Kvalita životného poistenia rastie

Zdravotníctvo aj penzijný systém sú v kríze. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že možnosť pripoistiť sa s výhľadom na kvalitnú liečbu v zahraničí či lepší dôchodok vyvážia Slováci zlatom. Poisťovacích poradcov však predsa len nevítajú s otvoreným náručím. Má odvetvie argumenty na to, aby presvedčilo klientov o zmysle poisťovacích produktov?

Môžete veriť poisťovateľovi?Zdroj: Pixabay.com

Pre pochopenie celej situácie je potrebné vrátiť sa viac ako desať rokov dozadu. Voľná legislatíva a niekoľkí dobrodruhovia nadlho pokazili meno celému sektoru životných poistení.

Po prvom zaplatenom poistnom dostal sprostredkovateľ odmenu vo výške až dvadsiatich štyroch mesačných platieb, ale to mu nestačilo. Po určitom čase odporučil klientovi „lepšiu poistku“ za novú províziu. Výsledkom bolo, že sa klient presúval každé dva roky do inej poisťovne a nemal našetrené nič.

VÝHODA KONKURENCIE

Marko Tomašovič / Allianz – Slovenská poisťovňaZdroj: Archív Marka Tomašoviča

Časy, keď klientovi sľúbili aj nesplniteľné, sú už čiastočne minulosťou.

Dnes je situácia už iná. „Časy, keď klientovi sľúbili aj nesplniteľné, sú už čiastočne minulosťou,“ hodnotí Marko Tomašovič, viceprezident obchodu so životným poistením Allianzu – Slovenskej poisťovne.

Prísnejšia legislatíva a presne určené podmienky podľa neho trh sprehľadnili a vyčistili, agenti a sprostredkovatelia majú komplexnejšie informácie a ponúkajú transparentnejšie produkty a služby. „Veľká konkurencia na trhu núti agentov a sprostredkovateľov k profesionalite,“ dodáva.

Aj Katarína Gáliková, manažérka Komunálnej poisťovne, potvrdzuje, že praktiky, ktoré sa používali kedysi, sú už dnes neprípustné. „Časy, keď obchodník sledoval len províziu a bol ochotný sľúbiť nesplniteľné, neriešil finančnú situáciu či reálne potreby klienta, sú už preč. Dnes by ho také konanie mohlo stáť miesto.“

Daniela Guťanová, hovorkyňa NN Životnej poisťovne Slovensko, pripúšťa, že pozícia finančného agenta utrpela v období rýchleho rozvoja poisťovníctva na prelome tisícročí. Do systému sa vtedy najmä cez rôzne brokerské siete dostalo množstvo ľudí, ktorí nemali záujem o dlhodobé pôsobenie v tejto brandži, ale išlo im o rýchly zárobok.

„Trh poisťovateľov sa od týchto ľudí už do značnej miery prečistil a dnes je situácia iná. Žiaľ, negatívna historická skúsenosť a zlá reputácia ostala, to sa nedá vymazať zo dňa na deň,“ hovorí D. Guťanová. Verí, že renomé poisťovateľov sa dá zmeniť dôsledným výberom agentov a predajcov a investíciami do ich vzdelávania.

Regulácia je čoraz prísnejšia v celej Európe. Tento mesiac napríklad Česká národná banka potvrdila pokutu päť miliónov českých korún (185-tisíc eur) spoločnosti OVB za používanie nekalých praktík pri predaji životného poistenia. Pre objektívnosť treba dodať, že na podobnú vysokú pokutu zatiaľ na Slovensku iba čakáme.

ČO OČAKÁVAJÚ KLIENTI?

Nezávislá štúdia agentúry Market Vision Slovakia potvrdila, že na trhu so životným poistením sú rezervy. Priestor vidí už v samotnom zisťovaní klientskych potrieb súvisiacich so zriadením životného poistenia a následnej správnej ponuke poistného produktu.

Poradcovia majú podľa tejto štúdie „významné rezervy“ v zisťovaní reálnych potrieb klienta. „Iba v 65 percentách prípadov bola analýza potrieb klienta dostatočná, v 25 percentách vykonali poradcovia iba čiastočnú analýzu a v 10 percentách analýza vôbec neprebehla,“ hovorí Daniela Šišuláková, projektová manažérka agentúry.

Zo štúdie založenej na výsledkoch mystery shoppingu vyplýva, že klientmi najlepšie hodnotenou poisťovňou v oblasti kvality predaja životného poistenia je ČSOB Poisťovňa, za ňou NN Životná poisťovňa a Union poisťovňa.

Staršia štúdia z roku 2014, ktorú si v poradenskej spoločnosti dala vypracovať poisťovňa Axa, hovorí, že pri porovnaní slovenského a českého trhu boli slovenskí klienti s ponúkanými službami poisťovní spokojnejší. 91 percent Slovákov a 85 percent Čechov tvrdilo, že poistné podmienky im vysvetlili zrozumiteľne. So zohľadnením vlastných potrieb bolo spokojných 79 percent Slovákov, ale len 64 percent Čechov.

Slovenský trh životného poistenia má potenciál aj podľa Deloittu, no tento analytický inštitút takisto pripúšťa riziko nízkej kvality. Krátka životnosť nových zmlúv a časté prepoisťovanie v inej poisťovni za provízie ostáva naďalej problémom. Produkty majú často nezrozumiteľný systém poplatkov a ponúkaná životná poistka nie vždy korešponduje s potrebami klienta.

AKO SI UDRŽAŤ KLIENTA

Daniela Guťanová / NN Životná poisťovňaZdroj: Archív Daniely Guťanovej

Dobrý agent musí s klientom neustále komunikovať
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PMU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PMU na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 823
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 5 941
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 158
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 590
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 083
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 705
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 652
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 291
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 874
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 517

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Sklady sú spiace peniaze. Zara vie robiť rýchlu módu vďaka dobrej logistike

Logistika a distribúcia sú silnými tromfmi obchodného modelu značky Zara, ktorý sa stal vzorom pre trend rýchlej módy.

Fast fashion: Obchodný model s nekvalitným šatstvom funguje

Konceptu rýchlej módy vo všetkom protirečí luxusná, ktorá vlastne z módy nikdy nevychádza.

Investujte do výskumu. Vráti sa vám to.

Budúcnosť majú firmy, ktoré prinesú aplikácie najmä v oblastiach analýzy dát a umelej inteligencie. Tvrdí to Ornit Shinarová, ktorá v banke Citi v Izraeli vedie akcelerátor rizikového investovania.

V Nórsku nepotrebujete hotovosť. Stačí vám karta či mobil

Peňaženky Nórov či Švédov nie sú plné mincí, ale skôr kariet. Aj tie však z peňaženiek miznú, nahrádzajú ich mobily.

Pracoval na ropnej plošine. Tie peniaze nie sú zadarmo

Z každej strany sa sypú príbehy ľudí, ktorí sú ochotní vzdať sa všetkého, aby premenili svoje najväčšie túžby na skutočnosť.