FitBit konkuruje Apple Watch medzi športovcami

Keď pred dvomi rokmi prišla spoločnosť Fitbit s inteligentnými hodinkami pre fitnes, konkurentov nebolo veľa. Jednými z mála však boli aj hodinky od Apple‚ ktorých značka má väčší cveng. Ťažký boj. Neohrozený Fitbit sa ich začiatkom tohto roka rozhodol prekonať. Aspoň medzi športovcami.

Ako však bojovať proti gigantu na takom špecifickom a úzkom trhu? Jednoducho tak, že oslovíte potenciálnych zákazníkov cez to‚ čo je im najmilšie. V tomto prípade je to čistá vášeň k športu. Oni totiž nepotrebujú množstvo aplikácií ani si počas behu čítať e-maily. Stačí‚ aby ich fitnesové hodinky zvládli veci, ktoré zväčša športovec potrebuje‚ keď sa sústredí na beh či tréning vo fitnescentre.

Technológie sú síce fajn, ale naším cieľom je fitnes, ktorý je vždy na prvom mieste

ŽIADNY NOVÁČIK. Fitbit pritom nie je žiaden rozbehový startup. Jeho zakladatelia James Park a Eric Friedman‚ ktorí sú sami športoví nadšenci‚ začali v Kalifornii svoj sen napĺňať v roku 2007‚ keď sa dali dokopy s cieľom vyvolať revolúciu na trhu fitnesových technológií. Už o rok na poprednom startupovom podujatí predstavili svoj prvý produkt‚ sympaticky nositeľný monitor fyzickej aktivity. Zvládal zatiaľ merať kroky‚ prejdenú vzdialenosť‚ intenzitu cvičenia a spálené kalórie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to však začiatok na ceste k skutočne inteligentným nositeľným technológiám‚ ktoré dokážu oveľa viac a zároveň oslovia náročnú športovú komunitu. Prvý monitor aktivity prepojený so smartfónmi predstavili na jeseň 2012. A prvé inteligentné hodinky pod názvom Surge uviedli na trh vlani, zhruba v rovnakom období, ako sa spustil predaj Apple Watch.

Mali vstavanú GPS-ku a predávali sa za vysoko konkurenčných 250 dolárov. Azda aj vďaka tomu‚ že sa výrazne zdvihol záujem o multifunkčné hodinky‚ v minulom roku mladá spoločnosť viac ako zdvojnásobila svoje tržby. V predaji dokonca prekonala aj aplikáciami prešpikované hodinky s nahryznutým jabĺčkom v logu.

INVESTORI NEŠPORTUJÚ? So svojou tohtoročnou novinkou Blaze chce firma zo San Francisca zájsť ešte ďalej. Jej hodinky sa podobajú na existujúce produkty‚ ktoré sú už na trhu‚ Apple Watch‚ Peb- ble Smartwatch či hodinky fungujúce na „gúglackom“ systéme Android Wear. Lenže tu ide primárne o niečo iné. „Technológie sú síce fajn, ale naším cieľom je fitnes, ktorý je vždy na prvom mieste,“ hovorí šéf Fitbitu J. Park.

Hodinky majú farebný dotykový displej‚ prepojenie s aplikáciou smartfónu‚ ale aj senzory tepu a viacero ďalších aplikácií, ktoré po celý deň môžu sledovať aktivity športovca. To všetko v príťažlivom obale‚ ktorý si môžete prispôsobiť podľa svojho vkusu. Fitnesový tréning dneška tak dostáva celkom iné rozmery. Blaze sa začnú predávať tento rok v marci a štartujú na cene necelých dvesto dolárov, čo je zhruba polovica ceny Apple Watch.

„Tieto hodinky rozpália svet fitnesu po celom svete,“ tvrdí v štýle Steva Jobsa 39-ročný J. Park‚ ktorý doviedol svoju firmu na súčasnú trhovú hodnotu takmer sedem a pol miliardy dolárov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PFT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PFT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z Park Avenue do Parku pod Kolibou
  2. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  3. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  5. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  6. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  7. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  8. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie
  1. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  2. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  4. Modesta Real Estate úspešne sprostredkovala obchodnú transakciu
  5. Už viete, čo spravíte s ojazdenými, letnými pneumatikami?
  6. Z Park Avenue do Parku pod Kolibou
  7. Viete, ako dlho trvá laserová operácia očí?
  8. Ako sa darí na Slovensku a v Európe odvetviu fintech?
  9. Rekonštrukcia interiéru v zime?
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  1. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 24 170
  2. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 16 756
  3. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 9 808
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 457
  5. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 8 880
  6. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 7 526
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 7 133
  8. Mimoriadne dlhopisy až 7% p.a. už od 4 rokov 4 402
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 308
  10. Jozef Ondáš: Košice potrebujú zmenu a pokoj 2 864