Na začiatku bolo zrnko

Tchibo si väčšina Stredoeurópanov spája s vôňou kávy. Niektorí však už aj s rôznymi „blbôstkami“ do domácnosti alebo textilom‚ ktoré sa v obchodoch tejto značky dajú kúpiť. Ako táto zdanlivo nelogická kombinácia vznikla‚ skúmala spolupracovníčka Profitu priamo v centrále spoločnosti v nemeckom Hamburgu.

Pri čakaní na môjho sprievodcu mi do oka padla brožúra s názvom Káva v číslach. Infografiky v nej ma celkom chytili: tri až štyri roky trvá, kým kávovník prinesie prvú úrodu, šesť až osem rokov, kým dosiahne maximálnu produkciu. Môže narásť až do výšky pätnásť metrov, ale užitočná výška, na ktorú býva zostrihaný, sú dva metre – lepšie sa potom zbiera. A zrazu viem pár nových vecí, o ktorých by som normálne ani nerozmýšľala.

OD POŠTY K OSTROVOM. Presne o pol desiatej k sedačkám pri recepcii prichádza elegantný pán a skôr než sa mi predstaví‚ viem‚ že je to muž‚ na ktorého čakám. Andreas Engelmann je zástupcom riaditeľa pre firemnú komunikáciu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri esprese vo firemnej kaviarni mi rozpráva o začiatkoch firmy, keď v Hamburgu v roku 1949 Tchibo vzniklo. Zakladateľmi firmy boli dvaja muži‚ Max Herz a Carl Tchiling-Hiryan. Názov vznikol z Carlovho mena Tchi(ling) a slova bo(hne), ktoré v tomto prípade znamená zrniečko kávy. „Carl Tchiling síce firmu čoskoro opustil, ale meno Tchibo zostalo‚“ vraví A. Engelmann. Najskôr doručovali praženú kávu poštou. Až neskôr vznikla sieť malých obchodíkov, kde bolo možné kávu si nielen kúpiť, ale aj ochutnať. Ostatné výrobky sa pridružili postupne. Vlastne ten nápad vznikol náhodou. Zákazníkom totiž zvykli ako vianočný darček ku káve pribaliť nejakú maličkosť, napríklad knihu receptov. A zrazu museli pre veľký záujem urobiť dotlač. Nakoniec dozrel variant predajní, ktorý poznáme dnes z nejedného nákupného centra.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4P8Z na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4P8Z na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 869
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 207
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 997
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 237
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 620
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 964
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 305
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 036
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 921

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Leszek Balcerowicz: V Poľsku sa v ostatných rokoch objavili pokusy o zvrátenie reforiem a to je veľmi nebezpečné

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko. Tvrdí to Leszek Balcerowicz, poľský profesor ekonómie a autor radikálnych reforiem zo začiatku deväťdesiatych rokov.

V hoteli na štyroch kolesách po nebezpečných cestách

Cez internet si kúpili auto, sami si ho prerobili na pojazdný hotel a vyrazili na cestu. Manželia Zuzana a Martin Remišovci si zamilovali slobodu, akú im takéto cestovanie dáva.

Kúl nabíjanie telefónov pre jednotlivcov aj veľké firmy

CulCharge má päť rokov po vzniku už 37 inovatívnych produktov.

Elektrobusy v Bratislave

Elektrobusy českého výrobcu už jazdia po Bratislave.

Aké sú na trhu šance elektromobility

Elektromobilita prináša nové riešenia pre dopravu, dobýva trhy a vytvára nové príležitosti.