Na začiatku bolo zrnko

Tchibo si väčšina Stredoeurópanov spája s vôňou kávy. Niektorí však už aj s rôznymi „blbôstkami“ do domácnosti alebo textilom‚ ktoré sa v obchodoch tejto značky dajú kúpiť. Ako táto zdanlivo nelogická kombinácia vznikla‚ skúmala spolupracovníčka Profitu priamo v centrále spoločnosti v nemeckom Hamburgu.

Pri čakaní na môjho sprievodcu mi do oka padla brožúra s názvom Káva v číslach. Infografiky v nej ma celkom chytili: tri až štyri roky trvá, kým kávovník prinesie prvú úrodu, šesť až osem rokov, kým dosiahne maximálnu produkciu. Môže narásť až do výšky pätnásť metrov, ale užitočná výška, na ktorú býva zostrihaný, sú dva metre – lepšie sa potom zbiera. A zrazu viem pár nových vecí, o ktorých by som normálne ani nerozmýšľala.

OD POŠTY K OSTROVOM. Presne o pol desiatej k sedačkám pri recepcii prichádza elegantný pán a skôr než sa mi predstaví‚ viem‚ že je to muž‚ na ktorého čakám. Andreas Engelmann je zástupcom riaditeľa pre firemnú komunikáciu.

Pri esprese vo firemnej kaviarni mi rozpráva o začiatkoch firmy, keď v Hamburgu v roku 1949 Tchibo vzniklo. Zakladateľmi firmy boli dvaja muži‚ Max Herz a Carl Tchiling-Hiryan. Názov vznikol z Carlovho mena Tchi(ling) a slova bo(hne), ktoré v tomto prípade znamená zrniečko kávy. „Carl Tchiling síce firmu čoskoro opustil, ale meno Tchibo zostalo‚“ vraví A. Engelmann. Najskôr doručovali praženú kávu poštou. Až neskôr vznikla sieť malých obchodíkov, kde bolo možné kávu si nielen kúpiť, ale aj ochutnať. Ostatné výrobky sa pridružili postupne. Vlastne ten nápad vznikol náhodou. Zákazníkom totiž zvykli ako vianočný darček ku káve pribaliť nejakú maličkosť, napríklad knihu receptov. A zrazu museli pre veľký záujem urobiť dotlač. Nakoniec dozrel variant predajní, ktorý poznáme dnes z nejedného nákupného centra.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 343
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 959
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 441
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 812
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 694
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 390
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 948
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Liek na problémy školstva hľadajú v komunite

Domáce vzdelávanie nie je iba keď jeden z rodičov preberá úlohy štátnej školy, ale aj komunitné škôly, kde si skupina rodičov najíma učiteľov.

Štyri zamyslenia na dobrý život s Profitom

Niekoľko inšpiratívnych drobností a zamyslení na každý deň.

Zima podnikaniu v Hornom Rakúsku praje

S akými výzvami sa pasuje zákulisie zimných radovánok, do ktorého turisti zväčša nevidia?

Gašparko musí byť! Bez neho by to nebolo ono

V súčasnosti je na Slovensku niekoľko bábkových divadiel, väčšina hrá na stálych scénach, niektoré však „neobsedia“.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop