Kvalita životného poistenia rastie

Zdravotníctvo aj penzijný systém sú v kríze. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že možnosť pripoistiť sa s výhľadom na kvalitnú liečbu v zahraničí či lepší dôchodok vyvážia Slováci zlatom. Poisťovacích poradcov však predsa len nevítajú s otvoreným náručím. Má odvetvie argumenty na to, aby presvedčilo klientov o zmysle poisťovacích produktov?

Môžete veriť poisťovateľovi?Zdroj: Pixabay.com

Pre pochopenie celej situácie je potrebné vrátiť sa viac ako desať rokov dozadu. Voľná legislatíva a niekoľkí dobrodruhovia nadlho pokazili meno celému sektoru životných poistení.

Po prvom zaplatenom poistnom dostal sprostredkovateľ odmenu vo výške až dvadsiatich štyroch mesačných platieb, ale to mu nestačilo. Po určitom čase odporučil klientovi „lepšiu poistku“ za novú províziu. Výsledkom bolo, že sa klient presúval každé dva roky do inej poisťovne a nemal našetrené nič.

Článok pokračuje pod video reklamou

VÝHODA KONKURENCIE

Marko Tomašovič / Allianz – Slovenská poisťovňaZdroj: Archív Marka Tomašoviča

Časy, keď klientovi sľúbili aj nesplniteľné, sú už čiastočne minulosťou.

Dnes je situácia už iná. „Časy, keď klientovi sľúbili aj nesplniteľné, sú už čiastočne minulosťou,“ hodnotí Marko Tomašovič, viceprezident obchodu so životným poistením Allianzu – Slovenskej poisťovne.

Prísnejšia legislatíva a presne určené podmienky podľa neho trh sprehľadnili a vyčistili, agenti a sprostredkovatelia majú komplexnejšie informácie a ponúkajú transparentnejšie produkty a služby. „Veľká konkurencia na trhu núti agentov a sprostredkovateľov k profesionalite,“ dodáva.

Aj Katarína Gáliková, manažérka Komunálnej poisťovne, potvrdzuje, že praktiky, ktoré sa používali kedysi, sú už dnes neprípustné. „Časy, keď obchodník sledoval len províziu a bol ochotný sľúbiť nesplniteľné, neriešil finančnú situáciu či reálne potreby klienta, sú už preč. Dnes by ho také konanie mohlo stáť miesto.“

Daniela Guťanová, hovorkyňa NN Životnej poisťovne Slovensko, pripúšťa, že pozícia finančného agenta utrpela v období rýchleho rozvoja poisťovníctva na prelome tisícročí. Do systému sa vtedy najmä cez rôzne brokerské siete dostalo množstvo ľudí, ktorí nemali záujem o dlhodobé pôsobenie v tejto brandži, ale išlo im o rýchly zárobok.

„Trh poisťovateľov sa od týchto ľudí už do značnej miery prečistil a dnes je situácia iná. Žiaľ, negatívna historická skúsenosť a zlá reputácia ostala, to sa nedá vymazať zo dňa na deň,“ hovorí D. Guťanová. Verí, že renomé poisťovateľov sa dá zmeniť dôsledným výberom agentov a predajcov a investíciami do ich vzdelávania.

Regulácia je čoraz prísnejšia v celej Európe. Tento mesiac napríklad Česká národná banka potvrdila pokutu päť miliónov českých korún (185-tisíc eur) spoločnosti OVB za používanie nekalých praktík pri predaji životného poistenia. Pre objektívnosť treba dodať, že na podobnú vysokú pokutu zatiaľ na Slovensku iba čakáme.

ČO OČAKÁVAJÚ KLIENTI?

Nezávislá štúdia agentúry Market Vision Slovakia potvrdila, že na trhu so životným poistením sú rezervy. Priestor vidí už v samotnom zisťovaní klientskych potrieb súvisiacich so zriadením životného poistenia a následnej správnej ponuke poistného produktu.

Poradcovia majú podľa tejto štúdie „významné rezervy“ v zisťovaní reálnych potrieb klienta. „Iba v 65 percentách prípadov bola analýza potrieb klienta dostatočná, v 25 percentách vykonali poradcovia iba čiastočnú analýzu a v 10 percentách analýza vôbec neprebehla,“ hovorí Daniela Šišuláková, projektová manažérka agentúry.

Zo štúdie založenej na výsledkoch mystery shoppingu vyplýva, že klientmi najlepšie hodnotenou poisťovňou v oblasti kvality predaja životného poistenia je ČSOB Poisťovňa, za ňou NN Životná poisťovňa a Union poisťovňa.

Staršia štúdia z roku 2014, ktorú si v poradenskej spoločnosti dala vypracovať poisťovňa Axa, hovorí, že pri porovnaní slovenského a českého trhu boli slovenskí klienti s ponúkanými službami poisťovní spokojnejší. 91 percent Slovákov a 85 percent Čechov tvrdilo, že poistné podmienky im vysvetlili zrozumiteľne. So zohľadnením vlastných potrieb bolo spokojných 79 percent Slovákov, ale len 64 percent Čechov.

Slovenský trh životného poistenia má potenciál aj podľa Deloittu, no tento analytický inštitút takisto pripúšťa riziko nízkej kvality. Krátka životnosť nových zmlúv a časté prepoisťovanie v inej poisťovni za provízie ostáva naďalej problémom. Produkty majú často nezrozumiteľný systém poplatkov a ponúkaná životná poistka nie vždy korešponduje s potrebami klienta.

AKO SI UDRŽAŤ KLIENTA

Daniela Guťanová / NN Životná poisťovňaZdroj: Archív Daniely Guťanovej

Dobrý agent musí s klientom neustále komunikovať
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PMU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PMU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  3. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  4. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  6. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  10. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  1. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  2. Energetici rozsvecujú Svetielko nádeje
  3. Noerr appoints a new national counsel starting from 2019
  4. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  7. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  8. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  9. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  10. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 25 592
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 22 805
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 21 414
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 18 303
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 14 743
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 057
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 930
  8. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 4 507
  9. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 4 235
  10. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 4 227

Hlavné správy zo Sme.sk

Skupina Penta je minoritným vlastníkom vydavateľa denníka SME. Na snímke spolumajiteľ Penty Jaroslav Haščák.
Ilustračné foto.

V Dobšinej sa boja jedni druhých. Vražda ich naučila

Mladý Róm dobil miestneho futbalistu. V nedeľu prišli do Dobšinej priaznivci ĽSNS.

Vražda mladého futbalistu Štefana vyvolala v Dobšinej nevyslovené napätie medzi Rómami a Nerómami.
Autorská strana Sama Marca

Kočner je nová Gorila, ktorá pozýva na námestia (píše Samo Marec)

Nejde o Fica ani Šefčoviča. Pravdepodobne sa toho dozvieme ešte omnoho viac.

Maroš Šefčovič

Neprehliadnite tiež

Mäkké zručnosti budú v budúcnosti najviac cenené

Ako zmeniť školy, aby držali krok s dobou?

Roboty v budúcnosti učiteľom ušetria čas, aby sa mohli študentom viac venovať osobne

Všetky odtiene zelenej rastú v srdci Malajzie

V krajine čajových plantáží.

Marketing potrebuje trocha punku

V reklame je veľa balastu, ale tie najlepšie si ľudia zapamätajú.

Dvadsať rokov podnikajú vo výrobe sóje bez eurofondov a ekologicky

Najväčším hitom v predajni sú akékoľvek zrná, strukoviny a všetky druhy ovsených vločiek.

Zuzana Csériová v obchode u Vážky

Zo starého oblečenia vyrábajú izolácie do domov a áut

Textilný odpad sa dá zrecyklovať viacerými spôsobmi.