Podnikať bez webovej stránky sa nedá

Keď nie ste na internete, akoby ste ani neboli. Podnikať bez kvalitnej webovej stránky sa už v 21. storočí nedá. Dôležité je však vedieť, ako na to. Buď si cez opensourceovú platformu vytvoríte webovú stránku sami, alebo si ju dáte vyrobiť na kľúč. Obe možnosti majú za a proti.

Podľa Michala Poppeho z agentúry Blue-web sa musí dať firemná web stránka ľahko nájsť cez vyhľadávače po zadaní relevantných kľúčových slov, ktoré sú dôležité pre váš biznis. „A keď už návštevník príde na stránku, musí ju vedieť ľahko používať a získať na nej informácie, ktoré hľadal‚“ dodáva M. Poppe. „Zároveň by mala stránka zákazníka presvedčiť k takzvanej konverzii, teda aby si objednal tovar, odoslal dopyt alebo sa prihlásil na odber bulletinu.“

Podľa Andreja Panáka z agentúry Monumental je dôležité, čo web stránka obsahuje z technickej a čo z obsahovej stránky. Z technickej by mala byť responzívna, rýchla, graficky jednoduchá, moderná, napojená na redakčný systém a mala by zároveň spĺňať všetky štandardy. „Z obsahovej stránky musí zákazníka uspokojiť. Ak zákazník hľadá na webe nejaké informácie, služby či produkty, vaša web stránka by mu ich mala poskytnúť,“ vysvetľuje A. Panák.

Článok pokračuje pod video reklamou

OD AGENTÚRY. Ak si podnikateľ vyberie webovú stránku od agentúry, môže čakať profesionálnu prácu za primeranú cenu. „Kvalitná stránka si vyžaduje veľa času, preto aj cena bude logicky vyššia,“ hovorí A. Panák. Varuje‚ že vo vysoko konkurenčnom prostredí s lacnou – a možno aj zlou – web stránkou len ťažko prerazíte. Cena za dobrú firemnú stránku s viacerými úrovňami‚ rôznorodým obsahom‚ prispôsobenú brandu sa podľa odborníkov pohybuje v rozmedzí od dvetisíc do päťtisíc eur. Zvyčajne sa za kvalitu oplatí priplatiť. Nie vždy je však vyšší rozpočet zárukou. „Napríklad lokálne kaderníctvo nepotrebuje web stránku za tisíce eur,“ dodáva.

Dôležitejší ako pekné farbičky a rámiky je obsah web stránky

Agentúry však robia chybu, ak drvivú väčšinu rozpočtu dajú na programovanie, technický vývoj web stránky. „Viac času a peňazí je dôležité venovať na fázy pred samotným programovaním, teda analýzu kľúčových slov, konkurencie‚ trendov, SWOT analýzu [silných a slabších stránok biznisu – pozn. Profit], hĺbkové rozhovory so zákazníkmi firmy alebo používateľské testovanie prototypu. Len tak je možné urobiť stránku, ktorá splní očakávania cieľovej skupiny‚“ radí M. Poppe.

UROB SI SÁM. Niektorí podnikatelia sa rozhodnú pre možnosť vytvoriť si stránku cez voľne dostupnú plat- formu. „Odporúčal by som používať prednostne opensourceové CMS systémy na správu obsahu ako napríklad WordPress. Sú populárne pre jednoduchosť používania, bohaté možnosti rozšírení a najmä vďaka veľkej komunite ľudí, ktorí si navzájom radia a pomáhajú pri tvorbe a spravovaní stránok,“ hovorí Peter Nemčok z Webikonu. Výhodou je tiež, že nemusíte platiť licenčné poplatky a nie ste viazaní na tvorcu systému.

Čas, ktorý človek strávi pri tvorbe vlastnej web stránky, je rôzny. Jednoduchá sa dá vyrobiť aj za deň, ale pri komplexnejších stránkach to môže zabrať niekoľko týždňov i mesiacov. „Čas prípravy sa dá skrátiť, ak si dopredu naštudujete, ako v danom systéme pracovať. Prípadne môžete absolvovať aj školenie,“ radí P. Nemčok...

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PEN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PEN na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          2. Talent - vzdelanie - úspech
          3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
          10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
          1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
          2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
          3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
          4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
          5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
          6. Noc architektúry 2018
          7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
          8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
          9. Talent - vzdelanie - úspech
          10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
          1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 767
          2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 793
          3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 12 981
          4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 511
          5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 380
          6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 748
          7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 655
          8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 406
          9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 157
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 101

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

          Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

          KOMENTÁRE

          Snaha o minimalizáciu škody

          Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

          ŠPORT

          Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

          Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

          Neprehliadnite tiež

          Svetový výrobca tabaku sa chce správať zodpovedne

          S Miguelom Coletom, lídrom pre udržateľnosť v spoločnosti Philip Morris International sme zhovárali o tom, ako tabakové odvetvie pristupuje k škodlivosti svojich výrobkov.

          Z Bratislavy do sveta módy

          Francúzska federácia módnych profesionálov si medzinárodnú pobočku svojej vysokej školy módy, jedinú mimo Paríža, vytvorila práve v Bratislave.

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.