Kto sa napije zo Slovenska

Navŕtate, naplníte, preveziete, predáte. Predaj balených vôd vyzerá byť skvelý podnikateľský plán, najmä ak smädná klientela obýva bohaté, ale na vody skromné krajiny. Ako sa darí firmám, ktoré na Slovensku podnikajú s balenou vodou? Čaká ich vo vysychajúcom svete skvelá budúcnosť?

O Slovensku sa hovorí ako o vodnej veľmoci. Vo svete, kde bude voda čoskoro rovnako podstatnou komoditou, ako je ropa, a vraj sa o ňu budú viesť aj vojny a ľudia sa presúvať stovky kilometrov, by slovenské firmy, ktoré predávajú balenú vodu, mali patriť k exportným lídrom. Nie je to však také jednoduché, hovoria zhodne tie, ktoré Profit oslovil.

„Kofola sa sústredí predovšetkým na trhy, na ktorých dlhodobo aktívne pôsobí a to sú Slovensko, Česko a Poľsko. Export nie je významnou súčasťou našej stratégie. Export balených vôd patrí k tým náročnejším z potravinárskych produktov. Najmä logistika predražuje export, takže sa môže stať na zahraničnom trhu zbytočne drahou medzi domácimi vodami,“ hovorí Marián Šefčovič, obchodný riaditeľ spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, ktorá má vo svojom portfóliu aj silnú značku – Rajec.

Článok pokračuje pod video reklamou

Monika Mišíková, senior brand manažérka z akciovky Slovenské pramene a žriedla, ktorá má v ponuke Budiš, vraví, že najväčšou prekážkou exportu sú náklady, ktoré sú s tým spojené. „Potenciál na vývoz ako krajina určite máme a v budúcnosti vidíme v exporte ďalšiu možnú expanziu. Samotný export balených vôd však ovplyvňujú vysoké logistické náklady. Krajiny s nedostatkom vody sú geograficky veľmi vzdialené, takže by cena produktu výrazne narástla. Určite však mnoho firiem tieto alternatívy zvažuje a čas ukáže, ako budú vedieť výrobcovia tieto príležitosti využiť.“

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4K39 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4K39 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 32 157
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 22 982
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 432
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 14 422
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 009
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 186
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 112
  8. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 4 908
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 532
  10. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 328

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

Dobré ráno

Dobré ráno: V polícii zúri vojna o moc

Ako to dnes vyzerá v slovenskej polícii.

Stĺpček Jakuba Fila

Fico útokom na Lajčáka píli konár sám pod sebou

Poslanec Fico potrebuje prezidenta alebo percentá.

DOMOV

Štefanova už našli, eskortovali ho do väzenia

Trest jedenásť rokov a deväť rokov dostali bývalí politici za kauzu nástenka.

Neprehliadnite tiež

Keď zamestnáva Róm Rómov, ich vzájomná dôvera je hlbšia

Nie je ľahké nájsť prácu pre firmu, ktorej majiteľom je Róm.

V Handlovej odštartovali nový projekt s názvom Basketbalová škola ŠBK Handlová

Handlová sa teší obrovskému záujmu detí o basketbal. Za posledné tri roky vzrástol štvornásobne, a to najmä vďaka viacerým úspešným projektom, nevynímajúc letné kempy pre deti.

Výrobca drevených roliet berie podnikanie ako službu

Aj rolety sú jedinečné z práve dreva

Renáta Hall: Vysoké školy potrebujeme viac otvoriť

Prečo slovenské vysoké školy nie sú v špičke?