Úprimnosť lepšie predáva

Varovanie o škodlivosti výrobkov na obaloch nemusí zákazníkov odrádzať, naopak, predaju nebezpečných produktov skôr pomáha. Toto zistenie priniesol výskum ekonóma Ziva Carmona z katedry marketingu obchodnej univerzity INSEAD v Singapure. Najprv otestoval reakcie fajčiarov na varovania ministerstiev zdravotníctva. Je fakt, že výstraha okamžite znižuje chuť a odrádza od kúpy cigariet. Ale, paradoxne, neredukuje budúcu spotrebu –škatuľky s nápismi sa predávajú oveľa lepšie ako tie bez nich. Z. Carmon to vysvetľuje tým, že spotrebiteľ považuje varovanie za úprimný a mimoriadny prejav starostlivosti o zákazníka. Fajčenie je však návykové, preto je zrejmé, že „tabakisti“ nie sú na takýto experiment najvhodnejšou skupinou. Nič sa však nezmenilo ani vtedy, keď tím Z. Carmona siahol po umelých sladidlách, látkach na povzbudenie erekcie a prípravkoch proti rednutiu vlasov a pridal nebezpečenstvo infarktu, bolestí hlavy či priberania na hmotnosti. Varovanie síce krátkodobo zvýšilo obavy z nežiaducich účinkov, ale potom zostalo len fluidum firmy, ktorá sa „bez ľsti“ stará o svojich zákazníkov. Na obsah varovania ľudia zabudli alebo ho ignorovali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 14 045
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 472
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 962
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 313
  5. Vizuálny smog je problém 3 015
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 807
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 783
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 499
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 547
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 328

Hlavné správy zo Sme.sk

OKUPÁCIA 1968

Zázrak trval päť rokov. Prvá miss šla domov električkou

Socialistická žena nemala vysoké opätky, ale montérky a šatku na hlave.

EKONOMIKA

Dôchodcom porastú penzie. Pozrite sa, o koľko

Spôsob zvyšovania dôchodkov sa na Slovensku viackrát menil.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Romantika sa zmenila na drámu, vzťah Bugára s Dankom

Vývoj vzťahov medzi SNS a Most-Híd.

Neprehliadnite tiež

Nie Sme takí racionálni, ako si myslíme

Behaviorálna ekonómia je moderná veda na vzostupe.

Ako žiť bezpečne s inteligentným alarmom

Moderný alarm dokáže monitorovať aj teplotu v byte, otvárať bránu a je prepojeným na mobil.

Poľský pivovar usadený v parku

Aj Poliaci vedia variť pivo, ale najmä ho vedia dobre spropagovať a predať. Aj cez múzeum.

Podnikať sa dá aj s umením

Otec a syn Smolákovci vedia ako umenia propagovať aj predávať. Pomáhajú im aj granty a sponzori.

Budapeštianske krčmy v ruinách (ne)prežili komerčný úspech

Priestor pre alternatívnu kultúru v Budapešti sa stal výhodným biznisom.