Prečo sú knihy lepší biznis ako šaty

Prečo sa ich cez internet darí predávať len niekoľkým

V tejto téme sa Profit nebude venovať najväčším kamenným kníhkupectvám ako sieť Panta Rhei či Artforum. Priblíži kníhkupectvá, ktoré vznikli výlučne na internete alebo vďaka nemu obchodne vyrástli. Napriek tomu, že majú aj kamenné predajne, ich obrat je závislý najmä od stoviek tisíc kliknutí myšou na nákupný košík. Najväčšími hráčmi sú Martinus a Gorila, veľkosťou obratu nasledujú ABC Knihy. Pozornosť venujeme aj špecializovanému kníhkupectvu Artbooks.

Nikto to presne nespočítal, ale kníhkupci odhadujú, že ročný obrat slovenského trhu s knihami dosahuje 80 až 120 miliónov eur a priveľmi sa nezvyšuje. Počet čitateľov je, bez ohľadu na výmenu generácií, v populácii približne rovnaký. A tak sa kníhkupci môžu načiahnuť jedine po zákazníkoch konkurencie. No keďže tituly, ktoré predávajú, sú vlastne rovnaké a za podobné ceny, odlíšiť sa môžu len imidžom a súperiť len kvalitou služieb. Na obrovské marketingové výdavky porovnateľné napríklad s výrobcami europiva unifikovanej chuti nikto z hráčov nemá. Investujú najmä do online reklamy a bilbordové kampane sú ojedinelým, skôr imidžotvorným luxusom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Všeobecne platí, že medzi najúspešnejších internetových kníhkupcov neprenikne ten, kto zanedbáva e-mailovú komunikáciu so zákazníkom, nevedie dostatočný počet kníh na sklade alebo prejavuje náznaky nechute či arogancie. A ešte sme zabudli na kávu, pretože spájať kamenné odberové miesta internetových kníhkupectiev s kaviarenským priestorom je v súčasnosti trendom. Martinus už kaviareň v predajni má, Gorila otvára v obchodnom dome Dunaj novú predajňu, tiež s kaviarňou. Odlíšením môžu byť aj krásne záložky do kníh a rôzne zľavy a výpredaje. Biznis internetových kníhkupectiev funguje dnes na takýchto detailoch.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4MBX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4MBX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 23 961
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 20 150
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 983
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 464
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 543
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 017
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 797

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Bez istenia vysoko nad zemou

Kúsok belgickej skupiny Puppet factory

Antikvariát v centre, sklad v paneláku na 11. poschodí

Od internetového akntikvariátu ku kamennej predajni.

V minulosti chceli vyrábať elektromobil, dnes stavajú na službách investorom

Priemyselný park vo Vlkanovej má ekologický príbeh.

Banky budú viac požičiavať firmám

Domácnosti si vďaka novým pravidlám požičajú o niečo komplikovanejšie. Jednoduchou úvahou možno dospieť k tomu, že voľné kapacity sa banky pokúsia využiť inak.

Maďarské melóny a husacia pečeň s prívlastkom

Orosházska husacia pečeň i medešský melón sú pre zákazníka známkou kvality.