Básnik v biznise

Marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha

Na stretnutie prišiel s veľkým úsmevom, akoby mu práve niekto povedal dobrý vtip. Vysvitlo, že s naším fotografom zablúdili kdesi pri devínskom Sandbergu, keď hľadali vhodné pozadie na portrét. Neskôr mi povedal, že to je presne typ zážitkov, aké má rád. Trošku nečakaného túlania a tráva sa hneď zdá oveľa zelenšia. Služobne najstarší zamestnanec americkej firmy na výrobu outdoorového oblečenia Patagonia a jej marketingový guru Vincent Stanley je rozvážny muž so srdcom dobrodruha, zvedavým pohľadom dieťaťa a dušou básnika.

Váš asi najznámejší marketingový počin bola netradičná reklama Patagonie so sloganom „Nekupuj túto bundu“. Čo vás k tomu viedlo? Snaha o zvýšenie predaja asi nie.

Päť rokov sme od zákazníkov zbierali na recykláciu naše výrobky, ktoré im už doslúžili. Cieľom bolo vytvoriť z každého nový produkt rovnakej hodnoty. Zistili sme však, že takto možno recyklovať len asi polovicu našich výrobkov, napríklad polyesterovú flísku alebo termobielizeň. Z bavlnenej košele či vlneného svetra už vznikne niečo iné, lebo vlákna musíte rozsekať. Uvedomili sme si, že recyklovanie má byť naozaj až na konci reťazca. Najprv „obmedzuj, opakovane používaj, oprav...“. A tak sme sa rozhodli v prvom rade urýchliť opravy výrobkov, aby to zákazníci viac využívali. Zriadili sme aj službu na odpredaj použitých vecí. Ale najväčšou výzvou bolo obmedzenie zbytočných nákupov. Preto sme sa rozhodli pre reklamu „Nekupuj túto bundu“. Chceli sme ľuďom povedať, že každý výrobok má sociálny aj environmentálny rozmer a mali by sme sa preto dobre zamyslieť, čo nakupujeme.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  2. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  3. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  4. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  5. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  6. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  7. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  8. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  10. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 494
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 281
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 830
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 688
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 781
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 405
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 173
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 156
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 643

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov, debatujeme o ňom do omrzenia v čase robotizácie a editovania ľudského genómu, v čase, keď máme šance aj na lepšiu budúcnosť.

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade pracujú.

Neprehliadnite tiež

Nebeské svetlá a iné zážitky na palubách lietadiel

Ľudstvo lieta viac ako kedykoľvek predtým. Konštruktéri veľkých leteckých spoločností vyhľadávajú nové technológie i materiály, aby bola letecká doprava lacnejšia a bezpečnejšia.

V hlavnej úlohe dieťa ako rozprávkový hrdina

Predstavte si, že máte šesť rokov a dostanete knihu, v ktorej sa hlavný hrdina volá a vyzerá ako vy.

Najlepšou prevenciou proti riziku je plán

Experti tvrdia, že aj najhorší plán je lepší ako žiaden. Dane boli, sú a budú vždy nespochybniteľnou súčasťou rizika v biznise. O daňových prizikách sa však hovorí stále málo.

7 zmien životného štýlu, na ktorých zarobíte

Sporíte, šetríte, túžite viac zarobiť. Ale nedeje sa to. Niekedy stačí málo, možno len pozmeniť niečo vo svojom životnom štýle.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop