Modrý diamant predali za vyše 51 miliónov eur

V aukčnom dome Christie's v Ženeve vydražili veľmi vzácny 14,6 karátový diamant Oppenheimer Blue. Cena, za ktorú ho predali, predčila očakávania. Išlo o rekordných 56,8 milióna švajčiarskych frankov, v prepočte približne 51,3 milióna eur. Ide o najvyššiu sumu v histórii zaplatenú za drahokam.

Meno nového majiteľa diamantu Oppenheimer Blue nie je známe. Drahokam sa mu podarilo získať po približne dvadsaťminútovom licitačnom súboji s iným záujemcom. Oppenheimer Blue je najväčší módny živý modrý diamant, ktorý ponúkli v dražbe. Jeho predchádzajúcim vlastníkom bol Philip Oppenheimer, ktorý bol na čele syndikátu kontrolujúceho obchod s diamantmi. Jeho rodina ovládala kedysi najväčšiu (dnes druhú najproduktívnejšiu) diamantovú ťažobnú spoločnosť De Beers. Tá na vrchole svojej slávy produkovala až 80 percent všetkých vyťažených diamantov na našej planéte.  

Článok pokračuje pod video reklamou

Modré diamanty sú veľmi zriedkavé, keďže v priemere z 200 tisíc vyťažených diamantov je iba jeden modrý. Navyše zo 462 modrých diamantov má len jedno percento odtieň Fancy Vivid, teda rovnaký, ako má Oppenheimer Blue. Odtieň Fancy Vivid má stredne až tmavo modrý tón a vysokú až najvyššiu sýtosť, čo je jeden z dôvodov astronomickej ceny tohto drahokamu.  

Diamanty sa vyskytujú najčastejšie v bielej farbe, často s jemne žltým nádychom. Sýto zafarbené kamene, tzv. Fancy Color Diamonds, sú preto oveľa cennejšie. Kamene, ktoré sú svojím zafarbením tak výnimočné, ako Oppenheimer Blue, sa aj veľmi ťažko získavajú. „Ceny sýto modrých, ružových, červených aj žltých diamantov dosahujú často astronomické výšky, pretože tieto kamene sú skutočnou raritou. Karátový modrý diamant stojí aj 50-krát viac ako rovnako kvalitný biely. Vo všeobecnosti platí, že čím je farba intenzívnejšia, tým vyššia je aj cena. Za ostatné roky sme predali niekoľko šperkov s modrým diamantom, pričom sa väčšinou jednalo o výrobu investičného šperku na zákazku,“ konštatuje klenotník a obchodník s drahými kameňmi Alojz Ryšavý.  

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PSA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PSA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 960
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 162
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 032
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 251
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 638
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 963
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 308
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 046
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 916

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.