Prečo E-BOOK potrebujete aj vy

Stačí‚ keď bude mať pár desiatok strán a pri troche snahy ho dáte dokopy za týždeň. Ak ho svojim klientom darujete zadarmo, môžete vraj čakať zázraky. Pravda‚ nie hneď. Autori e-bookov prezradili Profitu, prečo nedajú na elektronické knižky dopustiť.

Podľahli ste aj vy v detstve spisovateľskému ošiaľu? Sediac hodiny nad linajkovým zošitom ste dumali, ako sa dostať medzi spisovateľských velikánov? Alebo‚ naopak‚ máte k písaniu už od školskej družiny odpor ako k mlieku so šupkou?

Je jedno, ku ktorej skupine patríte. Existuje kniha, ktorú dokáže napísať väčšina ľudí. Bezplatný e-book sa dá náročnosťou prirovnať k seminárnej práci. Nejde o stostranový román, ale o informačnú či inštruktážnu brožúru v ľahko dostupnej elektronickej forme, ktorá čitateľa niečo naučí. Ako nám povedali ostrieľaní autori‚ príprava e-booku po večeroch zaberie týždeň či dva, váš biznis však bude z neho profitovať nadlho.

Článok pokračuje pod video reklamou

NIEČO ZA NIEČO. Psychologička Zuzana Koščová začala pred piatimi rokmi uverejňovať na Facebooku inšpiratívne príspevky. Fanúšikovia pribúdali, preto neskôr s manželom vytvorili webové stránky KrajsiDen.sk a Zuzanakoscova.sk. „Všimla som si, že v zahraničí sú bezplatné e-booky populárnym formátom na udržanie kontaktu s klientom. Stiahne si ho z vašej stránky a zaplatí zaň iba vlastným emailom. On dostane hodnotné informácie a vy kontakt, vďaka ktorému s ním môžete ďalej komunikovať a budovať vzťah,“ hovorí Z. Koščová.

Pozitívne reakcie čitateľov Zuzanu naštartovali k tomu, aby oprášila svoj dávny sen‚ že bude písať a vydávať knihy. Dnes je autorkou dvoch tlačených kníh z oblasti osobnostného rozvoja (sú dostupné aj ako e-knihy), plateného e-booku Ako napísať‚ vydať a propagovať knihu a štyroch bezplatných e-bookov. „Ich silu som naplno pochopila pred troma rokmi, keď som vydávala svoju prvú tlačenú knihu. Čitatelia z mojej databázy, ktorých som dovtedy rozmaznávala zaujímavými článkami, sa mi odvďačili objednávkami, povzbudivými e-mailami a vymieňaním si informácií o mojej knihe na Facebooku‚“ hovorí.

Od článkov bol len krok k e-bookom. „Ak ich správne použijete, môžu byť pre váš biznis doslova zázrakom. Zviditeľnia vás, pomáhajú budovať vašu značku a dlhodobý kvalitný vzťah s klientmi. Pretože ľudia najradšej nakupujú od tých, ktorých poznajú a majú radi‚“ dodáva Zuzana.

Zdroj: Miroslava Spodniaková

ZBERŇA KONTAKTOV. „Bez ohľadu na to, či podnikáte online alebo tradičným spôsobom, vďaka e-booku získate databázu kontaktov, dôveru klienta a status experta,“ hovorí ďalšia autorka štyroch e-bookov a online podnikateľka Stanislava Mrázková. Keď na jar 2012 so svojím otcom spúšťala nový firemný web, umiestnili naň formuláre na stiahnutie rôzneho obsahu vrátane spravodaja a bezplatného e-booku. „O šesť mesiacov sa v databáze e-booku nachádzalo päťtisíc nových kontaktov, pri spravodaji ich bolo štyridsaťšesť‚“ prezrádza.

E-book si autor publikuje a distribuuje zväčša sám. „Vydať tlačenú knihu je v našich podmienkach nákladné a z hľadiska zisku málo efektívne. Na rozdiel od e-booku, ktorý môže vydať v podstate hocikto a dlhodobo na tom zarábať,“ tvrdí Stanislava.

Aj Z. Koščová si myslí‚ že e-book dokáže napísať takmer každý. „Nájdu sa, samozrejme, takí, ktorým písomný prejav vôbec nesedí. Tí však môžu využiť iné formy – výmenou za e-mailový kontakt môžu poskytnúť niečo iné, napríklad vlastné video, zľavovú poukážku alebo možnosť zapojiť sa do súťaže o niečo hodnotné.“

Rozsah bezplatného e-booku býva zhruba dvadsať strán. Ľudia sa chcú k informáciám dostať rýchlo. Preto je aj pri bezplatných e-bookoch kľúčové podať čitateľovi hodnotnú informáciu stručnevážiť si jeho čas. „Prinesie vám dvadsať minút, ktoré každý čitateľ venuje iba vám a vašej značke. Taký dlhý čas je na internete výnimočný jav,“ dodáva S. Mrázková.

DOBRÁ STRATÉGIA. Bezplatný e-book vám predpripraví pôdu na predaj ďalších tovarov a služieb vrátane platených e-kníh. S každým stiahnutím sa vaša databáza rozrastá o ďalšiu e-mailovú adresu niekoho, kto sa zaujíma o vaše schopnosti.

Zoberme si ako príklad kondičného trénera. Ako súčasť vlastnej propagácie napíše e-book Tipy, ktoré vás udržia fit‚ aj keď nestíhate športovať. Stiahne si ho tisíc potenciálnych klientov. Keď sa neskôr rozhodne spustiť nové cvičebné programy, cez e-mail či newsletter ich môže ponúknuť motivovanej tisícke zákazníkov, o ktorých by sa bez e-booku márne pokúšal.

„Len málo ľudí moje e-booky nadchnú natoľko, že si ich kúpia hneď. Väčšina si ma potrebuje dva-tri mesiace oťukať, prečítať si pár článkov, až potom kupujú. Ďalším to trvá pol roka. Ten čas čakajú v mojej databáze. Keby som sa im opakovane nepripomínala pravidelnými e-mailami, už by si na mňa ani nespomenuli a odpoveď na svoju otázku by asi hľadali inde,“ vysvetľuje Stanislava.

Viac ako osemdesiat percent obchodov sa podľa nej uskutoční až pri piatom kontakte. Osemdesiat percent obchodníkov to však po prvom „nie“ vzdá. „Vďaka e-mailu ho vystavíte ďalším štyrom kontaktom, nič nenecháte náhode. Nestačí, aby ste napísali e-book alebo vytvorili nejaký produkt. Dôležité je vypracovať celú stratégiu – ako továreň,“ dodáva S. Mrázková...

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PA7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  2. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  3. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 494
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 559
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 865
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 465
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 040
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 289
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 4 242
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 671
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 624

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rebel bez príčiny

Fico sa mentálne zasekol v roku 2013.

Neprehliadnite tiež

Posledný zvyšok krajiny, aká bola kedysi všade pri Dunaji

Veľkolélsky ostrov vrátili späť v čase.

Dunaj z Veľkoléskeho ostrova
Protesty vo Vancouveri

Cez sklady v Hamburgu dodnes prechádza tretina svetového obchodu s kobercami a významný objem kakaa a kávy

Speicherstadt sa stal významnou súčasťou nemeckého ekonomického zázraku.

Hrad na vode. Najfotografovanejší pohľad na Speicherstadt.

Cena bitcoinu lietala za uplynulý rok hore-dole aj o tisícky dolárov mesačne

Bublina už praskla a virtuálne meny môžu opäť stúpať.

Tomáš Sedláček: Zo všetkých humanitných odborov si trúfa predpovedať budúcnosť len ekonómia

Pre liberálov je príliš konzervatívny, pre konzervatívcov zasa príliš liberálny. Český ekonóm Tomáš Sedláček.

Tomáš Sedláček