Básnik v biznise

Marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha

Na stretnutie prišiel s veľkým úsmevom, akoby mu práve niekto povedal dobrý vtip. Vysvitlo, že s naším fotografom zablúdili kdesi pri devínskom Sandbergu, keď hľadali vhodné pozadie na portrét. Neskôr mi povedal, že to je presne typ zážitkov, aké má rád. Trošku nečakaného túlania a tráva sa hneď zdá oveľa zelenšia. Služobne najstarší zamestnanec americkej firmy na výrobu outdoorového oblečenia Patagonia a jej marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha, zvedavým pohľadom dieťaťa a dušou básnika.

Článok pokračuje pod video reklamou

Váš asi najznámejší marketingový počin bola netradičná reklama Patagonie so sloganom „Nekupuj túto bundu“. Čo vás k tomu viedlo? Snaha o zvýšenie predaja asi nie.

Päť rokov sme od zákazníkov zbierali na recykláciu naše výrobky, ktoré im už doslúžili. Cieľom bolo vytvoriť z každého nový produkt rovnakej hodnoty. Zistili sme však, že takto možno recyklovať len asi polovicu našich výrobkov, napríklad polyesterovú flísku alebo termobielizeň. Z bavlnenej košele či vlneného svetra už vznikne niečo iné, lebo vlákna musíte rozsekať. Uvedomili sme si, že recyklovanie má byť naozaj až na konci reťazca. Najprv „obmedzuj, opakovane používaj, oprav...“. A tak sme sa rozhodli v prvom rade urýchliť opravy výrobkov, aby to zákazníci viac využívali. Zriadili sme aj službu na odpredaj použitých vecí. Ale najväčšou výzvou bolo obmedzenie zbytočných nákupov. Preto sme sa rozhodli pre reklamu „Nekupuj túto bundu“. Chceli sme ľuďom povedať, že každý výrobok má sociálny aj environmentálny rozmer a mali by sme sa preto dobre zamyslieť, čo nakupujeme.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4N38 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4N38 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 423
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 000
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 002
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 466
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 650
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 6 313
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 864
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 987
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 217

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila dve lekárky pre smrť dievčaťa. Zomrelo od smädu

Opätovné vyšetrovanie nariadila Generálna prokuratúra.

SVET

Saudská Arábia vraždu novinára plánovala, vyhlásil Erdogan

Turecký prezident viní Saudskú Arábiu z vraždy.

DOMOV

Lipšic podáva trestné oznámenie na Petra Tótha za ohováranie

Podľa Lipšica Tóth pokračuje v diskreditačných kampaniach.

Neprehliadnite tiež

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.