Príbeh o neefektívnom záhradníkovi

Bol raz jeden záhradník. Mal kamaráta, nadšeného a úspešného obchodníka. Zvykli si počas chladných jesenných dní sedieť spolu na čaji a rozprávať sa voľne o témach, ktoré prišli. Obchodník mal obyčajne mnoho rôznych tém, pretože veľa cestoval a tak mal aj veľa zážitkov. Záhradník zvyčajne hovoril len o záhrade, oblohe a pôde, pretože väčšinu času trávil vo svojej záhradke. Často sa obchodníkovi zveroval s tým, že chce vysadiť jednu unikátnu rastlinu, ktorá rodí veľmi, naozaj veľmi lahodné ovocie. Obchodník mu vždy vravel: „Tak to teda urob! Kedy, ak nie teraz?! Vysaď rastlinu, keď máš chuť, nerozprávaj len o tom!“ Záhradník krútil hlavou. „Ešte nie je čas. Túto rastlinu musím vysadiť, len keď je krásne teplé počasie a keď je predpoklad, že budú pekné aj ďalšie dni,“ odpovedal.

„Výhovorky!“ reagoval obchodník, ktorý sa pohyboval v úplne odlišnom prostredí. „Všetko sú to, priateľu, výhovorky. Toľko už o tej rastline rozprávaš. Keby si ju vysadil, mal by si prvé plody, ktoré by si už predal, a mohol by si teraz sadiť ďalšie. Si neefektívny, odkladáš veci, bojíš sa rozhýbať.“

Záhradník bol smutný, že ho priateľ nechápe: „Ale naozaj ešte nie je vhodný čas.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MME na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MME na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
          9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
          1. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
          2. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
          3. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
          4. Billa pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
          5. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
          6. 5 pravidiel ako prenajať nehnuteľnosť
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
          9. The Horizont Resort **** - fun and wellness
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 25 443
          2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 130
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 13 537
          4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 818
          5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 967
          6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 926
          7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 921
          8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 769
          9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 4 093
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova 2 500

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Slovensko by na czexite niečo zarobilo. Ale zároveň by veľa stratilo

          Českí voliči sú majstrami v tom, ako z čertov namaľovaných na stenu urobiť politickú realitu.

          KOMENTÁRE

          Trafikanti reformy neurobia (píše Ivan Mikloš)

          Patríme medzi úspešné postkomunistické krajiny, ale zdroje vyprchávajú.

          DOMOV

          Chcel si vziať život. Záchranka ho nechala tak, do rána zomrel

          Úmrtie bezdomovca prešetruje Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

          ŠPORT

          Venované všetkým, ktorých naučí Kuzminová plakať

          Existujú športové výkony, ktoré dokážu zachrániť ľudský život.

          Neprehliadnite tiež

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.

          Firmu ozdravili vďaka receptu na inovácie

          Nábytkárska spoločnosť Decodom sa dostala z konkurzu medzi špičku na slovenskom trhu so vstavanými kuchyňami.

          Ako Japonci zmenia pivá Šariš, Topvar či Kozel (rozhovor)

          „Ležiaky plzenského typu stále hrajú na trhu prvé husle,“ hovorí v rozhovore pre Profit obchodný riaditeľ Pivovarov Topvar Martin Grygařík.