Ako vyleštiť značku e-shopu

Podnikanie prostredníctvom internetu vyzerá lákavo. Za rýchlym a lacným založením e-shopu nasleduje rýchly a trvalý zárobok. Tak sa aspoň zdá. Zaváňa to slobodou i nezávislosťou. Na Slovensku minulý rok mesačne vzniklo zhruba osemdesiat internetových obchodov. V tomto roku je to takmer dvojnásobok. Zaniknú však mnohé z nich. Za úspešným e-shopom je totiž filozofia.

Zdá sa, že sny vysokoškolských študentov sa postupne transformujú. Už to nie je o tom, že sa po škole stanú manažérmi. Do kariérneho rebríčka pribudol nový stupeň – vybudovanie e-shopu. Ten s elektronikou sa stáva pomaly klišé. Podobných, najskôr aj rovnakých, je celá kopa. Z údajov portálu Pricemania vyplýva, že elektronika je jedným z najobľúbenejších tovarov, ktoré Slováci cez internet ponúkajú. Popri nej patria horné priečky parfumom, oblečeniu a knihám. Zväčša ide o malé e-shopy, ktoré slúžia svojim majiteľom na privyrobenie popri zamestnaní. Podobnosť medzi niektorými z nich tak nie je náhodná. Za málo peňazí, a ešte aj v krátkom čase, sa veľa muziky nenarobí. K zákazníkom treba pristupovať šikovne, aj keď im nevidno do očí.

Článok pokračuje pod video reklamou

V STRATÉGII-NESTRATÉGII. Môže internetový obchod úspešne fungovať bez investície do reklamy? „Nemyslím si,“ odpovedá pohotovo Juraj Sasko, spoluzakladateľ a riaditeľ digitálnej marketingovej agentúry Visibility. Otázka ho nezaskočí, je bežná. Svoj názor odôvodňuje tým, že u nás existuje niekoľko tisíc internetových obchodov, a pritom mnohé z nich iba prežívajú alebo sú v strate. Len málo ich reálne funguje a rozvíja sa. „Každý si vie otvoriť e-shop, platformy sú pomerne bežné a dostupné zadarmo. Nestojí to veľa, povedzme, že stačí mať garáž,“ hovorí nadnesene J. Sasko. Ďalej však dodáva: „Ak do obchodu zákazníci nechodia, veľa nepredá. A tam je problém. Bez platenej reklamy alebo dlhodobej komunikácie ich do svojho obchodu popri konkurencii, aká tu je, len ťažko dostanete.“

Vytvoriť obchod, ktorý je jedným zo stovky podobných, podľa neho nie je dobrá myšlienka. Budovanie pozície je potom ťažšie. Na originálny produkt, unikátny vzťah k zákazníkom či špecifické prevedenie je podľa neho ešte miesta dosť. Najlepší je vraj mix tohto všetkého. „Ak máte dostatočne veľký rozpočet na komunikáciu, viete si vybudovať značku, kde zákazníci kupujú aj o pol roka. Ak sú však vaše schopnosti i peniaze limitované, bude to záležitosť na niekoľko rokov,“ dodáva Juraj. A na to už treba stratégiu. Juraj hovorí aj z vlastnej skúsenosti. Trvalo tri roky, kým si vybudovali meno a miesto na trhu. „Stále sú to tri roky, nie dva mesiace ani pol roka, ako si mnohí myslia. Dovtedy nás tiež nikto veľmi nepoznal,“ konštatuje J. Sasko.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4KJ2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4KJ2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  4. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  4. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  5. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 764
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 000
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 642
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 830
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 410
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 288
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 586
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 203
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 798

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemecko nevyčíta Slovensku únos Vietnamca, tvrdí Saková

Denisa Saková rokovala s nemeckým ministrom vnútra Seehoferom.

DOMOV

Zdravotnícke šmejdy ponúkajú naďalej. Zakročiť nevie nikto

Pomôcky predáva firma zo súostrovia Komory.

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.