Zdieľanie informácií môže stáť za rozpadom vzťahu

Fenoménu zdieľania momentov zo súkromia či z pracovného prostredia podľahli milióny ľudí na svete. V snahe získať čo najväčší počet lajkov si často neuvedomujeme, akému riziku vystavujeme zverejňované informácie. Z výsledkov prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab vyplynulo, že až tretina používateľov bez problémov zdieľa na internete popri vlastných, aj fotografie a citlivé informácie týkajúce sa iných osôb alebo ich zamestnania.

Fenoménu zdieľania momentov zo súkromia či z pracovného prostredia podľahli milióny ľudí na svete. V snahe získať čo najväčší počet lajkov si často neuvedomujeme, akému riziku vystavujeme zverejňované informácie. Z výsledkov prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab vyplynulo, že až tretina používateľov bez problémov zdieľa na internete popri vlastných, aj fotografie a citlivé informácie týkajúce sa iných osôb alebo ich zamestnania. Následky tohto ľahkomyseľného správania môžu pritom zatriasť ich osobným životom aj kariérou.

Zdieľame fotky iných bez ich vedomia

Zdá sa, že mnohí z nás pri zdieľaní osobných informácií denne dobrovoľne podstupujú riziká, ktorým sú vystavené komunikačné kanály na internete. S obľubou zdieľame nielen svoje vlastné fotografie (45%) alebo kontaktné údaje (42%), ale aj fotografie iných osôb (32%), citlivé osobné údaje (30%), či dokonca informácie týkajúce sa nášho zamestnania (20%). Prieskum navyše potvrdil, že každý šiesty používateľ nemá problém odhaliť svojim virtuálnym kontaktom vlastné tajomstvá (16%), prezradiť detaily zo života svojich známych (9%) a zverejniť citlivé finančné informácie (8%) – bez ohľadu na dôsledky svojho správania.

20% z nás zverejňuje aj informácie o svojom zamestnaní

Zarážajúce však je, že mnohým z nás sú následky tohto neuváženého zverejňovania informácií pomerne známe – či už ide o emocionálne alebo finančné škody. V prieskume sa k obavám napr. z poškodenia vzťahov priznala až tretina respondentov, 15% z nich má zase strach zo straty zamestnania. Priamu negatívnu skúsenosť ako dôsledok ľahkomyseľného zdieľania informácií potvrdil každý desiaty používateľ. Väčšina z nich tak prišla o priateľov (20%), stala sa predmetom výsmechu či šikanovania (17%) alebo utrpela finančnú škodu (15%). Často spomínaným dôsledkom bol však aj rozpad partnerských vzťahov (13%) a strata zamestnania (13%). „Pri online aktivitách sú používatelia napriek povedomiu o potenciálnych rizikách stále málo obozretní.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 691
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 327
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 289
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 003
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 046
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 900
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 786
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 459
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 426

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Zima podnikaniu v Hornom Rakúsku praje

S akými výzvami sa pasuje zákulisie zimných radovánok, do ktorého turisti zväčša nevidia?

Gašparko musí byť! Bez neho by to nebolo ono

V súčasnosti je na Slovensku niekoľko bábkových divadiel, väčšina hrá na stálych scénach, niektoré však „neobsedia“.

Nebeské svetlá a iné zážitky na palubách lietadiel

Ľudstvo lieta viac ako kedykoľvek predtým. Konštruktéri veľkých leteckých spoločností vyhľadávajú nové technológie i materiály, aby bola letecká doprava lacnejšia a bezpečnejšia.

V hlavnej úlohe dieťa ako rozprávkový hrdina

Predstavte si, že máte šesť rokov a dostanete knihu, v ktorej sa hlavný hrdina volá a vyzerá ako vy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop