Biznis s hrami je hra

Podnikanie so spoločenskými stolovými hrami rozbehol na Slovensku Peter Černák – so snom, víziou i nápadmi. A so šťastím, pretože našiel človeka, ktorý tomu všetkému uveril a investoval potrebné peniaze.

„Pamätám si na naše stretnutie v kaviarni, keď sa ma vypytoval na predstavy o fungovaní. Nasledovala otázka, na koľko odhadujem vznikajúcu firmu. A ďalšia, aký podiel som ochotný ponúknuť ako protihodnotu. Potom už iba vyhlásil: ,Beriem.‘ Tým ma zaskočil. Očakával som náročný proces zháňania investorov, nie kompletné riešenie hneď na prvom stretnutí,“ spomína si na začiatok svojho herného podnikania zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti iHRYsko Peter Černák. Pripúšťa, že aj biznis s hrami je vlastne hra alebo ju v mnohom pripomína, ale keby v nej prehrali, tak si ju ťažko zopakujú. „My tú veľkú hru hráme čo najviac pre ľudí. Teší nás, keď vidíme, ako ľudia hry objavujú, ako sa pri nich zabávajú a rozvíjajú. Snažíme sa o partnerstvo. Napríklad balíčky s hrami posielame ešte pred realizáciou platby, aby prišli čím skôr. Sme tak síce zraniteľnejší, ale zdá sa nám to správne,“ objasňuje netradičnú obchodnú politiku P. Černák.

STO PERCENT ROČNE. Podľa všetkého je to úspešný prístup, pretože počas prvých troch rokov existencie firma rástla o sto percent ročne. V poslednom roku to bol síce nárast „iba“ 60 percent, ale zasa sa rozrastali odlišným spôsobom. Spoločnosť rozšírila veľkoobchodné zameranie, otvorila obchodík v Banskej Bystrici a pripravila viac, aj väčších, herných podujatí. Tie sú často sprievodným programom pri iných akciách. „Náš stan s hrami na festivale Pohoda je plný od rána do noci. V minulosti sme mali dvesto štvorcových metrov, teraz pripravujeme o sto viac. Podobne aj na knižnom veľtrhu Bibliotéka, kde sme ako Festival spoločenských hier už tradičným hosťom. Organizujeme herné akcie v mestách po celom Slovensku. Dobré meno majú aj pravidelné neformálne hry. Napríklad v bratislavskom KC Dunaj sa každé dva týždne stretávajú mladí ľudia a hrajú sa,“ vymenúva sprievodné aktivity iHRYska P. Černák.

Zväčša ich vraj s ponukou na takúto spoluprácu oslovujú potenciálni partneri, lebo už o podobnej akcii počuli, prípadne ju sami zažili. Jasné, že sa im to páči. Zároveň je to skvelá reklama, keď si nadšení hráči „posúvajú“ meno a webovú adresu iHRYsko.sk. Na samotnej propagácii hier spolupracujú v prvom rade s vydavateľmi, pretože tí radi predstavia svoje hry možným záujemcom. Google, Facebook a webové porovnávače cien tiež zohrávajú svoju úlohu.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 756
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 551
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 280
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 041
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 574
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 873
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 994

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

7 zmien životného štýlu, na ktorých zarobíte

Sporíte, šetríte, túžite viac zarobiť. Ale nedeje sa to. Niekedy stačí málo, možno len pozmeniť niečo vo svojom životnom štýle.

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.

Od banky k sakám nie je ďaleko

Ako sa z vyštudovaného ekonóma a najmä finančníka stane odborník na módu?

Bez práce nie sú facebookové koláče

Sociálne siete vznikli najmä ako zábavné platformy pre mladých ľudí. Dnes sa stali účinným nástrojom aj v biznise a marketingu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop