SME
Štvrtok, 18. apríl , 2019

Prečo E-BOOK potrebujete aj vy

Stačí‚ keď bude mať pár desiatok strán a pri troche snahy ho dáte dokopy za týždeň. Ak ho svojim klientom darujete zadarmo, môžete vraj čakať zázraky. Pravda‚ nie hneď. Autori e-bookov prezradili Profitu, prečo nedajú na elektronické knižky dopustiť.

Podľahli ste aj vy v detstve spisovateľskému ošiaľu? Sediac hodiny nad linajkovým zošitom ste dumali, ako sa dostať medzi spisovateľských velikánov? Alebo‚ naopak‚ máte k písaniu už od školskej družiny odpor ako k mlieku so šupkou?

Je jedno, ku ktorej skupine patríte. Existuje kniha, ktorú dokáže napísať väčšina ľudí. Bezplatný e-book sa dá náročnosťou prirovnať k seminárnej práci. Nejde o stostranový román, ale o informačnú či inštruktážnu brožúru v ľahko dostupnej elektronickej forme, ktorá čitateľa niečo naučí. Ako nám povedali ostrieľaní autori‚ príprava e-booku po večeroch zaberie týždeň či dva, váš biznis však bude z neho profitovať nadlho.

Článok pokračuje pod video reklamou

NIEČO ZA NIEČO. Psychologička Zuzana Koščová začala pred piatimi rokmi uverejňovať na Facebooku inšpiratívne príspevky. Fanúšikovia pribúdali, preto neskôr s manželom vytvorili webové stránky KrajsiDen.sk a Zuzanakoscova.sk. „Všimla som si, že v zahraničí sú bezplatné e-booky populárnym formátom na udržanie kontaktu s klientom. Stiahne si ho z vašej stránky a zaplatí zaň iba vlastným emailom. On dostane hodnotné informácie a vy kontakt, vďaka ktorému s ním môžete ďalej komunikovať a budovať vzťah,“ hovorí Z. Koščová.

Pozitívne reakcie čitateľov Zuzanu naštartovali k tomu, aby oprášila svoj dávny sen‚ že bude písať a vydávať knihy. Dnes je autorkou dvoch tlačených kníh z oblasti osobnostného rozvoja (sú dostupné aj ako e-knihy), plateného e-booku Ako napísať‚ vydať a propagovať knihu a štyroch bezplatných e-bookov. „Ich silu som naplno pochopila pred troma rokmi, keď som vydávala svoju prvú tlačenú knihu. Čitatelia z mojej databázy, ktorých som dovtedy rozmaznávala zaujímavými článkami, sa mi odvďačili objednávkami, povzbudivými e-mailami a vymieňaním si informácií o mojej knihe na Facebooku‚“ hovorí.

Od článkov bol len krok k e-bookom. „Ak ich správne použijete, môžu byť pre váš biznis doslova zázrakom. Zviditeľnia vás, pomáhajú budovať vašu značku a dlhodobý kvalitný vzťah s klientmi. Pretože ľudia najradšej nakupujú od tých, ktorých poznajú a majú radi‚“ dodáva Zuzana.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

ZBERŇA KONTAKTOV. „Bez ohľadu na to, či podnikáte online alebo tradičným spôsobom, vďaka e-booku získate databázu kontaktov, dôveru klienta a status experta,“ hovorí ďalšia autorka štyroch e-bookov a online podnikateľka Stanislava Mrázková. Keď na jar 2012 so svojím otcom spúšťala nový firemný web, umiestnili naň formuláre na stiahnutie rôzneho obsahu vrátane spravodaja a bezplatného e-booku. „O šesť mesiacov sa v databáze e-booku nachádzalo päťtisíc nových kontaktov, pri spravodaji ich bolo štyridsaťšesť‚“ prezrádza.

E-book si autor publikuje a distribuuje zväčša sám. „Vydať tlačenú knihu je v našich podmienkach nákladné a z hľadiska zisku málo efektívne. Na rozdiel od e-booku, ktorý môže vydať v podstate hocikto a dlhodobo na tom zarábať,“ tvrdí Stanislava.

Aj Z. Koščová si myslí‚ že e-book dokáže napísať takmer každý. „Nájdu sa, samozrejme, takí, ktorým písomný prejav vôbec nesedí. Tí však môžu využiť iné formy – výmenou za e-mailový kontakt môžu poskytnúť niečo iné, napríklad vlastné video, zľavovú poukážku alebo možnosť zapojiť sa do súťaže o niečo hodnotné.“

Rozsah bezplatného e-booku býva zhruba dvadsať strán. Ľudia sa chcú k informáciám dostať rýchlo. Preto je aj pri bezplatných e-bookoch kľúčové podať čitateľovi hodnotnú informáciu stručnevážiť si jeho čas. „Prinesie vám dvadsať minút, ktoré každý čitateľ venuje iba vám a vašej značke. Taký dlhý čas je na internete výnimočný jav,“ dodáva S. Mrázková.

DOBRÁ STRATÉGIA. Bezplatný e-book vám predpripraví pôdu na predaj ďalších tovarov a služieb vrátane platených e-kníh. S každým stiahnutím sa vaša databáza rozrastá o ďalšiu e-mailovú adresu niekoho, kto sa zaujíma o vaše schopnosti.

Zoberme si ako príklad kondičného trénera. Ako súčasť vlastnej propagácie napíše e-book Tipy, ktoré vás udržia fit‚ aj keď nestíhate športovať. Stiahne si ho tisíc potenciálnych klientov. Keď sa neskôr rozhodne spustiť nové cvičebné programy, cez e-mail či newsletter ich môže ponúknuť motivovanej tisícke zákazníkov, o ktorých by sa bez e-booku márne pokúšal.

„Len málo ľudí moje e-booky nadchnú natoľko, že si ich kúpia hneď. Väčšina si ma potrebuje dva-tri mesiace oťukať, prečítať si pár článkov, až potom kupujú. Ďalším to trvá pol roka. Ten čas čakajú v mojej databáze. Keby som sa im opakovane nepripomínala pravidelnými e-mailami, už by si na mňa ani nespomenuli a odpoveď na svoju otázku by asi hľadali inde,“ vysvetľuje Stanislava.

Viac ako osemdesiat percent obchodov sa podľa nej uskutoční až pri piatom kontakte. Osemdesiat percent obchodníkov to však po prvom „nie“ vzdá. „Vďaka e-mailu ho vystavíte ďalším štyrom kontaktom, nič nenecháte náhode. Nestačí, aby ste napísali e-book alebo vytvorili nejaký produkt. Dôležité je vypracovať celú stratégiu – ako továreň,“ dodáva S. Mrázková...

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  2. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  5. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  8. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  1. Bim Challenge 2019
  2. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  3. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  4. Grilovacia sezóna je zahájená!
  5. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  6. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  7. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  8. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  9. Kúzlo pravidelného investovania
  10. Prieskum: Chceme kupovať čerstvé a kvalitné vajcia zo Slovenska
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 34 216
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 13 789
  3. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 8 516
  4. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 559
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 5 279
  6. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 4 409
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru 4 313
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 983
  9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 3 825
  10. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 562

Hlavné správy zo Sme.sk


Potom, ako Robertovi Ficovi v roku 2014 unikol prezidentský post sa posledné mesiace snažil získať aspoň post šéfa Ústavného súdu. Aj s pomocou Mariana Kotlebu a jeho ĽSNS.

Ako by mohla vyzerať budúca vláda? Vyklikajte si ju

Preferencie Smeru klesli pod 20 percent, Most by sa nedostal do parlamentu.

Robert Fico.
Stĺpček Osmelené

O futbalistovi, ktorému ženy kazia nedeľu

Futbalista Pavol Kopačka je za rovnoprávnosť pohlaví. Alebo aj nie.

Michaela Žureková
Peter Sagan.

Neprehliadnite tiež

Jedlo môžeme chápať ako investíciu do seba

Dušan Plichta má úspech s firmou, ktorá vyrába funkčné potraviny.

Dušan Plichta

Na koniec sveta nemusíte cestovať dlho, stačí zamieriť na juh Portugalska

Kto je v portugalskom Lagose a neabsolvuje Paseo de Grutas, akoby tu ani nebol.

Sen o lietaní si splnil, keď mal už jednu kariéru za sebou. Dnes je majiteľom firmy s lietadlami

Sú ako kolotočiari. Stroje aj s posádkami sťahujú každý rok niekam inam.

Daniel Ferjanček

Extrémne výkony v práci majú aj odvrátenú stranu

IT architekti a piloti sú podľa Profesia.sk na Slovensku najlepšie platené profesie.

Daniel Buchta.

Kanceláriu má desaťtisíc metrov nad zemou

IT architekti a piloti sú podľa Profesia.sk na Slovensku najlepšie platené profesie. Obe vyžadujú extrémne nasadenie síl, obrovskú zodpovednosť a celkom inú motiváciu, ako sú peniaze.

Michal Kutlík s manželkou, ktorá je tiež členkou posádky.