Firemná identita ukrytá v malej značke

Phil Knight, zakladateľ firmy Nike, dal v roku 1971 študentke Carolyn Davidsonovej 35 dolárov, aby mu vyrobila logo. Po čase sa ukázalo, že to bola najlepšia investícia v histórii firmy. Veď známa značka používa jednoduchú „kvačku“ už viac ako štyridsať rokov..

Keď sa tento rok svoje logo rozhodla inovovať spoločnosť Pepsi, zaplatila za to milión dolárov. A výsledok? Dizajnéri za nemalý peniaz prekopali staré logá a vytvorili niečo, čo sme už vlastne videli. Niekedy sa skrátka risk nevyplatí.

NIE JE TO LEN FRAGMENT. Logo reprezentuje firmu navonok, preto je dôležité, aby bolo súčasťou životného príbehu firmy, jej identity a aby bolo v súlade s hodnotami značky. „Ak vznikne iba tak, náhodne, môže sa časom ukázať ako nevhodné,“ upozorňuje Juraj Danielis, riaditeľ agentúry PR Clinic. Ďalej dodáva, že na úplnom začiatku si treba uvedomiť, aké služby poskytujeme, aké hodnoty zastávame a aký dojem chceme vzbudzovať. Súhlasí aj Daniel Bradáč, spoluzakladateľ firmy Generations: „Ak logo úplne nesúvisí s vaším podnikaním, má to tú nevýhodu, že ho musíte ľuďom vysvetľovať. A to si môžu často dovoliť len firmy, ktoré majú veľké mediálne rozpočty.“ Zoberme si napríklad firmu, ktorá vykonáva estetické zákroky. Ak si zvolí názov Esthé a prepašuje to aj do loga, tak si ho jej zákazníci nielen ľahšie zapamätajú, ale aj priradia. Ale ak máme napríklad firmu, ktorá sa venuje odvozu odpadu a volá sa BB Blue, tak sa tu nevytvárajú žiadne asociácie a cesta k zákazníkovi je o to komplikovanejšia. Aj taký gigant, akým je prepravná spoločnosť FedEx, ukryla do svojho loga šípku, ktorá naznačuje pohyb smerom k vám. Šípku má v logu aj Amazon. A potrebujete to vysvetliť? Isteže nie. Logo je teda firemným podpisom. Ak je dobré, pomáha identifikácii s firmou a jej produktmi či službami. Táto identifikácia musí byť navyše veľmi rýchla, keďže v súčasnosti sa skracuje čas na sledovanie ponuky spoločností. Preto logo slúži aj ako okamžité vymedzenie sa voči konkurencii.

AKO HO VYROBIŤ. V našich podmienkach a, samozrejme, aj podľa zadania, stojí logo od päťsto do dvetisíc eur. Kým niekde dostanete len základ, inde vám „pribalia“ celý manuál na používanie. Stačí osloviť reklamné agentúry alebo dizajnérske štúdiá. Výhodou domácej produkcie je, že máte vždy poruke niekoho, kto vám môže základný dizajn upraviť, logo zalomiť do materiálov či kampaní, skrátka poskytnúť kompletnú starostlivosť.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 745
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 472
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 962
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 276
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 825
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 495
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 446
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 301
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 820
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Niektorí ľudia majú zvláštny dar, chutí im dúha a vidia zvuky

Ak vám vonia hudba alebo zapácha nejaká situácia, zrejme máte dobrú slovnú zásobu a radi sa vyjadrujete opisne. Alebo ste synestetik a myslíte to doslovne.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Štyri zamyslenia na dobrý život s Profitom

Niekoľko inšpiratívnych drobností a zamyslení na každý deň.

Zima podnikaniu v Hornom Rakúsku praje

S akými výzvami sa pasuje zákulisie zimných radovánok, do ktorého turisti zväčša nevidia?

Gašparko musí byť! Bez neho by to nebolo ono

V súčasnosti je na Slovensku niekoľko bábkových divadiel, väčšina hrá na stálych scénach, niektoré však „neobsedia“.

Nebeské svetlá a iné zážitky na palubách lietadiel

Ľudstvo lieta viac ako kedykoľvek predtým. Konštruktéri veľkých leteckých spoločností vyhľadávajú nové technológie i materiály, aby bola letecká doprava lacnejšia a bezpečnejšia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop