Zľavy našli druhú stranu mince

Samé zľavy. Zákazníci sa tešia, ale nie vždy. Podnikatelia sa takisto tešia, ale tiež nie vždy. Priveľa klientov, ktorí si objednali zľavnenú službu a podnikateľ ich nezvláda, nepovedie k spokojnosti na jednej či druhej strane. Kedy sú zľavové portály skutočne výhodné pre všetky zainteresované strany?

„Za ostatný rok sa o kolektívnom nakupovaní dozvedelo veľmi veľa zákazníkov, ale i firiem. Podstatne narástol aj dopyt spoločností po zverejnení svojich ponúk na zľavových portáloch, predovšetkým na tých známejších, zabehnutých a spoľahlivých. Trh kolektívneho nakupovania sa podstatne rozšíril, pribudlo veľa nových portálov a svoju pozíciu si upevnilo niekoľko z tých starších,“ približuje aktuálnu situáciu Jozef Vikarský, konateľ zľavového portálu Zamenej.sk. Pred necelými dvoma rokmi bol spolu s Mirom Soľankom jedným z prvých ľudí, ktorí začali na Slovensku podnikať so zľavovými kupónmi a kolektívnym nakupovaním. Obiehali desiatky firiem a ponúkali dnes už takmer bežný produkt. Karta sa obrátila, dopyt zmenil smerovanie a firmy začali chodiť za mladými podnikateľmi samy.

Pre firmy majú byť zľavové portály jednoduchou cestou, ako relatívne lacno predať svoj produkt a služby či zviditeľniť značku. Rovnako to vníma konateľ Zamenej.sk. „Silná, účinná a lacná reklama, zároveň množstvo nových klientov. To sú hlavné argumenty, prečo slovenské firmy zľavy vyhľadávajú,“ nazdáva sa J. Vikarský.

ZLÉ ÚČELY? Martin Mikláš, ktorý na stránke Rozhladna.sk bloguje o marketingu, tvrdí, že argumenty o lacnej reklame by platili vtedy, ak by „každá zľava mala dlhodobejší účinok“. Podľa neho sú dnes zľavové portály využívané na zlé účely, ale je možnosť, že sa ich firmy ešte naučia využívať. Zlými účelmi podľa M. Mikláša je, že noví zákazníci sa získavajú jednorazovo na lacný alebo lacnejší tovar. „Čo sa stane po takejto zľave? Majitelia reštaurácií sú nešťastní, pretože sa im navalí veľa ľudí. Stáli zákazníci z toho ostanú znechutení, pretože sa im nedostáva štandardu, na ktorý sú zvyknutí. Reštaurácia zväčša na zľave prerába. Zarobí len zľavový server, pretože si zaúčtoval poplatok za sprostredkovanie obchodu,“ vysvetľuje svoj postoj M. Mikláš.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 226
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 569
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 902
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 066
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 782
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 876
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 410
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 931
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 447
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 300

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Američania spozorneli. Slovenský princ je hodný Oscara

Veľký šľachtiteľský príbeh sa začal celkom nenápadne.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

Papier je stále voňavý. Slováci sú konzervatívni knihomoli

Oveľa častejšie knihy kupujú v kamenných kníhkupectvách a antikvariátoch než cez internet. Potrebujú kontakt s knihou. Neporovnávate ceny kníh? Ak chcete ušetriť, tak by ste mali.

Dámy, ktoré sa zahryzli do perníkov starého otca

Pernikáreň s príbehom a tradíciou, ktorú založil pradedo Jozef Ertl na začiatku minulého storočia, je dnes prevažne dámska firma.

Digitálny nomádi pôsobia ako novodobí boháči

Silviu na Bali priviedlo surfovanie, Adam sa presúva za učením sa jazykov, Kristína pre pracovné príležitosti, Zuzanu láka multikultúrna rozmanitosť sveta a manželia Šoralovci v exotike čerpajú energiu a nápady.

Etickí hackeri sa spájajú v biznise

Bezpečnosť na internete je z roka na rok väčšia téma. Systémy a aplikácie aj tých najväčších IT spoločností sú čoraz zložitejšie a zraniteľnejšie.