Pripravujete databázu na e-mailový marketing? Tomuto sa určite vyhnite!

Inzercia | E-mailový marketing zažíva v posledných rokoch obrovský rozmach. Problémom vo veľa firmách na Slovensku však ostáva nedostatočná, niekedy až nulová znalosť jeho základných pravidiel. Táto neznalosť začína už pri príprave databáz. A práve tento prvý krok, na ktorý treba pri plánovaní e-mailingovej kampane pamätať, môže znamenať rozdiel medzi úspechom a zničení si vlastnej reputácie.

E-mailový marketing nie je len mocným nástrojom, ale taktiež nebezpečnou zbraňou, ktorou možno nevhodným použitím napáchať viac škody ako úžitku. Treba mať napamäti, že manažment e-mailingovej kampane nemá vplyv iba na výsledok samotnej kampane, ale v konečnom dôsledku je vždy v hre úspech celého podnikania.  

E-mailový marketing má, vďaka svojej nízkej cene, tendenciu zvádzať marketérov k plošným kampaniam. Zo samotnej psychológie príjemcov je však práve opak pravdou, a preto je emailový marketing primárne vhodný pre up-selling a cross-selling. Tam, kde dochádza k oslovovaniu už existujúcich zákazníkov, ktorí sa dokážu identifikovať so značkou, je omnoho vyššia čítanosť a tým i úspešnosť kampaní. Pre akvizíciu nových zákazníkov je z tohoto dôvodu e-mailing oveľa menej vhodný. V prípade, že sa však predsa len rozhodnete využiť ho za týmto účelom, je nevyhnutné dokonalé zacielenie na zvolenú skupinu príjemcov, perfektná príprava kampane a tiež dôsledné vyhodnocovanie jej efektivity.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z hlavných pilierov dobrej e-mailingovej kampane je kvalitná databáza kontaktov. Jej príprava je však často kritická. Nejedná sa iba o to mať adresy, ale predovšetkým o to, mať čo najviac informácií, ktoré je možné využiť pre cielenie kampaní. “Príjemcovia sú zvyknutí dostávať denne veľké množstvo spamov. Preto je potrebné, aby sa s vašou správou identifikovali. Musia spoznať vás ako odosielateľa alebo vašu značku,” hovorí Jakub Olexa zo spoločnosti Mailkit. Na rozosielanie adresných e-mailových ponúk je nevyhnutný zákonný súhlas od príjemcu. Mali by ste ho preto získať v takom kontexte, aby príjemca dokázal správy od vás identifikovať. Nie všetky adresy však získavate nanovo, preto je nutné dať si do poriadku aj adresy, ktoré máte vo vašom informačnom systéme už z minulosti. Taktiež je treba zjednotiť formát a rozsah informácií o príjemcoch, overiť pôvod každej adresy a jej využitelnosť pre rozosielanie ponúk s ohľadom na zákonný súhlas aj ich platnosť. Keď budete na vážkach, či môžete adresu použiť, radšej ju vynechajte. Tu je potrebné spomenúť aj otázku nákupu databáz. “Fakt, že ste si kúpili databázu adries, vám ešte nedáva právo zasielať na ne e-maily. Existuje veľa spoločností poskytujúcich databázy kontaktov na firmy, ale tieto databázy nie je možné použiť na e-mailové kampane. Na to by bolo potrebné najprv všetkých príjemcov telefonicky kontaktovať a získať súhlas pre zasielanie obchodných ponúk. Ak predajca databázy tvrdí, že súhlas príjemcov má, tento súhlas nie je možné preniesť na firmu, ktorá si databázu kúpi a podniká v úplne inej oblasti,” vysvetľuje expert na e-mailový marketing Jakub Olexa.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4NUJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4NUJ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
          2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
          3. Kreditná karta – áno alebo nie
          4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
          5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
          6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
          7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
          8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
          9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
          10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
          1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
          2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
          3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
          4. Kreditná karta – áno alebo nie
          5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
          6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
          7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
          8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
          9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
          10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
          1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 828
          2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 528
          3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 217
          4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 780
          5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 242
          6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 752
          7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 341
          8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 849
          9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 738
          10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 071

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

          Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

          DOBRÉ RÁNO

          Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

          Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

          Stĺpček Jakuba Fila

          Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

          K rozsudku je dlhá cesta.

          Neprehliadnite tiež

          Cez mobil aj hypotéka

          Banky čoraz viac svojich služieb presúvajú na internet alebo do mobilu. Do ich úverového biznisu sa tlačia aj telekomunikačné firmy. Už to nebude dlho trvať a človek si vybaví cez mobil aj hypotekárny úver.

          Podnikanie v Karibiku: Ručne a s láskou

          Na nenápadnom ostrove neďaleko venezuelského pobrežia stojí najstaršia továreň na spracovanie aloe vera na svete. Zamestnáva len niečo vyše stovky pracovníkov a ročne vyprodukuje približne milión výrobkov.

          Na pomedzí inšpiratívnych ciest

          Blíži sa inšpiratívna konferencia TEDxBratislava a PROFIT – inšpiratívny magazín bude tiež pri tom. Verím, že sa na pôde Slovenského národného divadla stretneme – už v nedeľu 1. júla.

          Telom sa dá povedať viac ako slovami

          Úspešní vedia, aká dôležitá je reč tela. Jednou z najskúsenejších odborníkov na Slovensku je Monika Stehlíková, ktorá sa tejto oblasti venuje už vyše dvadsať rokov.

          Horké ako absint

          Ak si niekto nazve firmu podľa horkého zeleného alkoholického nápoja z bylín, ktorý viac-menej nikomu nechutí, tak je to dobrodruh. V prípade vydavateľstva Absynt to neplatí.