Článok pokračuje pod video reklamou
Na Slovensku žijú „prevažne pesimistickí“ a „obávajúci sa“ spotrebitelia, ktorí nemajú až také negatívne očakávania od budúcnosti ako „pesimisti“, tvrdí najnovší prieskum spoločnosti GfK. Napriek tomu sa nájdu medzi nami aj „optimisti“, ktorí nielenže očakávajú lepšiu budúcnosť v podobe lepšej finančnej situácie, majú z čoho sporiť, ale majú aj najmenšie obavy zo straty zamestnania. Takýchto domácností je 14 percent. Väčšina ľudí, až 58 percent, však rieši najmä problémy a obavy zo straty zamestnania. V dnešných ustarostených časoch reagujú ľudia aj na zdražovanie tovarov a služieb a 90 percent ľudí uviedlo, že na zmeny cien reagujú citlivejšie ako pred rokom. Zmeny cien neberie citlivejšie len desatina ľudí. Za ostatný rok vnímalo ekonomickú situáciu ako zhoršenú takmer 90 percent všetkých spotrebiteľov a ani vyhliadky na budúci rok nevyzerajú optimisticky, keďže jej zhoršenie očakáva približne 70 percent spotrebiteľov. Je to malý, ale predsa určitý pokrok.
