Lietadlá za mozgy a komponenty

Veľmi pragmaticky vyriešil najväčší ruský pološtátny letecký dopravca Aeroflot problém so západnými sankciami. Pod ich vplyv sa dostala aj jeho dcérska nízkorozpočtová firma Dobroľot. Nuž ju jednoducho zrušili a dali zaregistrovať nové aerolinky. Volajú sa Pobeda (čiže Víťazstvo).

So vzhľadom lietadiel, na ktorý si nové aerolínie zvyčajne potrpia, sa Aeroflot netrápil. Na trupe akurát odstránili nápis Dobroľot a tým istým typom písma ho nahradilo slovko Pobeda. Aj nová firma má svoje prvé lietadlá zaregistrované na Bermudách, zámorskom území Spojeného kráľovstva. Tak si to žiadajú lízingové spoločnosti, aby pre všetky prípady chránili svoj majetok pred ruskou legislatívou a úradmi. Ak by dopravca náhodou skrachoval, sú ruské lietadlá západnej výroby registrované v cudzine, okrem Bermúd aj v Írsku či na Arube v južnom Karibiku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky prevádzkové povolenia aj zmluvy o lízingu, poistkách či údržbe so zahraničnými firmami sú, samozrejme, nové. Iný je aj letový poriadok, z ktorého vypadla linka Moskva – Simferopol. Pri tej Západ varovne zdvihol prst, pretože Simferopol je hlavným mestom Krymu, ktoré Rusko anektovalo a prijalo do Ruskej federácie. Zaniknutý Dobroľot poslúchol výzvu ruskej vlády, odložil otváranie nových liniek a začal z Moskvy ako prvý prednostne lietať na Krym. Výhrady k letom na Krym si odskákal iba Dobroľot. Hoci krátko po ňom tam začal bez protestov lietať aj sám Aeroflot, jeho tri ďalšie dcérske spoločnosti a sedem iných ruských aeroliniek.

BEZ RUSKEJ NÁHRADY. V prípade lietadiel sankcie skončili iba pri Dobroľote. Ak by Európska únia či USA v tomto segmente pritvrdili, ruská letecká doprava by sa bez lízingu, poistiek i zahraničnej autorizovanej údržby zakrátko ocitla na kolenách. Každá modernejšia ruská letecká spoločnosť je odkázaná na boeingy či airbusy, lebo doteraz najúspešnejšie tupolevy Tu-154. Skonštruovali ich v šesťdesiatych rokoch, už sa dlho nevyrábajú a dožívajúce exempláre nik veľmi nechce. Pri súčasných cenách paliva je totiž rozdiel, či tupolev spáli s tým istým počtom cestujúcich takmer dvojnásobok v porovnaní so západnými typmi, ak sú problémy s náhradnými dielcami a čoraz väčšie výhrady sú aj k hluku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NF9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NF9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 423
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 000
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 002
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 650
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 313
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 864
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 987
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 217

Téma: Technológie


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila dve lekárky pre smrť dievčaťa. Zomrelo od smädu

Opätovné vyšetrovanie nariadila Generálna prokuratúra.

SVET

Saudská Arábia vraždu novinára plánovala, vyhlásil Erdogan

Turecký prezident viní Saudskú Arábiu z vraždy.

Neprehliadnite tiež

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.