Favorit si dáva druhú šancu

Najcennejší v živote je podľa neho čas. „Keď strávite hodinu denne v dopravných zápchach, tak to prehodnotíte,“ tvrdí Richard Galovič. Slovák, ktorý už pred rokmi rozbehol biznis v Prahe‚ dnes stojí za znovuzrodením cyklistickej retro značky Favorit.

Bicykle Favorit vyvolávajú u mnohých Slovákov a Čechov nostalgiu za niečím starým a dobrým. Napriek tomu by ste do tohto biznisu asi neskočili bez skúseností.

Som vzdelaním strojný inžinier a technika ma vždy bavila. Preto je Favorit môj projekt snov, keďže v ňom môžem spojiť môj zdravý životný štýl s marketingom i technickým vývojom. Realizovať taký projekt bez skúseností nejde. Získaval som ich už za študentských čias. Všetci si dobre pamätáme na vtedajšiu situáciu – doznieval mečiarizmus, bola tu hladová dolina a ťažko sa hľadali peniaze na čokoľvek. Privyrábal som si na brigádach. Zohnať vtedy brigádu za tridsať korún na hodinu bolo umenie. Dnešní mladí si ani nevedia predstaviť, že by pracovali za euro na hodinu.

Článok pokračuje pod video reklamou

A po brigádach?

Nebolo priveľa možností pre študentov, tak som začal podnikať. Keď som mal dvadsať rokov, sestra mi požičala tisíc korún na živnostenský list a vhupol som do podnikania rovnými nohami. Zo začiatku som vytváral powerpointové prezentácie pre firmy. Dnes si to málokto uvedomuje, ale Power Point bol v tom čase pre mnoho firiem sci-fi. Podobné programy v súčasnosti manažéri bežne ovládajú, ale predtým to dokázal len zlomok ľudí. Zachránilo mi to podnikateľský krk, keďže sme doma mali počítač a mňa veľmi nebavilo neustále sa hrať hry. Učil som sa pracovať s programami. Neskôr ma zastihla vlna digitálnych projektorov, pri ktorých som zacítil príležitosť.

Čo nasledovalo?

Začal som obozretne, jeden projektor som si kúpil a prenajímal ho firmám. Čoskoro klienti zistili, že ho využijú oveľa viac a oplatí sa im ho kúpiť. Vytvoril som zastúpenie na dovoz niektorých značiek a zabezpečoval predaj čoraz väčšiemu počtu spoločností. Obchod rástol a vďaka tomu som sa dostal do ďalších odvetví. Funguje to len vďaka skúsenostiam. Žiaden hokejový zápas sa nedá vyhrať, keď sa prvý raz postavíte na ľad. Dnes mám za sebou tisíce obchodných rokovaní.

Aký bol váš hlavný biznis?

Musíte si uvedomiť, že kedysi projektor stál pol milióna korún, kým dnes ho kúpite za tristo eur. Aj preto boli marže vysoké. Stačilo predať dva či tri za mesiac a firma si žila dobre. Až natoľko, že sme sa neustále rozširovali a postupne som sa posunul na väčší trh do Česka.

Zdroj: Tomáš Novák

Čo vtedy predovšetkým chýbalo firmám?

Schopnosť predať sa. Pod marketingom rozumeli reklamu a moja firma ich učila‚ ako sa postaviť pred štyristo zákazníkov a prezentovať svoj produkt, ako správne propagovať. Vedeli sme im poskytnúť kompletný servis – zabezpečili prezentačnú techniku, vytvorili digitálny obsah, učili ich formám marketingu a reklamy. Bol o to záujem.

Dnes sa sám snažíte predať s Favoritom.

Všetko súvisí so všetkým. Podarilo sa nám preraziť aj medzi reklamnými agentúrami, ktorým sme ponúkali nové digitálne technológie pre propagáciu. Marže boli dostatočné, ale cítil som, že trendy sa menia.

Vtedy nastúpili bicykle?

Nie celkom. Rozhodol som dať si od všetkého odstup a zhruba dva roky som cestoval po svete. Po návrate som pochopil, že cestovanie mi pomohlo ujasniť si životné hodnoty. Prišiel som na to, že keď ste na ceste a trávite sám so sebou viac času, tak si istým spôsobom siahnete na dno, na to‚ čo vo vás skutočne je. Uvedomil som si, že nič z toho‚ čo robím‚ ma reálne nenapĺňa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NUY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NUY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 041
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 571
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 019
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 533
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 235
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 151
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 120

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Posúvali mu operáciu, dal vraj lekárovi peniaze a išiel hneď

Lekár odmieta, že by od pacienta zobral peniaze za uprednostnenie.

EKONOMIKA

Ako kočnerovci ukradli Technopol a súd im pomáhal

Zo súdu zmizlo tristo strán súdneho spisu, bude to vyšetrovať polícia.

Neprehliadnite tiež

Na uhlie dopláca každý, nielen na účte za elektrinu

Dotácia na uhlie na rok 2018 vzrástla na 115 miliónov eur

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.