Cesty pod parou

Ozval sa hvizd, výkrik stoj, „četníci“ v modrých uniformách a helmách odhodili bicykle a s krikom sa vrútili v Černoviciach u Tábora na perón, aby zakročili proti vlakovému zlodejovi kufrov. Cestujúci však nespanikárili, naopak, smiali sa a fotili o dušu. Však kvôli takejto šou si na posledný augustový pondelok kúpili lístok na parný vlak na úzkokoľajke z Jindřichovho Hradca.

Po niekoľkých minútach sa dali fotografovať aj s lapeným zlodejom a s nekompromisnými mužmi zákona z Četníckej pátracej stanice v Prahe. Súkromné Jindřichohradecké místní dráhy sa totiž neuspokojujú iba s licenciou na lokálnu železničnú dopravu a vyčkávaním na cestujúceho. Hľadajú si ich sami aj vymýšľaním veselých podujatí. Preto robia každý rok Deň detí s parou, vypravujú Nezmar expres i jesenný vlak. Dve cesty parným vlakom robia aj pred Mikulášom a 28. a 29. decembra zasa veselé silvestrovské jazdy. Kto chce, môže si dotankúvať pivo v staručkom bufetovom vozni Bernard a potom vytriezvievať ovievaný na tvrdých drevených sedadlách v otvorenom vozni zo železničného praveku, keď mali vlaky okrem bežnej druhej a pohodlnej prvej aj najlacnejšiu proletársku tretiu triedu.

ČESKOU KANADOU. Otakar Prokeš, jeden z posledných kuričov parných lokomotív, fasuje v prázdninových mesiacoch deň čo deň dve tony kvalitného čierneho uhlia. Kým strojvodca Antonín Poláček zapíska o 9.25 v Jindřichovom Hradci na odchod do prírodného parku Česká Kanada a mestečka Nová Bystřice, pri rakúskej hranici, desiatky kilogramov zhoreli pod kotlom. Tridsaťtri kilometrov trvá vláčiku s osobnými i nákladnými vozňami dve hodiny. Rušeň má totiž maximálnu povolenú rýchlosť tridsaťpäť kilometrov za hodinu. Do súpravy sa vojde síce vyše dvesto ľudí, ale na dostatok voľných miest sa netreba spoliehať. Ak chce cestovať viac než dvadsaťčlenná skupina, musí si miesta rezervovať pre istotu deň vopred.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 581
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 525
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 490
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 992
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 868
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Ako efektívne sporiť na dôchodok

Pre Slovensko znamenajú švajčiarske dôchodky často spomínané klišé. Majú však ďaleko od reality. Dôvodom pritom nie je legislatívne prostredie, ale pasivita mladých, ktorí sa o svoju budúcnosť veľmi nestarajú.

Viedeň je mesto kongresov. Túto povesť si buduje dve storočia

Biznis model, ako sa stať svetovým lákadlom pre kongresy a konfrencie si Viedeň buduje 200 rokov.

Fotografie, ktoré povedia, čo nie je vidieť

Martin Baláž sa venuje sa reportážnej sociálnej fotografii. Témami aj spôsobom ich uchopenia sa vymyká svojim spolupútnikom, hoci nemá meno, ktoré by zacvendžalo.

Záložňa z čias Márie Terézie

Prvá úverová inštitúcia Uhorska vznikla v Bratislave, kde pôsobila štrnásť rokov. V činnosti pokračuje ďalej - v Budapešti a je najstarším biznisom Maďarska.