Lyžovačka snov v chránenej prírode

V údolnej stanici supermodernej kabínovej lanovky, ktorá z dvetisíc metrov prekonáva kilometrový výškový rozdiel, sa hromada lyžiarov nervózne presúva k nástupnej plošine. V nádhernom slnečnom počasí sa každý túži čím skôr dostať do srdca majestátnej horskej skupiny Cevedale, jedného z najúžasnejších prírodných zoskupení v západných Dolomitoch.

Moderná dvojkabínová lanovka Pejo 3000 sa v známom údolí Val di Sole vyníma ešte len druhú zimnú sezónu. V chránenej oblasti národného parku a unikátnej scenérii modrastých veľhôr si len málokto nechá ujsť príležitosť zlyžovať nekonečnú, vyše osemkilometrovú zjazdovku. Stovku netrpezlivých lyžiarov pohltí kabína na jeden raz. Sotva si stihnete spoza presklených stien urobiť niekoľko záberov na okolité končiare a o necelých šesť minút už vystupujete v trojtisícovej výške. Taliani tvrdia, že mýtická zjazdovka Val della Mitte patrí teraz k najkrajším tratiam v celých Alpách. Pôvodne sa dal zlyžovať len úsek medzi kúpeľným mestečkom Peio Fonti v nadmorskej výške 1 400 metrov a terajšou medzistanicou vo výške 2 000 metrov.

Do Peia sa skutočne oplatí zájsť. Len málokde sa lyžiar stretne s takým rozmanitým terénom, keď na jednej zjazdovke prechádza z postupne sa rozširujúceho dlhého žľabu na bielu diaľnicu. Tá popri vysokých skalách pokračuje do nekonečných karvingových terénov. Fascinujúce výhľady nútia pribrzdiť vždy po niekoľkých oblúkoch, meniaca sa kvalita snehu pri takom veľkom prevýšení (z 3 000 do 1 400 metrov nad morom) zasa núti neustále meniť lyžiarsku techniku. Najviac však udivuje, ako sa v Dolomitoch darí skĺbiť nekompromisnú ochranu horského prírodného prostredia s vyspelým turistickým priemyslom. Celá oblasť vrátane cieľového mestečka preslávenej zjazdovky sú nielen srdcom Národného parku Stelvio, ale aj vyhľadávaným kúpeľným strediskom s liečivými termálnymi prameňmi. Hostia sem prichádzajú už od roku 1650.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý

Čo sa kachliar z Brdárky naučil od Siouxov.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

KOMENTÁRE

Politiku som si predstavovala inak

Dnes je politika, ak poviete, že ubližovať ľuďom pre inakosť nie je v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Budujú prvý dom s vertikálnym porastom na fasáde

Podstatou projektu je to, že na fasáde domu budú rásť stromy, kríky a tráva, ktoré budú neoddeliteľnou súčasťou architektúry.

Ako efektívne sporiť na dôchodok

Pre Slovensko znamenajú švajčiarske dôchodky často spomínané klišé. Majú však ďaleko od reality. Dôvodom pritom nie je legislatívne prostredie, ale pasivita mladých, ktorí sa o svoju budúcnosť veľmi nestarajú.

Viedeň je mesto kongresov. Túto povesť si buduje dve storočia

Biznis model, ako sa stať svetovým lákadlom pre kongresy a konfrencie si Viedeň buduje 200 rokov.

Fotografie, ktoré povedia, čo nie je vidieť

Martin Baláž sa venuje sa reportážnej sociálnej fotografii. Témami aj spôsobom ich uchopenia sa vymyká svojim spolupútnikom, hoci nemá meno, ktoré by zacvendžalo.