FitBit konkuruje Apple Watch medzi športovcami

Keď pred dvomi rokmi prišla spoločnosť Fitbit s inteligentnými hodinkami pre fitnes, konkurentov nebolo veľa. Jednými z mála však boli aj hodinky od Apple‚ ktorých značka má väčší cveng. Ťažký boj. Neohrozený Fitbit sa ich začiatkom tohto roka rozhodol prekonať. Aspoň medzi športovcami.

Ako však bojovať proti gigantu na takom špecifickom a úzkom trhu? Jednoducho tak, že oslovíte potenciálnych zákazníkov cez to‚ čo je im najmilšie. V tomto prípade je to čistá vášeň k športu. Oni totiž nepotrebujú množstvo aplikácií ani si počas behu čítať e-maily. Stačí‚ aby ich fitnesové hodinky zvládli veci, ktoré zväčša športovec potrebuje‚ keď sa sústredí na beh či tréning vo fitnescentre.

Technológie sú síce fajn, ale naším cieľom je fitnes, ktorý je vždy na prvom mieste

ŽIADNY NOVÁČIK. Fitbit pritom nie je žiaden rozbehový startup. Jeho zakladatelia James Park a Eric Friedman‚ ktorí sú sami športoví nadšenci‚ začali v Kalifornii svoj sen napĺňať v roku 2007‚ keď sa dali dokopy s cieľom vyvolať revolúciu na trhu fitnesových technológií. Už o rok na poprednom startupovom podujatí predstavili svoj prvý produkt‚ sympaticky nositeľný monitor fyzickej aktivity. Zvládal zatiaľ merať kroky‚ prejdenú vzdialenosť‚ intenzitu cvičenia a spálené kalórie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to však začiatok na ceste k skutočne inteligentným nositeľným technológiám‚ ktoré dokážu oveľa viac a zároveň oslovia náročnú športovú komunitu. Prvý monitor aktivity prepojený so smartfónmi predstavili na jeseň 2012. A prvé inteligentné hodinky pod názvom Surge uviedli na trh vlani, zhruba v rovnakom období, ako sa spustil predaj Apple Watch.

Mali vstavanú GPS-ku a predávali sa za vysoko konkurenčných 250 dolárov. Azda aj vďaka tomu‚ že sa výrazne zdvihol záujem o multifunkčné hodinky‚ v minulom roku mladá spoločnosť viac ako zdvojnásobila svoje tržby. V predaji dokonca prekonala aj aplikáciami prešpikované hodinky s nahryznutým jabĺčkom v logu.

INVESTORI NEŠPORTUJÚ? So svojou tohtoročnou novinkou Blaze chce firma zo San Francisca zájsť ešte ďalej. Jej hodinky sa podobajú na existujúce produkty‚ ktoré sú už na trhu‚ Apple Watch‚ Peb- ble Smartwatch či hodinky fungujúce na „gúglackom“ systéme Android Wear. Lenže tu ide primárne o niečo iné. „Technológie sú síce fajn, ale naším cieľom je fitnes, ktorý je vždy na prvom mieste,“ hovorí šéf Fitbitu J. Park.

Hodinky majú farebný dotykový displej‚ prepojenie s aplikáciou smartfónu‚ ale aj senzory tepu a viacero ďalších aplikácií, ktoré po celý deň môžu sledovať aktivity športovca. To všetko v príťažlivom obale‚ ktorý si môžete prispôsobiť podľa svojho vkusu. Fitnesový tréning dneška tak dostáva celkom iné rozmery. Blaze sa začnú predávať tento rok v marci a štartujú na cene necelých dvesto dolárov, čo je zhruba polovica ceny Apple Watch.

„Tieto hodinky rozpália svet fitnesu po celom svete,“ tvrdí v štýle Steva Jobsa 39-ročný J. Park‚ ktorý doviedol svoju firmu na súčasnú trhovú hodnotu takmer sedem a pol miliardy dolárov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PFT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PFT na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          2. Talent - vzdelanie - úspech
          3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
          10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
          1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
          3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
          5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
          6. Noc architektúry 2018
          7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
          8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
          9. Talent - vzdelanie - úspech
          10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
          1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 767
          2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 793
          3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 12 981
          4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 511
          5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 380
          6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 748
          7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 655
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 406
          9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 157
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 101

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

          Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

          KOMENTÁRE

          Snaha o minimalizáciu škody

          Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

          ŠPORT

          Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

          Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

          Neprehliadnite tiež

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.