Lietadlá za mozgy a komponenty

Veľmi pragmaticky vyriešil najväčší ruský pološtátny letecký dopravca Aeroflot problém so západnými sankciami. Pod ich vplyv sa dostala aj jeho dcérska nízkorozpočtová firma Dobroľot. Nuž ju jednoducho zrušili a dali zaregistrovať nové aerolinky. Volajú sa Pobeda (čiže Víťazstvo).

So vzhľadom lietadiel, na ktorý si nové aerolínie zvyčajne potrpia, sa Aeroflot netrápil. Na trupe akurát odstránili nápis Dobroľot a tým istým typom písma ho nahradilo slovko Pobeda. Aj nová firma má svoje prvé lietadlá zaregistrované na Bermudách, zámorskom území Spojeného kráľovstva. Tak si to žiadajú lízingové spoločnosti, aby pre všetky prípady chránili svoj majetok pred ruskou legislatívou a úradmi. Ak by dopravca náhodou skrachoval, sú ruské lietadlá západnej výroby registrované v cudzine, okrem Bermúd aj v Írsku či na Arube v južnom Karibiku.

Všetky prevádzkové povolenia aj zmluvy o lízingu, poistkách či údržbe so zahraničnými firmami sú, samozrejme, nové. Iný je aj letový poriadok, z ktorého vypadla linka Moskva – Simferopol. Pri tej Západ varovne zdvihol prst, pretože Simferopol je hlavným mestom Krymu, ktoré Rusko anektovalo a prijalo do Ruskej federácie. Zaniknutý Dobroľot poslúchol výzvu ruskej vlády, odložil otváranie nových liniek a začal z Moskvy ako prvý prednostne lietať na Krym. Výhrady k letom na Krym si odskákal iba Dobroľot. Hoci krátko po ňom tam začal bez protestov lietať aj sám Aeroflot, jeho tri ďalšie dcérske spoločnosti a sedem iných ruských aeroliniek.

BEZ RUSKEJ NÁHRADY. V prípade lietadiel sankcie skončili iba pri Dobroľote. Ak by Európska únia či USA v tomto segmente pritvrdili, ruská letecká doprava by sa bez lízingu, poistiek i zahraničnej autorizovanej údržby zakrátko ocitla na kolenách. Každá modernejšia ruská letecká spoločnosť je odkázaná na boeingy či airbusy, lebo doteraz najúspešnejšie tupolevy Tu-154. Skonštruovali ich v šesťdesiatych rokoch, už sa dlho nevyrábajú a dožívajúce exempláre nik veľmi nechce. Pri súčasných cenách paliva je totiž rozdiel, či tupolev spáli s tým istým počtom cestujúcich takmer dvojnásobok v porovnaní so západnými typmi, ak sú problémy s náhradnými dielcami a čoraz väčšie výhrady sú aj k hluku.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 644
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 752
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 147
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 762
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 628
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 533
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 246
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 876
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 077
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 045

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lipšicova advokátka: S takým postupom prokuratúry som sa ešte nestretla

Exposlanec zrazil 72-ročného chodca v septembri. Hrozí mu za to trest na dva až päť rokov väzenia.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

KOMENTÁRE

Manchester: ako obmedziť dodávky kyslíka islamskému teroru

Svet nebol bezpečné miesto na život nikdy.

ŽENA

Voda či klepanie na čelo. Ako rýchlo poraziť chuť na sladké

Maškrteniu sa dá odolať vedecky overenými krokmi.

Neprehliadnite tiež

Bezpečnosť, ktorá sa rodí v absolútnej slobode

Pavol Lupták nie je zaujímavý iba tým, že postavil svoj biznis na hackovaní – prienikoch do rôznych bezpečnostných systémov.

Na našom trhu pôsobia firmy, ktoré ponúkajú klientom riešenia založené na hackovaní

Medzi nimi aj spoločnosť Citadelo, ktorá sa ako jedna z mála špecializuje na bezpečnosť priemyselných komplexov.

Ako vzniká veľký knižný festival na Slovensku? A ako samotné vydavateľstvo?

Niekedy svižnejšie, než by sa mohlo zdať. Najmä ak sa stretnú ľudia s podobnými záujmami a nasmerujú spoločnú energiu na cieľ, ktorý má zmysel.

Prekliate hory a Drina na najkrajšej vodnej ceste

Do prázdneho prístavu kômp, prepravných lodí, zlátaných hydrobusov, lodičiek a člnov nás doviezli dvaja mladí muži, ktorí obsluhujú v malej kaviarničke hneď nad tunelom v skale.