Priamo do očí

Koľkým ľuďom ste dnes pozreli priamo do očí? Stavil by som sa, že väčšina – ak odpovie úprimne – sa bude točiť okolo čísla nula. Pozrieť sa na niekoho je dnes veľmi neprirodzená činnosť. Napríklad autobus. Ľudia nastúpia, nájdu voľné miesto a potom buď pozerajú z okna, do mobilu, alebo vytiahnu časopis. Kto pozerá na iných ľudí, tak zvyčajne od krku dole.

Svet je to, na čo sa pozeráme. Dnešný svet netvoria ľudia, tvoria ho veci, hoci mnohé z nich sú na ľuďoch alebo ľuďmi používané. Jeden Inuit z Grónska vlani rozprával historku o tom, ako nepríjemne sa cíti vo veľkomestách. Nikto naňho nepozrie a on má pocit, že je mŕtvy. Nepreháňal, on to naozaj tak cíti.

Pre malé deti je bežné civieť po všetkom, čo sa pohne. Najskôr do očí. Preskúmajú pohľad a potom zvyšok tela, prípadne okolie. Pes sa tiež najskôr pozrie do očí, ak chce zistiť, kto mu stúpil na chvost. Pohľad do očí totiž obsahuje všetky informácie, ktoré akýkoľvek živý tvor v danej chvíli potrebuje. Ibaže ľudia majú už oveľa lepšie kanály na prijímanie informácií a potom od tých kanálov (médií) očakávajú, že dostanú všetko, čo vo svojom svete potrebujú. Keď to nedostanú, tak sa hnevajú. A hovoria o tom, ako médiá manipulujú skutočnosť. Médiá sú biznis. Robia produkty, ktoré majú zaujať. Nemajú copyright na realitu. Sú len jej súčasťou a doplnkom pohľadu na svet, pohľadu do očí.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4KTE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4KTE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


          Inzercia - Tlačové správy


          1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          2. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          3. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
          4. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
          5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
          6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
          7. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
          8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
          9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
          1. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
          2. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
          3. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
          4. Billa pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
          5. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
          6. 5 pravidiel ako prenajať nehnuteľnosť
          7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
          8. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
          9. The Horizont Resort **** - fun and wellness
          10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
          1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 25 566
          2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 15 306
          3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 198
          4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 911
          5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 933
          6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 851
          7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 974
          8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 858
          9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 3 955
          10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova 2 525

          Hlavné správy zo Sme.sk

          KOMENTÁRE

          Strata rozumu či občianska samovražda. Mali by mať Slováci z czexitu radosť?

          Českí voliči sú majstrami v tom, ako z čertov namaľovaných na stenu urobiť politickú realitu.

          EKONOMIKA

          Česi testovali čaje, predávajú sa aj u nás. Ako dopadli?

          V teste neobstáli bylinné čaje určené pre deti.

          ŠPORT

          Kuzminovej pomohol k zlatu. Aj pohybmi, aké robia batoľatá

          Nasťa je veľmi vďačná a práca s ňou je výnimočná, vraví Denis Freudenfeld.

          Neprehliadnite tiež

          Šoubiznis je na Slovensku viac šou ako biznis

          Na akomkoľvek umení možno zarobiť iba vtedy, keď osloví veľa ľudí. Producent Pavol Kelley tvrdí, že produkovať umenie dokáže iba preto, že ho to neskutočne baví.

          Má ju aj Sagan. Sklárne v českej Lindave brúsia trofeje pre víťazov Tour de France

          Nový príbeh českého skla píše firma Lasvit, ktorá má pobočky v dvanástich krajinách.

          Slovenka, ktorú živí keramika: Na trhy chodím s registračnou pokladnicou

          Klaudia Sisková si pred rokmi otvorila keramický ateliér, kde tvorí z francúzskeho porcelánu. Uživiť sa v tomto odvetví nie je ľahké, ale umelkyňa sa nevzdáva.

          Firmu ozdravili vďaka receptu na inovácie

          Nábytkárska spoločnosť Decodom sa dostala z konkurzu medzi špičku na slovenskom trhu so vstavanými kuchyňami.

          Ako Japonci zmenia pivá Šariš, Topvar či Kozel (rozhovor)

          „Ležiaky plzenského typu stále hrajú na trhu prvé husle,“ hovorí v rozhovore pre Profit obchodný riaditeľ Pivovarov Topvar Martin Grygařík.