všetky trhy ovplyvňovali menej predvídateľné udalosti ako americké voľby či brexit.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop