Konkurencia ako partner

Jedna z podnikateľských teórií hovorí, že konkurencia neexistuje. Bitka o peniaze zákazníkov nie je. Pretože ak má každý produkt alebo služba svoje miesto a rieši potreby klientov, nie je priestor na súboj. Íri majú k tomuto princípu blízko. Rovnako ako k podnikavosti.

Je to taký obyčajný dublinský pub‚ hoci žiadna z krčiem v Dubline nie je obyčajná. Ale niečím je špecifický. Pri tomto stojí s redaktorom Profitu farmár. U nás by sme možno povedali poľnohospodár, ale „farmár“ viac zaváňa biznisom. Ír pochlipkáva pivo a hoci by si možno dal viac než jedno, nemôže. Ráno ide na lekársku prehliadku kvôli súkromnému zdravotnému poisteniu, tak sa šetrí. Patrí medzi najväčších farmárov v okolí, nedávno otvoril aj pekáreň a rozpráva o ďalších biznisových ambíciách.

Článok pokračuje pod video reklamou

KOZY SÚ FAJN. „Pozri,“ vraví, ak poslucháč prejaví záujem o to, ako sa v Írsku farmárči. „Teraz je veľmi populárne kozie mlieko. Pretože má údajne účinky proti rakovine. Na trhu chýba kozia zmrzlina.“ A pokračuje výpočtom, koľko stojí koza, koľko ich treba mať‚ aby ste mohli vyrábať zmrzlinu z ich mlieka, koľko stojí prenosná chladnička, aká je spotreba... Končí vetou: „Choď do toho. Zabezpečí ti to cash flow na farme a potom môžeš rozvíjať aj ďalšie, časovo náročnejšie produkty.“ On vraj s kozami zatiaľ nepodniká, ale uvažuje, že sa do toho pustí. Farmár sa so svojimi skúsenosťami a podnikateľskými tipmi delí nadšene. Nemá obavy, že by mu jeho nápad ktosi ukradol alebo že by mal tajiť pred neznámym niečo, čo môže využiť sám.

LEBO VŠETCI SÚ ÍRI. Do dublinského pubu sa redaktor Profitu dostal na pozvanie Tullamore D.E.W‚ druhej najpopulárnejšej írskej whisky, ktorá pre novinárov z rôznych končín sveta organizovala na miestne pomery výnimočnú udalosť. V malom meste Tullamore, ktoré whisky dalo meno, otvárali novú destilačnú stanicu. Po prvý raz od roku 1954, keď tú pôvodnú zatvorili. Aj írsky minister mal slávnostnú reč a miestni z celého okolia sa zbehli, aby sa pozreli na jednu z najmodernejších destilérok v Európe. Nešlo však len o whisky. Íri sa potrebovali pochváliť pred svetom sami sebou. Dva dni pred tým, ako novú prevádzku otvorili, povodili hostí po Dubline‚ aby im ukázali nielen mesto, ale aj miestne firmy. Tie už čakali. Špičkový výrobca syrov‚ vraj najkvalitnejšia čokoláda v Írsku, domáce nátierky a zdravý fast-food. Všetko domáca produkcia, prekvapujúco bez hipsterského imidžu. Desiatky malých obchodíkov, kde vás z jedného posielajú do druhého a v každom povedia čosi o tom, prečo je Írsko výnimočné. Vraj má najčistejšiu pôdu v Európskej únii. Aj vzduch. I dobytok je tu najzdravší. A mäso? Samozrejme, že hovädzie je tu najlepšie a expertne vám vysvetlia aj prečo. Všetko rodinný biznis, často s nadväznosťou generácií. A či im neprekáža, že propagujú konkurenciu? Vraj to nie je konkurencia, veď sú to všetko Íri.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NHC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NHC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách
  4. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  5. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  6. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  7. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  10. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  1. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku
  2. Superbaktéria zatvorila časť nemocnice, lieky na ňu nie sú
  3. Iba 1 z 10 ľudí uhádne tieto fakty o ikonických značkách
  4. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  6. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  7. Vyberáme správny názov firmy
  8. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  9. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  10. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  1. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 22 238
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 17 142
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 16 438
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 962
  5. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 10 375
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 7 199
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 680
  8. Tip na výlet: Romantický zámoček a červené víno v Maďarsku 5 342
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 297
  10. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 771

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ja si tú hodnosť zaslúžim. Fenomén z Danka urobili výložky

Brbty mimo kamery nerobí, tvrdia jeho známi.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Až Marrákeš otvoril Lajčákovi oči

Miroslav Lajčák si kampaň zrejme neskúša.

Neprehliadnite tiež

Podnik pre cestovateľov, ktorí majú radi kávu s atmosférou

Navštívil mnoho krajín po celom svete. Jedného dňa sa rozhodol, že si otvorí cestovateľskú kaviareň.

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva