Zdieľanie informácií môže stáť za rozpadom vzťahu

Fenoménu zdieľania momentov zo súkromia či z pracovného prostredia podľahli milióny ľudí na svete. V snahe získať čo najväčší počet lajkov si často neuvedomujeme, akému riziku vystavujeme zverejňované informácie. Z výsledkov prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab vyplynulo, že až tretina používateľov bez problémov zdieľa na internete popri vlastných, aj fotografie a citlivé informácie týkajúce sa iných osôb alebo ich zamestnania.

Fenoménu zdieľania momentov zo súkromia či z pracovného prostredia podľahli milióny ľudí na svete. V snahe získať čo najväčší počet lajkov si často neuvedomujeme, akému riziku vystavujeme zverejňované informácie. Z výsledkov prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab vyplynulo, že až tretina používateľov bez problémov zdieľa na internete popri vlastných, aj fotografie a citlivé informácie týkajúce sa iných osôb alebo ich zamestnania. Následky tohto ľahkomyseľného správania môžu pritom zatriasť ich osobným životom aj kariérou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zdieľame fotky iných bez ich vedomia

Zdá sa, že mnohí z nás pri zdieľaní osobných informácií denne dobrovoľne podstupujú riziká, ktorým sú vystavené komunikačné kanály na internete. S obľubou zdieľame nielen svoje vlastné fotografie (45%) alebo kontaktné údaje (42%), ale aj fotografie iných osôb (32%), citlivé osobné údaje (30%), či dokonca informácie týkajúce sa nášho zamestnania (20%). Prieskum navyše potvrdil, že každý šiesty používateľ nemá problém odhaliť svojim virtuálnym kontaktom vlastné tajomstvá (16%), prezradiť detaily zo života svojich známych (9%) a zverejniť citlivé finančné informácie (8%) – bez ohľadu na dôsledky svojho správania.

20% z nás zverejňuje aj informácie o svojom zamestnaní

Zarážajúce však je, že mnohým z nás sú následky tohto neuváženého zverejňovania informácií pomerne známe – či už ide o emocionálne alebo finančné škody. V prieskume sa k obavám napr. z poškodenia vzťahov priznala až tretina respondentov, 15% z nich má zase strach zo straty zamestnania. Priamu negatívnu skúsenosť ako dôsledok ľahkomyseľného zdieľania informácií potvrdil každý desiaty používateľ. Väčšina z nich tak prišla o priateľov (20%), stala sa predmetom výsmechu či šikanovania (17%) alebo utrpela finančnú škodu (15%). Často spomínaným dôsledkom bol však aj rozpad partnerských vzťahov (13%) a strata zamestnania (13%). „Pri online aktivitách sú používatelia napriek povedomiu o potenciálnych rizikách stále málo obozretní.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PPQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PPQ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 616
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 567
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 827
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 309
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 075
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 951
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 398
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 056
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 516
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 163

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.