Skoro každý Slovák už nakúpil na internete

Podľa výsledkov prieskumu MasterIndex používa internet takmer každý deň 94 percent respondentov, 90 percent opýtaných má nejakú skúsenosť s nákupmi online. Takmer polovica ľudí pritom uviedla, že si produkty a služby zaisťuje cez internet veľmi často.

Z prieskumu vyplynulo, že typický online nakupujúci zo Slovenska je človek medzi 30 a 39 rokmi so stredoškolským alebo vysokoškolským vzdelaním, býva vo väčšom meste a má príjem viac ako 1 000 EUR mesačne. Nikdy na internete nenakupovalo 10 % mužov a 8 % žien. Vlani to bolo 11 % mužov a 9 % žien. Polovica respondentov považuje nákupy na internete za bezpečné, 36 % si nie je istých. Iba 12 % respondentov túto aktivitu za bezpečnú nepovažuje, ale napriek tomu ju podľa výsledkov realizuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia nakupujúci na internete si najčastejšie kupujú elektroniku (50 %), oblečenie a módne doplnky (49 %), domáce spotrebiče (28 %), produkty v internetových aukciách (11 %), kozmetiku a parfumy (28 %) a vouchery na zľavových serveroch (23 %). V porovnaní s rokom 2014 sa zvyšuje online nákup kníh a hudobných nosičov, hračiek a potrieb pre deti, lístkov na kultúrne podujatia, športového vybavenia a zájazdov. „Sme veľmi radi, že rastie obľuba nakupovania online, je to rýchle a pohodlné,“ hovorí Richard Walitza VP, Mobile Payments & Innovations, MasterCard, „rovnako tak rastie aj využívanie digitálnej peňaženky MasterCard Mobile, ktorú sme na slovenský trh uviedli v roku 2014 a v júni tohto roku sme predstavili jej novú verziu pod názvom InCard MasterPass. Do aplikácie si ľahko uložíte platobné karty, s ktorými môžete potom napríklad platiť u štvrť milióna obchodníkov podporujúcich globálnu platobnú službu MasterPass. Neustále sa snažíme zjednodušovať ľuďom nákupy na internete.“

Po úspešnom spustení služby MasterPass v Českej republike na jeseň minulého roka sa plánuje jej uvedenie aj na slovenskom trhu. Globálna služba MasterPass je najpohodlnejšia platba, ktorá využíva digitálne peňaženky zákazníka uložené v mobilnom telefóne. Stačí namiesto dobierky kliknúť na tlačidlo MasterPass na webe obchodníka. Všetky potrebné údaje, vrátane informácií o platobnej karte a doručovacej adrese, sa bezpečne prehrajú z aplikácie, zákazník nemusí nič znovu vyplňovať.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4P4R na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4P4R na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 501
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 752
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 202
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 352
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 316
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 459
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 965

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

DOMOV

Prieskum: Fico je lepší ako Pellegrini len pre voličov Smeru

Pellegrini prekonáva Fica u 52 percent ľudí.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

Neprehliadnite tiež

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámku.