Najmenší Mercedes hrá po facelifte s lepšími kartami

Áčko má podľa predstáv svojich tvorcov človeka presvedčiť, že aj keď nepatrí k high society, Mercedes si môže dovoliť. Po facelifte vyzerá lepšie a s malým naftovým štvorvalcom je aj nevšedne úsporné.

Kompaktný hatchback s trojcípou hviezdou poznáme od roku 2013. Po modernizačnej kúre získal teraz v súboji s konkurenčnými Audi A3 a BMW 1 ešte lepšie karty. Vyskúšali sme verziu A 180 d s 1,5-litrovým vznetovým štvorvalcom. Bez doplnkovej výbavy vyjde na 25 074 eur.

Testované auto bolo vybavené nie šesťstupňovou manuálnou, ale sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (+ 2 200 eur) a vylepšila ho aj športová línia Urban (+ 1 750 eur).

ZOPÁR IMPULZOV. Facelift prezrádza maska chladiča s jedinou priečnou lamelou namiesto dvoch. Prepracované sú aj oba nárazníky. Vpredu akčnejšie otvory náporového chladenia, vzadu čierny lesklý difúzor s módnym orámovaním výfukových koncoviek.

Nový je tiež dizajn zadných svetiel a sedemnásťpalcových diskov. V interiéri zaujmú športové predné sedadlá s predĺžiteľnými sedačkami a integrovanými opierkami. Chválime aj multifunkčný volant a sedempalcovú obrazovku.

Zdroj: Daimler

O kvalite materiálov diskutovať netreba. V druhom rade sedadiel sa nezmenilo prakticky nič. Priestorový komfort nečakajte, no ak sa s výškou 180 centimetrov posadíte za seba, tých päť centimetrov od kolien po operadlá a rovnaká rezerva nad hlavou by mali stačiť. Keď otvoríte kufor, asi neuveríte, že má kapacitu 341 litrov. Tá zahŕňa aj priestor v medzipodlahe so súpravou na opravu defektu.

PEVNÝ ZÁKLAD. Karoséria Mercedesu A má pomerne skromné presklenie. Výhodou je, že na slnku sa interiér menej prehrieva. Výhľad dozadu však za veľa nestojí. Na druhej strane úzke priezory okien dotvárajú dojem športovej konštrukcie.

Zdroj: Daimler

Nie je to len zdanie, skelet je fakticky mimoriadne tuhý, čo sa priaznivo prejavuje aj na jazdných vlastnostiach. Zmenená charakteristika pruženia tiež prináša vyšší komfort.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Ľudia bez domova pracujú na skrášlení životného prostredia

Na Slovensku by ľudia možno aj chceli pomáhať, ale v dôsledku systému práce aj tak zväčša skončia v kancelárii a robia tabuľky. Treba však zabojovať s byrokraciou a založiť si vlastné združenie, hovoria zakladatelia organizácie Stopa Slovensko Martina Pisárová a Pavol Sabela.

Prihláste sa alebo nominujte

Spoločnosť EY vyhlasuje na Slovensku už dvanásty ročník medzinárodnej súťaže EY Podnikateľ roka.

Softvér pojedá celý svet

Inloop je firma troch spriaznených duší, ktoré sa naživo vidia len občas. Spája ich nielen internet, ale aj vývoj aplikácií či rozšírenej a virtuálnej reality.

Čistý dizajn z kvality v odpade

Odpadové drevo rozmontujú a spracúvajú do originálneho dizajnu, stavajú na majstrovstve ručnej driny a nechcú to robiť povrchne.