Článok pokračuje pod video reklamou
Ako píše český denník Hospodářské noviny, cena transakcie nebola zverejnená. Podľa generálneho riaditeľa Albatros Media Václava Kadleca Egmont je pre nich zaujímavý tým, že je súčasťou celosvetovej skupiny, a teda má v portfóliu tituly, ktoré nezávislý vydavateľ z relatívne malej krajiny nemôže nikdy priamo získať.
Vďaka dohode bude môcť Albatros Media využívať lokálnu licenciu pre český trh aj v prípade práv, ktoré Egmont globálne nakúpi v budúcnosti. Vydavateľstvo tiež bude môcť určitý čas využívať logo Egmontu.
Biznis Albatros Media staval na tradičnej českej značke detských kníh, ktorej história siaha až do roku 1949. Firmu vlastnia manželia Jaroslav a Silke Horákovci a v posledných rokoch sa stala najväčšou na domácom knižnom trhu. Hoci trh s knihami za uplynulé roky stagnoval, Albatros zarobil najmä na tom, že je zameraný na deti a mládež. Napríklad vo Veľkej Británii zaznamenala minulý rok literatúra pre mládež najvyššie tržby v histórii.