Ako urobiť z dobrej firmy skvelú

Pre firmy, ktoré sa stali skvelými, nie sú prvoradé peniaze ani zisk. Vedia, že skvelý biznis stojí na skvelých ľuďoch. A aj keď sú autori kníh o biznise a podnikaní voči majiteľom, ktorí takýto prístup neuznávajú, viac-menej zhovievaví, prax sa vyjadruje tvrdšie. Zlé firmy, ktoré neprinášajú hodnotu zamestnancom ani zákazníkom, sú odsúdené na zánik.

Marketingový expert Peter Littmann, ktorý vyniesol značku Hugo Boss z lokálnej odevnej firmy do svetovej globálnej špičky, rozlišuje spoločnosti na zlé, dobré a skvelé. O tých zlých sa rozprávať nechce, pretože sa dlho na trhu neudržia. Súhlasí s názorom, že zlých firiem je na trhu dosť, ale nikto ich nepotrebuje. Hovoriť začína teda o tých dobrých: „Dobrá firma je taká firma, ktorá dosiahne svoje ciele. Zvyčajne je to tak, že chce rásť a mať nejaký zisk. Ale skvelá firma, to je niečo úplne iné. Tiež dosiahne tie isté ciele, ale stanoví si ich ambicióznejšie a dosiahne ich nie raz alebo dvakrát, je v nich úspešná dlhodobo. Zároveň však vytvorí niečo hodnotné pre zamestnancov, zákazníkov aj komunitu, v ktorej sa nachádza. Zarábať peniaze je iba to základné minimum pre fungovanie biznisu.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Neznamená to však iba vytvorenie imidžu skvelej spoločnosti. Podľa P. Littmanna sa to ani nedá, pretože imidž a ľudia sú spojené nádoby. S humorom opisuje, že keď radí firmám, ako uspieť na trhu, nejde mu o to, aby vytvoril v podniku nejakú kultúru, kde ľudia žijú ako na vzdialenom tropickom ostrove a sú šťastní. Ide mu o to, aby pomohol vytvoriť skvelý podnik, ktorý je zároveň úspešný. Čím je firma lepšia, tým je úspešnejšia. Platí to aj naopak. „Nie je to iba slovná hračka, ale naozaj ide o to, aby boli ľudia vo firme spokojní. Spokojní ľudia vytvoria skvelý podnik, ktorý im zaručí skvelú budúcnosť. Aj pre zamestnancov je dôležité vedieť, že podnik prežije najbližšie roky a neskrachuje,“ dodáva P. Littmann, ktorý mal možnosť vkročiť a spolupracovať s niekoľkými skvelými firmami. Sú iné ako tie dobré. Majú ducha, energiu, ktorú cítiť a ktorá ľudí pohltí.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KRE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KRE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 464
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 21 010
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 16 527
  4. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 12 391
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 879
  6. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 8 833
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 635
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 268
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 732
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 534

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lajčák je podľa odborníkov nahnevaný a netaktizuje

Minister Lajčák hrozí odchodom z vlády.

DOMOV

Lajčák hrozí kvôli migračnému paktu demisiou, Danko dokument odmieta

Šéf diplomacie priznal aj spor s expremiérom Ficom.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Lajčák sa prvýkrát za niečo postavil

Žeby Lajčák našiel hodnoty?

DOMOV

Okolo protestov sa objavujú spravodajské hry

Polícia prešetruje postup šéfa NAKA.

Neprehliadnite tiež

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva

Renáta Hall: Vysoké školy potrebujeme viac otvoriť

Prečo slovenské vysoké školy nie sú v špičke?