Prečo E-BOOK potrebujete aj vy

Stačí‚ keď bude mať pár desiatok strán a pri troche snahy ho dáte dokopy za týždeň. Ak ho svojim klientom darujete zadarmo, môžete vraj čakať zázraky. Pravda‚ nie hneď. Autori e-bookov prezradili Profitu, prečo nedajú na elektronické knižky dopustiť.

Podľahli ste aj vy v detstve spisovateľskému ošiaľu? Sediac hodiny nad linajkovým zošitom ste dumali, ako sa dostať medzi spisovateľských velikánov? Alebo‚ naopak‚ máte k písaniu už od školskej družiny odpor ako k mlieku so šupkou?

Je jedno, ku ktorej skupine patríte. Existuje kniha, ktorú dokáže napísať väčšina ľudí. Bezplatný e-book sa dá náročnosťou prirovnať k seminárnej práci. Nejde o stostranový román, ale o informačnú či inštruktážnu brožúru v ľahko dostupnej elektronickej forme, ktorá čitateľa niečo naučí. Ako nám povedali ostrieľaní autori‚ príprava e-booku po večeroch zaberie týždeň či dva, váš biznis však bude z neho profitovať nadlho.

NIEČO ZA NIEČO. Psychologička Zuzana Koščová začala pred piatimi rokmi uverejňovať na Facebooku inšpiratívne príspevky. Fanúšikovia pribúdali, preto neskôr s manželom vytvorili webové stránky KrajsiDen.sk a Zuzanakoscova.sk. „Všimla som si, že v zahraničí sú bezplatné e-booky populárnym formátom na udržanie kontaktu s klientom. Stiahne si ho z vašej stránky a zaplatí zaň iba vlastným emailom. On dostane hodnotné informácie a vy kontakt, vďaka ktorému s ním môžete ďalej komunikovať a budovať vzťah,“ hovorí Z. Koščová.

Pozitívne reakcie čitateľov Zuzanu naštartovali k tomu, aby oprášila svoj dávny sen‚ že bude písať a vydávať knihy. Dnes je autorkou dvoch tlačených kníh z oblasti osobnostného rozvoja (sú dostupné aj ako e-knihy), plateného e-booku Ako napísať‚ vydať a propagovať knihu a štyroch bezplatných e-bookov. „Ich silu som naplno pochopila pred troma rokmi, keď som vydávala svoju prvú tlačenú knihu. Čitatelia z mojej databázy, ktorých som dovtedy rozmaznávala zaujímavými článkami, sa mi odvďačili objednávkami, povzbudivými e-mailami a vymieňaním si informácií o mojej knihe na Facebooku‚“ hovorí.

Od článkov bol len krok k e-bookom. „Ak ich správne použijete, môžu byť pre váš biznis doslova zázrakom. Zviditeľnia vás, pomáhajú budovať vašu značku a dlhodobý kvalitný vzťah s klientmi. Pretože ľudia najradšej nakupujú od tých, ktorých poznajú a majú radi‚“ dodáva Zuzana.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

ZBERŇA KONTAKTOV. „Bez ohľadu na to, či podnikáte online alebo tradičným spôsobom, vďaka e-booku získate databázu kontaktov, dôveru klienta a status experta,“ hovorí ďalšia autorka štyroch e-bookov a online podnikateľka Stanislava Mrázková. Keď na jar 2012 so svojím otcom spúšťala nový firemný web, umiestnili naň formuláre na stiahnutie rôzneho obsahu vrátane spravodaja a bezplatného e-booku. „O šesť mesiacov sa v databáze e-booku nachádzalo päťtisíc nových kontaktov, pri spravodaji ich bolo štyridsaťšesť‚“ prezrádza.

E-book si autor publikuje a distribuuje zväčša sám. „Vydať tlačenú knihu je v našich podmienkach nákladné a z hľadiska zisku málo efektívne. Na rozdiel od e-booku, ktorý môže vydať v podstate hocikto a dlhodobo na tom zarábať,“ tvrdí Stanislava.

Aj Z. Koščová si myslí‚ že e-book dokáže napísať takmer každý. „Nájdu sa, samozrejme, takí, ktorým písomný prejav vôbec nesedí. Tí však môžu využiť iné formy – výmenou za e-mailový kontakt môžu poskytnúť niečo iné, napríklad vlastné video, zľavovú poukážku alebo možnosť zapojiť sa do súťaže o niečo hodnotné.“

Rozsah bezplatného e-booku býva zhruba dvadsať strán. Ľudia sa chcú k informáciám dostať rýchlo. Preto je aj pri bezplatných e-bookoch kľúčové podať čitateľovi hodnotnú informáciu stručnevážiť si jeho čas. „Prinesie vám dvadsať minút, ktoré každý čitateľ venuje iba vám a vašej značke. Taký dlhý čas je na internete výnimočný jav,“ dodáva S. Mrázková.

DOBRÁ STRATÉGIA. Bezplatný e-book vám predpripraví pôdu na predaj ďalších tovarov a služieb vrátane platených e-kníh. S každým stiahnutím sa vaša databáza rozrastá o ďalšiu e-mailovú adresu niekoho, kto sa zaujíma o vaše schopnosti.

Zoberme si ako príklad kondičného trénera. Ako súčasť vlastnej propagácie napíše e-book Tipy, ktoré vás udržia fit‚ aj keď nestíhate športovať. Stiahne si ho tisíc potenciálnych klientov. Keď sa neskôr rozhodne spustiť nové cvičebné programy, cez e-mail či newsletter ich môže ponúknuť motivovanej tisícke zákazníkov, o ktorých by sa bez e-booku márne pokúšal.

„Len málo ľudí moje e-booky nadchnú natoľko, že si ich kúpia hneď. Väčšina si ma potrebuje dva-tri mesiace oťukať, prečítať si pár článkov, až potom kupujú. Ďalším to trvá pol roka. Ten čas čakajú v mojej databáze. Keby som sa im opakovane nepripomínala pravidelnými e-mailami, už by si na mňa ani nespomenuli a odpoveď na svoju otázku by asi hľadali inde,“ vysvetľuje Stanislava.

Viac ako osemdesiat percent obchodov sa podľa nej uskutoční až pri piatom kontakte. Osemdesiat percent obchodníkov to však po prvom „nie“ vzdá. „Vďaka e-mailu ho vystavíte ďalším štyrom kontaktom, nič nenecháte náhode. Nestačí, aby ste napísali e-book alebo vytvorili nejaký produkt. Dôležité je vypracovať celú stratégiu – ako továreň,“ dodáva S. Mrázková...

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 971
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 818
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 747
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 768
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 203
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 096
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 841
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 441
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 354

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

KOŠICE KORZÁR

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa primátor.

Neprehliadnite tiež

Najskôr drevo zo Slovenska vyvážali. Dnes z neho robia masívny nábytok žiadaný v zahraničí

Výrobné družstvo Javorina je najväčší slovenský výrobca masívneho dubového nábytku. Prežil neľahké obdobia a viackrát sa transformoval. Dnes má veľké plány do budúcnosti.

Mýty o zlate. Je stále tento kov bezpečný investičný prístav?

V posledných rokoch niektoré centrálne banky sťahujú zlaté rezervy zo zahraničia a zvyšujú podiel cenného kovu v domácich trezoroch. Naberá zlato opäť na hodnote?

Darčeky hodnotnejšie ako peniaze

Na rozdiel od papúč sú peniaze univerzálne akceptovaným vianočným darčekom. Ani za nimi však necítiť myšlienku darcu.

Efekt motýlieho krídla

Osem vysokých škôl a univerzít z celého Slovenska sa už zapojilo do programu Butterfly Effect.

Banskú Bystricu dnes doslova zasypal sneh (+ FOTO a VIDEO)

Najhoršia situácia bola na sídliskách v kopcovitom teréne. Mnohí ľudia do práce meškali.