A koľko míňate vy?

Až šesťdesiat percent z celkových výdavkov vynakladá slovenská domácnosť na bývanie, energie, potraviny, ale aj dane či splátky pôžičiek. Zdá sa vám to veľa alebo málo?

Väčšina slovenských domácností sa ocitá v tomto kruhu každý mesiac, pričom hrubý peňažný príjem domácnosti bez detí vlani predstavoval 507 eur, uvádza Poštová banka podľa prieskumu Štatistického úradu SR.

„Podobne ako štátny či podnikový rozpočet, aj rozpočet domácnosti má dve strany – jednu príjmovú a druhú výdavkovú. Hrubé výdavky bezdetnej domácnosti vlani predstavovali sumu 429 eur na osobu a mesiac. A domácnosť s dvoma nezaopatrenými deťmi dosahovala výdavky na osobu vo výške 325 eur mesačne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa definície Štatistického úradu SR hrubé peňažné výdavky zahŕňajú všetky platby domácnosti a prostriedky vynaložené na nákup tovarov a služieb.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4NCS na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4NCS na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 562
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 245
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 943
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 400
  5. Vizuálny smog je problém 2 998
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 901
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 752
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 608
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 414
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 242

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Stočené kilometre vás nemusia oklamať

Čo prezradí a čo neprezradí počítadlo kilometrov?

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.