Keď škola do života nestačí

Nie každému sa chce už na vysokej škole vymýšľať a podnikať. Ale je čoraz viac tých‚ ktorým akademická pôda jednoducho nestačí. Chcú čo najskôr zakúsiť reálny život so všetkým‚ čo k nemu patrí. A zarobiť.

Mladí biznismeni to nemajú oveľa ľahšie ako tí skúsenejší‚ na svojej strane však majú bezodnú energiu a tiež podporu‚ ak ju hľadajú. Na Slovensku veľa pre mladých lídrov už od strednej školy robia viaceré organizácie ako JCI-Slovensko‚ Združenie mladých podnikateľov Slovenska‚ ale aj Slovak Business Agency či neziskovky LEAF a JA Slovensko. JCI je napríklad typickou obchodnou komorou‚ akurát so zameraním na mladých. „Vysokoškolákom pomáhame pri realizácii ich podnikateľských nápadov pro- stredníctvom súťaží aj mentoringom a koučingom. Medzi mentormi sú viacerí slovenskí víťazi prestížnej súťaže EY Podnikateľ roka‚“ hovorí výkonný predseda JCI-Slovensko Marián Meško. Slúži im aj sieť partnerských organizácií, ktoré vedia pomôcť s umiestnením výrobku alebo služby na trhu. „A je tu tiež medzinárodná sieť, na ktorú sa môže obrátiť náš člen‚ ak má záujem o vývoz do zahraničia alebo dovoz na Slovensko‚“ dodáva M. Meško.

Článok pokračuje pod video reklamou

ĽAHŠIE AKO BAŤA. Jeho organizácia vznikla už pred sto rokmi. Doba Tomáša Baťu či zakladateľa JCI Henryho Giessenbiera však bola úplne iná. „Boli priekopníkmi ekonomického vzdelávania a podpory podnikania mladých – vo svojich krajinách aj globálne. Preto to mali omnoho ťažšie ako my‚“ myslí si M. Meško. „Dnes sú organizácie ako JCI stabilizované‚ s dobrým ekonomickým aj ľudským zázemím a rozširujú sa aj do takých končín sveta, o ktorých sa spomínaným pánom hádam ani nesnívalo. Na druhej strane, hľadať a nájsť si dnes komerčných partnerov nie je vôbec ľahké a presvedčiť ich môžeme len prostredníctvom kvalitných projektov.“ Aj z „mladých“ podnikateľských súťaží už pritom vychádzajú životaschopné firmy. „Cez Študentskú podnikateľskú cenu a Mladého inovatívneho podnikateľa od nášho vzniku v roku 2007 prešlo zhruba 750 mladých podnikateľov a reálne fungujúcich firiem‚“ počíta M. Meško a ako príklad uvádza Tuli vaky z finále súťaže Mladý inovatívny podnikateľ. „Z malej firmičky sa rozvinuli na firmu, ktorá dnes predáva svoje výrobky vo viacerých krajinách EÚ a je rešpektovanou značkou.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 562
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 245
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 943
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 400
  5. Vizuálny smog je problém 2 998
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 901
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 752
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 608
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 414
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 242

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.