Skoro každý Slovák už nakúpil na internete

Podľa výsledkov prieskumu MasterIndex používa internet takmer každý deň 94 percent respondentov, 90 percent opýtaných má nejakú skúsenosť s nákupmi online. Takmer polovica ľudí pritom uviedla, že si produkty a služby zaisťuje cez internet veľmi často.

Z prieskumu vyplynulo, že typický online nakupujúci zo Slovenska je človek medzi 30 a 39 rokmi so stredoškolským alebo vysokoškolským vzdelaním, býva vo väčšom meste a má príjem viac ako 1 000 EUR mesačne. Nikdy na internete nenakupovalo 10 % mužov a 8 % žien. Vlani to bolo 11 % mužov a 9 % žien. Polovica respondentov považuje nákupy na internete za bezpečné, 36 % si nie je istých. Iba 12 % respondentov túto aktivitu za bezpečnú nepovažuje, ale napriek tomu ju podľa výsledkov realizuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia nakupujúci na internete si najčastejšie kupujú elektroniku (50 %), oblečenie a módne doplnky (49 %), domáce spotrebiče (28 %), produkty v internetových aukciách (11 %), kozmetiku a parfumy (28 %) a vouchery na zľavových serveroch (23 %). V porovnaní s rokom 2014 sa zvyšuje online nákup kníh a hudobných nosičov, hračiek a potrieb pre deti, lístkov na kultúrne podujatia, športového vybavenia a zájazdov. „Sme veľmi radi, že rastie obľuba nakupovania online, je to rýchle a pohodlné,“ hovorí Richard Walitza VP, Mobile Payments & Innovations, MasterCard, „rovnako tak rastie aj využívanie digitálnej peňaženky MasterCard Mobile, ktorú sme na slovenský trh uviedli v roku 2014 a v júni tohto roku sme predstavili jej novú verziu pod názvom InCard MasterPass. Do aplikácie si ľahko uložíte platobné karty, s ktorými môžete potom napríklad platiť u štvrť milióna obchodníkov podporujúcich globálnu platobnú službu MasterPass. Neustále sa snažíme zjednodušovať ľuďom nákupy na internete.“

Po úspešnom spustení služby MasterPass v Českej republike na jeseň minulého roka sa plánuje jej uvedenie aj na slovenskom trhu. Globálna služba MasterPass je najpohodlnejšia platba, ktorá využíva digitálne peňaženky zákazníka uložené v mobilnom telefóne. Stačí namiesto dobierky kliknúť na tlačidlo MasterPass na webe obchodníka. Všetky potrebné údaje, vrátane informácií o platobnej karte a doručovacej adrese, sa bezpečne prehrajú z aplikácie, zákazník nemusí nič znovu vyplňovať.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4P4R na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4P4R na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 527
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 733
  3. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 8 983
  4. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 584
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 619
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 666
  7. Vizuálny smog je problém 2 614
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 450
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 337
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 118

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy zo Sme.sk

DNES PÍŠE SVETLANA ŽUCHOVÁ

Slovensko potrebuje dlhodobú terapiu

Špina je zažraná.

Neprehliadnite tiež

Bežné školy porušujú práva detí

Existujú aj školy, kde žiak rozhoduje čo, kde a ako sa má učiť

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Kofty s tahini, vitajte v krajine halušiek!

Slováci čoraz viac vyhľadávajú svetové chute.

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.