Úprimnosť lepšie predáva

Varovanie o škodlivosti výrobkov na obaloch nemusí zákazníkov odrádzať, naopak, predaju nebezpečných produktov skôr pomáha. Toto zistenie priniesol výskum ekonóma Ziva Carmona z katedry marketingu obchodnej univerzity INSEAD v Singapure. Najprv otestoval reakcie fajčiarov na varovania ministerstiev zdravotníctva. Je fakt, že výstraha okamžite znižuje chuť a odrádza od kúpy cigariet. Ale, paradoxne, neredukuje budúcu spotrebu –škatuľky s nápismi sa predávajú oveľa lepšie ako tie bez nich. Z. Carmon to vysvetľuje tým, že spotrebiteľ považuje varovanie za úprimný a mimoriadny prejav starostlivosti o zákazníka. Fajčenie je však návykové, preto je zrejmé, že „tabakisti“ nie sú na takýto experiment najvhodnejšou skupinou. Nič sa však nezmenilo ani vtedy, keď tím Z. Carmona siahol po umelých sladidlách, látkach na povzbudenie erekcie a prípravkoch proti rednutiu vlasov a pridal nebezpečenstvo infarktu, bolestí hlavy či priberania na hmotnosti. Varovanie síce krátkodobo zvýšilo obavy z nežiaducich účinkov, ale potom zostalo len fluidum firmy, ktorá sa „bez ľsti“ stará o svojich zákazníkov. Na obsah varovania ľudia zabudli alebo ho ignorovali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4MFC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 944
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 690
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 054
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 818
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 951

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.

Kúpil dom a za suseda získal národnú kultúrnu pamiatku

Náhodou našiel kľúče, ktoré sa hodili do zámok dverí budov vážnice a klopačky, národnej kultúrnej pamiatky pri Liptovskom Hrádku.