Pralinková kráľovná

Pralinky sú hriešnou maškrtou. Veď kto by im odolal. Nie všetky rafinované chuťové kombinácie čokoládových bonbónov sú však výmyslom flámskych a valónskych cukrárov. Tony praliniek, ktoré sa rozpustia na českých, moravských, ale už aj na tých slovenských jazykoch, pochádzajú z manufaktúry v južných Čechách.

„Máte rada čokoládu?“ pokúšam sa Petru Kovandovú zaskočiť prvou „kontrolnou“ otázkou – pohotová odpoveď ma však dokonale odzbrojuje. „Isteže mám, inak by som svoju prácu nemohla robiť. Nejem ju len pre svoje potešenie, ale pre ,špionáž‘. To viete, zaujíma ma lesk, lom, jemnosť, podiel kakaa, chuť náplne, spracovanie, obal, jednoducho všetko, čo s čokoládovou pralinkou akéhokoľvek výrobcu súvisí,“ vysvetľuje s úsmevom bývalá zdravotná sestrička svoju profesijnú „závislosť“ od čokolády.

Ako sa vlastne dostala k výrobe originálnych praliniek? „Po škole som niekoľko rokov pracovala v ústave pre mentálne postihnutých v Černoviciach, potom som spoznala svojho manžela a spolu sme sa rozhodli podnikať. Najskôr sme mali samoobsluhu, k tomu sme pridali dovoz a distribúciu potravinárskeho tovaru, napríklad sme po rozpade Česko-Slovenska dovážali do Česka výrobky pečivární zo Serede a Liptovského Hrádku. Potom však nastúpili na trh veľké obchodné reťazce a nám bolo jasné, že stať sa pre nich vážnym a predovšetkým rešpektovaným partnerom znamená niečo exkluzívne vyrábať alebo aspoň dovážať. A pretože v obchodoch vtedy chýbali cukrárske pochutiny pre domáce pečenie ako kandizované ovocie, želatína alebo polevy a rôzne druhy ozdôb, tak sme sa rozhodli pre tento smer,“ popisuje Petra vznik firmy Kovandovi. Tá funguje dodnes.

OZAJSTNÁ ČOKOLÁDA. Časom prišlo majiteľke ľúto, že pracujú s čokoládovými polevami, ale nie so skutočnou čokoládou, a tak si vymyslela výrobu praliniek a založila Bon Bon. Práve tá začína byť dnes z ekonomického pohľadu výnosnejšia ako pôvodný biznis. Až také jednoduché to však nebolo. „Rok a pol som zvažovala, či do toho pôjdem,“ spomína P. Kovandová s tým, že úplne na začiatku sa s niekoľkými kolegami dala na preškolenie u známej pražskej cukrárky Miroslavy Slavíkovej, nakúpila prvé formy a prvé kilogramy čokolády. „Nájsť dodávateľa nebol problém, veď som sa pohybovala na trhu so sladkosťami už roky.“

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Profit


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 722
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 566
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 734
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 558
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 339
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 868
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 994

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

7 zmien životného štýlu, na ktorých zarobíte

Sporíte, šetríte, túžite viac zarobiť. Ale nedeje sa to. Niekedy stačí málo, možno len pozmeniť niečo vo svojom životnom štýle.

Víno ako ho zamýšľala sama príroda

Tvárou vinárstva Weingut Nikolaihof v malebnom rakúskom údolí Wachau je Christine Saahsová.Nie je to však matriarchát, ale výborne naolejovaná biznisová mašinéria, kde má každý svoje nezameniteľné miesto.

Od banky k sakám nie je ďaleko

Ako sa z vyštudovaného ekonóma a najmä finančníka stane odborník na módu?

Bez práce nie sú facebookové koláče

Sociálne siete vznikli najmä ako zábavné platformy pre mladých ľudí. Dnes sa stali účinným nástrojom aj v biznise a marketingu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop