Ako urobiť z dobrej firmy skvelú

Pre firmy, ktoré sa stali skvelými, nie sú prvoradé peniaze ani zisk. Vedia, že skvelý biznis stojí na skvelých ľuďoch. A aj keď sú autori kníh o biznise a podnikaní voči majiteľom, ktorí takýto prístup neuznávajú, viac-menej zhovievaví, prax sa vyjadruje tvrdšie. Zlé firmy, ktoré neprinášajú hodnotu zamestnancom ani zákazníkom, sú odsúdené na zánik.

Marketingový expert Peter Littmann, ktorý vyniesol značku Hugo Boss z lokálnej odevnej firmy do svetovej globálnej špičky, rozlišuje spoločnosti na zlé, dobré a skvelé. O tých zlých sa rozprávať nechce, pretože sa dlho na trhu neudržia. Súhlasí s názorom, že zlých firiem je na trhu dosť, ale nikto ich nepotrebuje. Hovoriť začína teda o tých dobrých: „Dobrá firma je taká firma, ktorá dosiahne svoje ciele. Zvyčajne je to tak, že chce rásť a mať nejaký zisk. Ale skvelá firma, to je niečo úplne iné. Tiež dosiahne tie isté ciele, ale stanoví si ich ambicióznejšie a dosiahne ich nie raz alebo dvakrát, je v nich úspešná dlhodobo. Zároveň však vytvorí niečo hodnotné pre zamestnancov, zákazníkov aj komunitu, v ktorej sa nachádza. Zarábať peniaze je iba to základné minimum pre fungovanie biznisu.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Neznamená to však iba vytvorenie imidžu skvelej spoločnosti. Podľa P. Littmanna sa to ani nedá, pretože imidž a ľudia sú spojené nádoby. S humorom opisuje, že keď radí firmám, ako uspieť na trhu, nejde mu o to, aby vytvoril v podniku nejakú kultúru, kde ľudia žijú ako na vzdialenom tropickom ostrove a sú šťastní. Ide mu o to, aby pomohol vytvoriť skvelý podnik, ktorý je zároveň úspešný. Čím je firma lepšia, tým je úspešnejšia. Platí to aj naopak. „Nie je to iba slovná hračka, ale naozaj ide o to, aby boli ľudia vo firme spokojní. Spokojní ľudia vytvoria skvelý podnik, ktorý im zaručí skvelú budúcnosť. Aj pre zamestnancov je dôležité vedieť, že podnik prežije najbližšie roky a neskrachuje,“ dodáva P. Littmann, ktorý mal možnosť vkročiť a spolupracovať s niekoľkými skvelými firmami. Sú iné ako tie dobré. Majú ducha, energiu, ktorú cítiť a ktorá ľudí pohltí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KRE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KRE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Profit

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  10. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  1. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  2. Investment Advisory Guide for Slovakia
  3. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  4. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  5. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  6. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  7. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  8. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  9. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  10. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 317
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 479
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 901
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 214
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 15 197
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 188
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 344
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 736
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 4 294
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 536

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Dvadsať rokov podnikajú vo výrobe sóje bez eurofondov a ekologicky

Najväčším hitom v predajni sú akékoľvek zrná, strukoviny a všetky druhy ovsených vločiek.

Zuzana Csériová v obchode u Vážky

Z textilného odpadu vyrábajú izolácie do domov a automobilov

Staré oblečenie sa dá zrecyklovať viacerými spôsobmi.

Za aký dlhý čas sa dá ušetriť pol milióna, ak ste bežný Slovák?

V súčasnosti môžeme vidieť pozitívny posun a prístup klientov k investovaniu.

Lančarič: Trendom su dátové služby, klasické telefonovanie ustúpilo

Slovenský Orange dvadsať rokov viedol Lančarič.

Malá krajina nabehne na trendy rýchlejšie, hovorí rektor STU

Nový rektor verí, že Slovensko nezostane len montážnou dielňou.

Miroslav Fikar (prvý sprava)