Vianoce o nervy

Z predvianočného času sa v posledných rokoch stala explózia konzumu. Obchodníci a producenti to pochopili a mediálny i verejný priestor zaplnili reklamami na všetko. Takmer všetko je najlepšie, najlacnejšie, takmer bez ničoho sa nedá hodnotne žiť, nieto ešte vyčariť úsmevy na tvári blízkych. Reklama plodí frustrácie. Darcovia sa desia, či spôsobia radosť. Obdarovaní si pripravujú strojené úsmevy na potvrdenie, že sa im splnil dávny sen. Reklame sa nedá ujsť. Je v rádiu, televízii, na ulici, v kine, v nákupných centrách. Problém nie je reklama sama, ale skutočnosť, že cieľové skupiny – čo sú pred Vianocami všetci – jej chtiac-nechtiac podliehajú. A nakupujú. S blížiacimi sa sviatkami rastie jej intenzita a agresivita. Kto nekúpi zázračný kolagénový prípravok, riskuje, že stará mama si už nikdy neskočí trojitého rittbergera, dieťa bez tabletu sa stane outsiderom a manželka sa bez vyhladzujúceho krému zmení na príšeru z druhohôr. Agresivita reklamy nadobúda už také rozmery, že odpudzuje aj ľudí, ktorí by v nej hľadali inšpiráciu a informáciu. V spoločenstvách, ktoré zabudli, že Vianoce sú časom lásky a pokoja, je to ťažké. Ani povianočný čas však nesľubuje veľkú úľavu. Do obchodov vyrazia ľudia snažiaci sa vymeniť zbytočnosti za praktické veci, napríklad za pyžamu a papuče.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MKJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MKJ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          5. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
          9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
          1. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
          2. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
          3. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
          4. Billa pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
          5. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
          6. 5 pravidiel ako prenajať nehnuteľnosť
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
          9. The Horizont Resort **** - fun and wellness
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 25 443
          2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 130
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 13 537
          4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 818
          5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 967
          6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 926
          7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 921
          8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 769
          9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 4 093
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova 2 500

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Slovensko by na czexite niečo zarobilo. Ale zároveň by veľa stratilo

          Českí voliči sú majstrami v tom, ako z čertov namaľovaných na stenu urobiť politickú realitu.

          KOMENTÁRE

          Trafikanti reformy neurobia (píše Ivan Mikloš)

          Patríme medzi úspešné postkomunistické krajiny, ale zdroje vyprchávajú.

          DOMOV

          Chcel si vziať život. Záchranka ho nechala tak, do rána zomrel

          Úmrtie bezdomovca prešetruje Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

          ŠPORT

          Venované všetkým, ktorých naučí Kuzminová plakať

          Existujú športové výkony, ktoré dokážu zachrániť ľudský život.

          Neprehliadnite tiež

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.

          Firmu ozdravili vďaka receptu na inovácie

          Nábytkárska spoločnosť Decodom sa dostala z konkurzu medzi špičku na slovenskom trhu so vstavanými kuchyňami.

          Ako Japonci zmenia pivá Šariš, Topvar či Kozel (rozhovor)

          „Ležiaky plzenského typu stále hrajú na trhu prvé husle,“ hovorí v rozhovore pre Profit obchodný riaditeľ Pivovarov Topvar Martin Grygařík.