Zvíťazí na cestách realita alebo sci-fi?

Formula 1 medzi autosalónmi – Ženeva 2016 – opäť predviedla invenciu a technický um automobilových inžinierov. Spomedzi exponátov sme vybrali štúdie, ktoré majú bezpečne namierené do sériovej výroby. Predstavíme aj odvážnejšie projekty, ktoré len testovali odozvu publika.

Honda Civic. Prototyp hatchbacku desiatej generácie ukázal nižšiu a zároveň širšiu karosériu, k tomu dizajn, ktorý v prípade Hondy Civic už tradične vyvoláva diskusiu.

O pol roka, keď sa predstaví zrejme len minimálne pozmenený sériový model, bude lákať na pokročilú konektivitu palubného systému, podporujúceho Apple Carplay a Android Auto. V zostave pohonných jednotiek nebudú chýbať nové benzínové agregáty – trojvalec 1,0 i-VTEC Turbo, štvorvalcový 1,5 i-VTEC Turbo či modernizovaný turbodiesel 1,6 i-DTEC so zatiaľ neznámymi výkonovými parametrami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hyundai Ioniq. K elektromobilite pristupuje Hyundai novým modelovým radom. Ide o prvý model na svete pripravený do výroby, ktorý ponúka na výber tri elektrifikované pohony Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in a Ioniq Electric. Prvé dve verzie motorizuje štvorvalec 1,6 GDI v kombinácii s elektromotorom.

Čisto elektrická mobilita a akčný rádius 250 kilometrov sa viaže na Ioniq Electric. Identické karosérie sú prísne aerodynamické (cx 0,24) a praktické. Ioniq Hybrid disponuje 750-litrovým kufrom a súrodenci s objemnejšími súpravami akumulátorov o sto litrov menším.

Subaru XV Concept. Móda crossoverov asi len tak nepohasne. Reagujú na ňu aj vývojári Subaru. V Ženeve svoj model predstavili pod označením XV Concept. Dali si záležať na aerodynamike, pričom nová platforma umožňuje zástavbu viacerých pohonov – benzínového, hybridného, plug-in hybridného aj čisto elektrického. Hoci sa diesel nespomína, úspech na európskom trhu si bez neho ťažko predstaviť.

Škoda Vision SZdroj: Jozef Prosnan

Škoda Vision S. Štúdia šesťmiestneho SUV zaujala nielen kubistickým dizajnom a usporiadaním sedadiel po dvoch v troch radoch. Plug-in hybridný pohon spája benzínový štvorvalec 1,4 TSI (115 kW/156 k) s elektromotorom (40 kW/54 k) zakomponovaným v šesťstupňovej prevodovke DSG.

Spoločne poháňajú predné kolesá, druhý elektromotor (85 kW/116 k) je umiestnený pri zadnej náprave a stará sa o jej pohon. Vision S na stovku akceleruje za 7,4 sekundy, dosahuje maximálnych do 200 km/h a spotrebuje neuveriteľných 1,9 litra benzínu na sto kilometrov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PMA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PMA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 203
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 824
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 070
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 609
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 116
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 001
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.