Zvíťazí na cestách realita alebo sci-fi?

Formula 1 medzi autosalónmi – Ženeva 2016 – opäť predviedla invenciu a technický um automobilových inžinierov. Spomedzi exponátov sme vybrali štúdie, ktoré majú bezpečne namierené do sériovej výroby. Predstavíme aj odvážnejšie projekty, ktoré len testovali odozvu publika.

Honda Civic. Prototyp hatchbacku desiatej generácie ukázal nižšiu a zároveň širšiu karosériu, k tomu dizajn, ktorý v prípade Hondy Civic už tradične vyvoláva diskusiu.

O pol roka, keď sa predstaví zrejme len minimálne pozmenený sériový model, bude lákať na pokročilú konektivitu palubného systému, podporujúceho Apple Carplay a Android Auto. V zostave pohonných jednotiek nebudú chýbať nové benzínové agregáty – trojvalec 1,0 i-VTEC Turbo, štvorvalcový 1,5 i-VTEC Turbo či modernizovaný turbodiesel 1,6 i-DTEC so zatiaľ neznámymi výkonovými parametrami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hyundai Ioniq. K elektromobilite pristupuje Hyundai novým modelovým radom. Ide o prvý model na svete pripravený do výroby, ktorý ponúka na výber tri elektrifikované pohony Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in a Ioniq Electric. Prvé dve verzie motorizuje štvorvalec 1,6 GDI v kombinácii s elektromotorom.

Čisto elektrická mobilita a akčný rádius 250 kilometrov sa viaže na Ioniq Electric. Identické karosérie sú prísne aerodynamické (cx 0,24) a praktické. Ioniq Hybrid disponuje 750-litrovým kufrom a súrodenci s objemnejšími súpravami akumulátorov o sto litrov menším.

Subaru XV Concept. Móda crossoverov asi len tak nepohasne. Reagujú na ňu aj vývojári Subaru. V Ženeve svoj model predstavili pod označením XV Concept. Dali si záležať na aerodynamike, pričom nová platforma umožňuje zástavbu viacerých pohonov – benzínového, hybridného, plug-in hybridného aj čisto elektrického. Hoci sa diesel nespomína, úspech na európskom trhu si bez neho ťažko predstaviť.

Škoda Vision SZdroj: Jozef Prosnan

Škoda Vision S. Štúdia šesťmiestneho SUV zaujala nielen kubistickým dizajnom a usporiadaním sedadiel po dvoch v troch radoch. Plug-in hybridný pohon spája benzínový štvorvalec 1,4 TSI (115 kW/156 k) s elektromotorom (40 kW/54 k) zakomponovaným v šesťstupňovej prevodovke DSG.

Spoločne poháňajú predné kolesá, druhý elektromotor (85 kW/116 k) je umiestnený pri zadnej náprave a stará sa o jej pohon. Vision S na stovku akceleruje za 7,4 sekundy, dosahuje maximálnych do 200 km/h a spotrebuje neuveriteľných 1,9 litra benzínu na sto kilometrov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PMA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PMA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  2. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  3. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 494
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 557
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 865
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 465
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 042
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 288
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 4 273
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 669
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 623

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rebel bez príčiny

Fico sa mentálne zasekol v roku 2013.

Neprehliadnite tiež

Posledný zvyšok krajiny, aká bola kedysi všade pri Dunaji

Veľkolélsky ostrov vrátili späť v čase.

Dunaj z Veľkoléskeho ostrova
Protesty vo Vancouveri

Cez sklady v Hamburgu dodnes prechádza tretina svetového obchodu s kobercami a významný objem kakaa a kávy

Speicherstadt sa stal významnou súčasťou nemeckého ekonomického zázraku.

Hrad na vode. Najfotografovanejší pohľad na Speicherstadt.

Cena bitcoinu lietala za uplynulý rok hore-dole aj o tisícky dolárov mesačne

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.

Tomáš Sedláček: Zo všetkých humanitných odborov si trúfa predpovedať budúcnosť len ekonómia

Pre liberálov je príliš konzervatívny, pre konzervatívcov zasa príliš liberálny. Český ekonóm Tomáš Sedláček.

Tomáš Sedláček