Článok pokračuje pod video reklamou
Trinásť rokov bola Coca-Cola na čele najhodnotnejších značiek sveta, hoci trhy si podmanila už pred polstoročím. Dodnes je limonáda s červeným logom artiklom, ktorý svet uznáva, ba až personifikuje. Jedni ju zatracujú, prisudzujú jej začiatok globalizácie, iní pri podobných rečiach nepohnú ani brvou a denne jej vypijú litre. Coca-Cola v aktuálnom rebríčku najhodnotnejších značiek poklesla. Väčšiu závislosť si totiž populácia vytvorila od značky Apple a jej technologických hračiek, ktoré začleňujeme do každodenného života. Ostatné mesiace a roky pridali značky poriadne na cene a najbližším cieľom môže byť pre „jabĺčkarov“ už len hranica sto miliárd dolárov, oproti súčasným viac ako 98 miliardám, na ktoré je značka s jablkom cenená.
LEN ZAČIATOK. Apple dokázal takmer nemožné. V rebríčku zostavovanom konzultačnou spoločnosťou Interbrand preskočil Coca-Colu takmer o dvadsať miliárd dolárov. To je zhruba polovica hodnoty, akú má dnes podľa rovnakého rebríčka reťazec McDonald’s.