Podnikať bez webovej stránky sa nedá

Keď nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Podnikať bez kvalitnej webovej stránky sa už v 21. storočí nedá. Dôležité je však vedieť, ako na to. Buď si cez opensourceovú platformu vytvoríte webovú stránku sami, alebo si ju dáte vyrobiť na kľúč. Obe možnosti majú za a proti.

Podľa Michala Poppeho z agentúry Blue-web sa musí dať firemná web stránka ľahko nájsť cez vyhľadávače po zadaní relevantných kľúčových slov, ktoré sú dôležité pre váš biznis. „A keď už návštevník príde na stránku, musí ju vedieť ľahko používať a získať na nej informácie, ktoré hľadal‚“ dodáva M. Poppe. „Zároveň by mala stránka zákazníka presvedčiť k takzvanej konverzii, teda aby si objednal tovar, odoslal dopyt alebo sa prihlásil na odber bulletinu.“

Podľa Andreja Panáka z agentúry Monumental je dôležité, čo web stránka obsahuje z technickej a čo z obsahovej stránky. Z technickej by mala byť responzívna, rýchla, graficky jednoduchá, moderná, napojená na redakčný systém a mala by zároveň spĺňať všetky štandardy. „Z obsahovej stránky musí zákazníka uspokojiť. Ak zákazník hľadá na webe nejaké informácie, služby či produkty, vaša web stránka by mu ich mala poskytnúť,“ vysvetľuje A. Panák.

Článok pokračuje pod video reklamou

OD AGENTÚRY. Ak si podnikateľ vyberie webovú stránku od agentúry, môže čakať profesionálnu prácu za primeranú cenu. „Kvalitná stránka si vyžaduje veľa času, preto aj cena bude logicky vyššia,“ hovorí A. Panák. Varuje‚ že vo vysoko konkurenčnom prostredí s lacnou – a možno aj zlou – web stránkou len ťažko prerazíte. Cena za dobrú firemnú stránku s viacerými úrovňami‚ rôznorodým obsahom‚ prispôsobenú brandu sa podľa odborníkov pohybuje v rozmedzí od dvetisíc do päťtisíc eur. Zvyčajne sa za kvalitu oplatí priplatiť. Nie vždy je však vyšší rozpočet zárukou. „Napríklad lokálne kaderníctvo nepotrebuje web stránku za tisíce eur,“ dodáva.

Dôležitejší ako pekné farbičky a rámiky je obsah web stránky

Agentúry však robia chybu, ak drvivú väčšinu rozpočtu dajú na programovanie, technický vývoj web stránky. „Viac času a peňazí je dôležité venovať na fázy pred samotným programovaním, teda analýzu kľúčových slov, konkurencie‚ trendov, SWOT analýzu [silných a slabších stránok biznisu – pozn. Profit], hĺbkové rozhovory so zákazníkmi firmy alebo používateľské testovanie prototypu. Len tak je možné urobiť stránku, ktorá splní očakávania cieľovej skupiny‚“ radí M. Poppe.

UROB SI SÁM. Niektorí podnikatelia sa rozhodnú pre možnosť vytvoriť si stránku cez voľne dostupnú plat- formu. „Odporúčal by som používať prednostne opensourceové CMS systémy na správu obsahu ako napríklad WordPress. Sú populárne pre jednoduchosť používania, bohaté možnosti rozšírení a najmä vďaka veľkej komunite ľudí, ktorí si navzájom radia a pomáhajú pri tvorbe a spravovaní stránok,“ hovorí Peter Nemčok z Webikonu. Výhodou je tiež, že nemusíte platiť licenčné poplatky a nie ste viazaní na tvorcu systému.

Čas, ktorý človek strávi pri tvorbe vlastnej web stránky, je rôzny. Jednoduchá sa dá vyrobiť aj za deň, ale pri komplexnejších stránkach to môže zabrať niekoľko týždňov i mesiacov. „Čas prípravy sa dá skrátiť, ak si dopredu naštudujete, ako v danom systéme pracovať. Prípadne môžete absolvovať aj školenie,“ radí P. Nemčok...

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PEN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PEN na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 045
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 472
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 962
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 313
  5. Vizuálny smog je problém 3 015
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 807
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 783
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 499
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 547
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 328

Hlavné správy zo Sme.sk

OKUPÁCIA 1968

Zázrak trval päť rokov. Prvá miss šla domov električkou

Socialistická žena nemala vysoké opätky, ale montérky a šatku na hlave.

EKONOMIKA

Dôchodcom porastú penzie. Pozrite sa, o koľko

Spôsob zvyšovania dôchodkov sa na Slovensku viackrát menil.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Romantika sa zmenila na drámu, vzťah Bugára s Dankom

Vývoj vzťahov medzi SNS a Most-Híd.

Neprehliadnite tiež

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.

Budapeštianske krčmy v ruinách (ne)prežili komerčný úspech

Priestor pre alternatívnu kultúru v Budapešti sa stal výhodným biznisom.