Pripravujete databázu na e-mailový marketing? Tomuto sa určite vyhnite!

Inzercia | E-mailový marketing zažíva v posledných rokoch obrovský rozmach. Problémom vo veľa firmách na Slovensku však ostáva nedostatočná, niekedy až nulová znalosť jeho základných pravidiel. Táto neznalosť začína už pri príprave databáz. A práve tento prvý krok, na ktorý treba pri plánovaní e-mailingovej kampane pamätať, môže znamenať rozdiel medzi úspechom a zničení si vlastnej reputácie.

E-mailový marketing nie je len mocným nástrojom, ale taktiež nebezpečnou zbraňou, ktorou možno nevhodným použitím napáchať viac škody ako úžitku. Treba mať napamäti, že manažment e-mailingovej kampane nemá vplyv iba na výsledok samotnej kampane, ale v konečnom dôsledku je vždy v hre úspech celého podnikania.  

E-mailový marketing má, vďaka svojej nízkej cene, tendenciu zvádzať marketérov k plošným kampaniam. Zo samotnej psychológie príjemcov je však práve opak pravdou, a preto je emailový marketing primárne vhodný pre up-selling a cross-selling. Tam, kde dochádza k oslovovaniu už existujúcich zákazníkov, ktorí sa dokážu identifikovať so značkou, je omnoho vyššia čítanosť a tým i úspešnosť kampaní. Pre akvizíciu nových zákazníkov je z tohoto dôvodu e-mailing oveľa menej vhodný. V prípade, že sa však predsa len rozhodnete využiť ho za týmto účelom, je nevyhnutné dokonalé zacielenie na zvolenú skupinu príjemcov, perfektná príprava kampane a tiež dôsledné vyhodnocovanie jej efektivity.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jedným z hlavných pilierov dobrej e-mailingovej kampane je kvalitná databáza kontaktov. Jej príprava je však často kritická. Nejedná sa iba o to mať adresy, ale predovšetkým o to, mať čo najviac informácií, ktoré je možné využiť pre cielenie kampaní. “Príjemcovia sú zvyknutí dostávať denne veľké množstvo spamov. Preto je potrebné, aby sa s vašou správou identifikovali. Musia spoznať vás ako odosielateľa alebo vašu značku,” hovorí Jakub Olexa zo spoločnosti Mailkit. Na rozosielanie adresných e-mailových ponúk je nevyhnutný zákonný súhlas od príjemcu. Mali by ste ho preto získať v takom kontexte, aby príjemca dokázal správy od vás identifikovať. Nie všetky adresy však získavate nanovo, preto je nutné dať si do poriadku aj adresy, ktoré máte vo vašom informačnom systéme už z minulosti. Taktiež je treba zjednotiť formát a rozsah informácií o príjemcoch, overiť pôvod každej adresy a jej využitelnosť pre rozosielanie ponúk s ohľadom na zákonný súhlas aj ich platnosť. Keď budete na vážkach, či môžete adresu použiť, radšej ju vynechajte. Tu je potrebné spomenúť aj otázku nákupu databáz. “Fakt, že ste si kúpili databázu adries, vám ešte nedáva právo zasielať na ne e-maily. Existuje veľa spoločností poskytujúcich databázy kontaktov na firmy, ale tieto databázy nie je možné použiť na e-mailové kampane. Na to by bolo potrebné najprv všetkých príjemcov telefonicky kontaktovať a získať súhlas pre zasielanie obchodných ponúk. Ak predajca databázy tvrdí, že súhlas príjemcov má, tento súhlas nie je možné preniesť na firmu, ktorá si databázu kúpi a podniká v úplne inej oblasti,” vysvetľuje expert na e-mailový marketing Jakub Olexa.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NUJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NUJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 17 089
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 571
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 11 977
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 200
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 321
  6. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 6 406
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 117
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu? 4 822
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 4 114
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 2 495