Firemná identita ukrytá v malej značke

Phil Knight, zakladateľ firmy Nike, dal v roku 1971 študentke Carolyn Davidsonovej 35 dolárov, aby mu vyrobila logo. Po čase sa ukázalo, že to bola najlepšia investícia v histórii firmy. Veď známa značka používa jednoduchú „kvačku“ už viac ako štyridsať rokov..

Keď sa tento rok svoje logo rozhodla inovovať spoločnosť Pepsi, zaplatila za to milión dolárov. A výsledok? Dizajnéri za nemalý peniaz prekopali staré logá a vytvorili niečo, čo sme už vlastne videli. Niekedy sa skrátka risk nevyplatí.

NIE JE TO LEN FRAGMENT. Logo reprezentuje firmu navonok, preto je dôležité, aby bolo súčasťou životného príbehu firmy, jej identity a aby bolo v súlade s hodnotami značky. „Ak vznikne iba tak, náhodne, môže sa časom ukázať ako nevhodné,“ upozorňuje Juraj Danielis, riaditeľ agentúry PR Clinic. Ďalej dodáva, že na úplnom začiatku si treba uvedomiť, aké služby poskytujeme, aké hodnoty zastávame a aký dojem chceme vzbudzovať. Súhlasí aj Daniel Bradáč, spoluzakladateľ firmy Generations: „Ak logo úplne nesúvisí s vaším podnikaním, má to tú nevýhodu, že ho musíte ľuďom vysvetľovať. A to si môžu často dovoliť len firmy, ktoré majú veľké mediálne rozpočty.“ Zoberme si napríklad firmu, ktorá vykonáva estetické zákroky. Ak si zvolí názov Esthé a prepašuje to aj do loga, tak si ho jej zákazníci nielen ľahšie zapamätajú, ale aj priradia. Ale ak máme napríklad firmu, ktorá sa venuje odvozu odpadu a volá sa BB Blue, tak sa tu nevytvárajú žiadne asociácie a cesta k zákazníkovi je o to komplikovanejšia. Aj taký gigant, akým je prepravná spoločnosť FedEx, ukryla do svojho loga šípku, ktorá naznačuje pohyb smerom k vám. Šípku má v logu aj Amazon. A potrebujete to vysvetliť? Isteže nie. Logo je teda firemným podpisom. Ak je dobré, pomáha identifikácii s firmou a jej produktmi či službami. Táto identifikácia musí byť navyše veľmi rýchla, keďže v súčasnosti sa skracuje čas na sledovanie ponuky spoločností. Preto logo slúži aj ako okamžité vymedzenie sa voči konkurencii.

Článok pokračuje pod video reklamou

AKO HO VYROBIŤ. V našich podmienkach a, samozrejme, aj podľa zadania, stojí logo od päťsto do dvetisíc eur. Kým niekde dostanete len základ, inde vám „pribalia“ celý manuál na používanie. Stačí osloviť reklamné agentúry alebo dizajnérske štúdiá. Výhodou domácej produkcie je, že máte vždy poruke niekoho, kto vám môže základný dizajn upraviť, logo zalomiť do materiálov či kampaní, skrátka poskytnúť kompletnú starostlivosť.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NED na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4NED na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 785
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 25 567
  3. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 19 262
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 17 437
  5. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 563
  6. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 5 927
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 4 340
  8. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 253
  9. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 168
  10. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 3 977