Na začiatku bolo zrnko

Tchibo si väčšina Stredoeurópanov spája s vôňou kávy. Niektorí však už aj s rôznymi „blbôstkami“ do domácnosti alebo textilom‚ ktoré sa v obchodoch tejto značky dajú kúpiť. Ako táto zdanlivo nelogická kombinácia vznikla‚ skúmala spolupracovníčka Profitu priamo v centrále spoločnosti v nemeckom Hamburgu.

Pri čakaní na môjho sprievodcu mi do oka padla brožúra s názvom Káva v číslach. Infografiky v nej ma celkom chytili: tri až štyri roky trvá, kým kávovník prinesie prvú úrodu, šesť až osem rokov, kým dosiahne maximálnu produkciu. Môže narásť až do výšky pätnásť metrov, ale užitočná výška, na ktorú býva zostrihaný, sú dva metre – lepšie sa potom zbiera. A zrazu viem pár nových vecí, o ktorých by som normálne ani nerozmýšľala.

OD POŠTY K OSTROVOM. Presne o pol desiatej k sedačkám pri recepcii prichádza elegantný pán a skôr než sa mi predstaví‚ viem‚ že je to muž‚ na ktorého čakám. Andreas Engelmann je zástupcom riaditeľa pre firemnú komunikáciu.

Pri esprese vo firemnej kaviarni mi rozpráva o začiatkoch firmy, keď v Hamburgu v roku 1949 Tchibo vzniklo. Zakladateľmi firmy boli dvaja muži‚ Max Herz a Carl Tchiling-Hiryan. Názov vznikol z Carlovho mena Tchi(ling) a slova bo(hne), ktoré v tomto prípade znamená zrniečko kávy. „Carl Tchiling síce firmu čoskoro opustil, ale meno Tchibo zostalo‚“ vraví A. Engelmann. Najskôr doručovali praženú kávu poštou. Až neskôr vznikla sieť malých obchodíkov, kde bolo možné kávu si nielen kúpiť, ale aj ochutnať. Ostatné výrobky sa pridružili postupne. Vlastne ten nápad vznikol náhodou. Zákazníkom totiž zvykli ako vianočný darček ku káve pribaliť nejakú maličkosť, napríklad knihu receptov. A zrazu museli pre veľký záujem urobiť dotlač. Nakoniec dozrel variant predajní, ktorý poznáme dnes z nejedného nákupného centra.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 988
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 281
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 170
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 994
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 686
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 182
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 472
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 920
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 935
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 765

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.

Neprehliadnite tiež

Na našom trhu pôsobia firmy, ktoré ponúkajú klientom riešenia založené na hackovaní

Medzi nimi aj spoločnosť Citadelo, ktorá sa ako jedna z mála špecializuje na bezpečnosť priemyselných komplexov.

Ako vzniká veľký knižný festival na Slovensku? A ako samotné vydavateľstvo?

Niekedy svižnejšie, než by sa mohlo zdať. Najmä ak sa stretnú ľudia s podobnými záujmami a nasmerujú spoločnú energiu na cieľ, ktorý má zmysel.

Prekliate hory a Drina na najkrajšej vodnej ceste

Do prázdneho prístavu kômp, prepravných lodí, zlátaných hydrobusov, lodičiek a člnov nás doviezli dvaja mladí muži, ktorí obsluhujú v malej kaviarničke hneď nad tunelom v skale.

Súkromí dopravcovia, ktorých je viac vidieť

Na Slovensku pôsobí niekoľko súkromných dopravcov, ktorí prevádzkujú autobusové linky. Minimálne dvaja z nich majú na našom trhu významnejšie postavenie.