Úprimnosť lepšie predáva

Varovanie o škodlivosti výrobkov na obaloch nemusí zákazníkov odrádzať, naopak, predaju nebezpečných produktov skôr pomáha. Toto zistenie priniesol výskum ekonóma Ziva Carmona z katedry marketingu obchodnej univerzity INSEAD v Singapure. Najprv otestoval reakcie fajčiarov na varovania ministerstiev zdravotníctva. Je fakt, že výstraha okamžite znižuje chuť a odrádza od kúpy cigariet. Ale, paradoxne, neredukuje budúcu spotrebu –škatuľky s nápismi sa predávajú oveľa lepšie ako tie bez nich. Z. Carmon to vysvetľuje tým, že spotrebiteľ považuje varovanie za úprimný a mimoriadny prejav starostlivosti o zákazníka. Fajčenie je však návykové, preto je zrejmé, že „tabakisti“ nie sú na takýto experiment najvhodnejšou skupinou. Nič sa však nezmenilo ani vtedy, keď tím Z. Carmona siahol po umelých sladidlách, látkach na povzbudenie erekcie a prípravkoch proti rednutiu vlasov a pridal nebezpečenstvo infarktu, bolestí hlavy či priberania na hmotnosti. Varovanie síce krátkodobo zvýšilo obavy z nežiaducich účinkov, ale potom zostalo len fluidum firmy, ktorá sa „bez ľsti“ stará o svojich zákazníkov. Na obsah varovania ľudia zabudli alebo ho ignorovali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
          2. Kreditná karta – áno alebo nie
          3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
          4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
          5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
          6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
          7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
          8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
          9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
          10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
          1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
          2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
          3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
          4. Kreditná karta – áno alebo nie
          5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
          6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
          7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
          8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
          9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
          10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
          1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 849
          2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 437
          3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 110
          4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 786
          5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 256
          6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 774
          7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 322
          8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 847
          9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 718
          10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 107

          Hlavné správy zo Sme.sk

          DOMOV

          Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

          Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

          DOBRÉ RÁNO

          Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

          Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

          Stĺpček Jakuba Fila

          Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

          K rozsudku je dlhá cesta.

          Neprehliadnite tiež

          Cez mobil aj hypotéka

          Banky čoraz viac svojich služieb presúvajú na internet alebo do mobilu. Do ich úverového biznisu sa tlačia aj telekomunikačné firmy. Už to nebude dlho trvať a človek si vybaví cez mobil aj hypotekárny úver.

          Podnikanie v Karibiku: Ručne a s láskou

          Na nenápadnom ostrove neďaleko venezuelského pobrežia stojí najstaršia továreň na spracovanie aloe vera na svete. Zamestnáva len niečo vyše stovky pracovníkov a ročne vyprodukuje približne milión výrobkov.

          Na pomedzí inšpiratívnych ciest

          Blíži sa inšpiratívna konferencia TEDxBratislava a PROFIT – inšpiratívny magazín bude tiež pri tom. Verím, že sa na pôde Slovenského národného divadla stretneme – už v nedeľu 1. júla.

          Telom sa dá povedať viac ako slovami

          Úspešní vedia, aká dôležitá je reč tela. Jednou z najskúsenejších odborníkov na Slovensku je Monika Stehlíková, ktorá sa tejto oblasti venuje už vyše dvadsať rokov.

          Horké ako absint

          Ak si niekto nazve firmu podľa horkého zeleného alkoholického nápoja z bylín, ktorý viac-menej nikomu nechutí, tak je to dobrodruh. V prípade vydavateľstva Absynt to neplatí.