Strašiaci v biznise

Osemdesiat percent z prvého dojmu predstavuje neverbálna komunikácia

Ak však človek vstúpi do miestnosti, neusmieva sa, s nikým sa nezdraví, iba letmo očami hľadá voľnú stoličku, vnímate ho skôr ako chodiaci imidž. Keď prehovorí, zistíte, či rozpráva rovnako, ako vyzerá. Firmy si to uvedomujú. Človek, ktorý reprezentuje svojím imidžom to, o čom rozpráva, presvedčí najlepšie.

Spomínate si na to, keď švajčiarska banka UBS vydala štyridsaťštyristranové pravidlá obliekania, v ktorých zamestnancom prikazovala nosiť spodnú bielizeň telovej farby či to, aký parfum si majú vybrať? Nehovoriac o poznámke „nič nie je horšie ako napätý úsmev“, ktorá sa vzťahovala k správne zvolenej veľkosti obuvi a ktorú svetové médiá s radosťou citovali. Dress code bol trochu prehnaný a banka sa aj vďaka prichádzajúcim posmeškom nakoniec rozhodla dokument skrátiť. Cieľ však ostal rovnaký – zamestnanci banky by mali pôsobiť dôveryhodne a pestovane, o to viac v čase krízy. Móda má na biznis reálny vplyv.

Článok pokračuje pod video reklamou

VYHADZOV ZA PORUŠENIE? Človek svojím imidžom reprezentuje nielen seba, ale tiež spoločnosť, v ktorej pôsobí. Dress code, ako hovorí Branislav Kohl, riaditeľ oddelenia marketingu a komunikácie spoločnosti IBM, pomáha vytvárať profesionálne pracovné prostredie. Keďže priestory spoločnosti navštevujú zákazníci i obchodní partneri, má dosah aj na samotné podnikanie. „Dress code vplýva na to, ako našich zamestnancov vnímajú zákazníci, ale tiež na to, ako vnímame sami seba,“ vysvetľuje B. Kohl. Dress code v spoločnosti IBM je definovaný ako business casual. Spĺňa tak ideu, aby sa zamestnanci cítili v práci pohodlne a zároveň spoločnosť reprezentovali.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4JAA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4JAA na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 020
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 184
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 981
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 6 948
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 358
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 255
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 531
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 677
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 917

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Firmy, ktoré sú dôležitejšie ako obrovské monopoly

Takéto firmy sú kľúčové v menej rozvinutých regiónoch.

Neprehliadnite tiež

Walesa stále navštevuje svoje väzenie, dnes má štyri hviezdy

Hotelový rezort Arłamów láka novú oligarchiu.

Interiérová dizajnérka sa k tvorbe šperkov dostala náhodne

Nosí šperky rada, sama sebe je živou vizitkou. Východiskom tvorby šperkárky a interiérovej dizajnérky Tatiany Lesajovej je originálna štruktúra prírodného materiálu, z ktorej vytvára unikát.

Stará vila dostala novú tvár. Prerábali tak, aby z nej vyhodili čo najmenej

Vznik projektu, ktorý pristupuje citlivo k spoločnosti a životnému prostrediu, môže plniť úlohu prvej lastovičky.

Nebankovky našli nový biznis model

Nekalé praktiky v požičiavaní nezmizli.

Stovky eur môžete dostať za dvojeurovú mincu

Euro je nepochybne tvrdšia mena ako koruna. Mince niektorých štátov majú pre zberateľov dokonca až stonásobne vyššiu hodnotu, ako je nominálna.